Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er enig, men ser egentlig ikke noen reell grunn til at det skal være slik. De andre fag på høyskoler/universitet pleier å benytte seg av bøker som oppdateres fra år til år og lærere som holder seg godt oppdatert, så jeg synes det er litt rart at en ikke klarer å holde seg godt nok oppdatert akkurat i dette feltet.  :dontgetit:

9424198[/snapback]

Hvor har du det inntrykket fra? Jeg sitter med det nøyaktig motsatte...

 

 

Det er jo forskrekkende. Når en skole som dette (NTNU er ikke akkurat et pinglenavn) ikke en gang kan håndtere enkel HTML, hvordan står det da til med de andre fagområdene?

9424221[/snapback]

Jeg tipper HTML er nedprioritert fordi det er et enkelt og lite relevant fag for de fleste som tar det - et såkalt "bird cource".

 

Har fått inntrykk av at det lille vi kjem til å lære her på NITH vil vere ganske oppdatert, though. Skal ikkje uttale meg sikkert før vi kjem så langt, men...thats my impression.

9424312[/snapback]

Det var i allef all ikke lik da jeg gikk der. De var ikke helt i bakevja, men oppdatert var nå å ta litt hardt i. Fagplanen deres ble vel revidert for to-tre år siden, så med mindre det ble gjort en revisjon før deres kull så er den delvis utdatert. Ble det gjort store endringer så er dere et beta-kull. Jeg vet ærlig talt ikke hva som er verst. Nå er det ikke meningen å være negativ, men jeg vil bare påpeke at ting ikke alltid er strømlinjeformet der dere går.
Lenke til kommentar

Jeg er spent på å se hvordan ting blir i TK110 når vi begynner med HTML, CSS og W3C. Da får vi se hvordan ståa er, også får heller jeg og Arve bitche heftig på foreleser etterpå :p

 

Edit: Ikke at jeg har vært på én eneste TK-forelesning så langt, og jeg får ikke vært på det før mandag om to uker heller, grunnet langhelg til Nederland denne helgen.. Føler jeg kommer til å få det gøy på eksamen i det faget ;)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Jeg er enig, men ser egentlig ikke noen reell grunn til at det skal være slik. De andre fag på høyskoler/universitet pleier å benytte seg av bøker som oppdateres fra år til år og lærere som holder seg godt oppdatert, så jeg synes det er litt rart at en ikke klarer å holde seg godt nok oppdatert akkurat i dette feltet.  :dontgetit:

9424198[/snapback]

Hvor har du det inntrykket fra? Jeg sitter med det nøyaktig motsatte...

 

Her på UiB fikk vi ikke fatt i pensumboken i ex.phil. før forrige uke en gang, fordi den var forsinket fra trykkeriet. MAT111-boken er nok litt eldre (2005), men så har ikke matematikken endret seg særlig på dette nivået de siste 20 årene... ;)

 

Mer relevant: Java-boken vi bruker er fra 2006. Tabeller var "best-practise" i webdesign frem til rett over årtusenskiftet en gang, og det er litt rart at man er omkring 7 år bak utviklingen i dette faget når en i andre fag anser en tre år gammel bok for utdatert. :)

 

En såkalt forskningsbasert utdanning kan ikke (og pleier etter min erfaring ikke) å la seg havne så langt i bakleksen.

Lenke til kommentar

Holder på med koding av en Template. I firefox ser den bra ut, men hvis du ser på den i IE6, kommer det et mellomrom mellom menyen og siste fra forum. Her er css. Noen som kan hjelpe meg?

 

Og ikke drep meg hvis koden er elendig. Dette er en av de første templatene jeg koder i html og css.

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar
Det var i allef all ikke lik da jeg gikk der. De var ikke helt i bakevja, men oppdatert var nå å ta litt hardt i. Fagplanen deres ble vel revidert for to-tre år siden, så med mindre det ble gjort en revisjon før deres kull så er den delvis utdatert. Ble det gjort store endringer så er dere et beta-kull. Jeg vet ærlig talt ikke hva som er verst. Nå er det ikke meningen å være negativ, men jeg vil bare påpeke at ting ikke alltid er strømlinjeformet der dere går.

9426166[/snapback]

 

Hm, mulig. I dunno, og som sagt så skal eg ikkje påstå noke meir før eg har sett det i praksis. Eg veit at ingen (andre enn meg) er perfekte :)

 

 

Jeg er spent på å se hvordan ting blir i TK110 når vi begynner med HTML, CSS og W3C. Da får vi se hvordan ståa er, også får heller jeg og Arve bitche heftig på foreleser etterpå :p

 

Veke 42, 43 og 44 går med til HTML og CSS, så då skal vi henge i :p

Lenke til kommentar
I’ve actually been using the latest version of JAWS recently, as part of my work on HTML5. From a usability point of view it is possibly the worst software I have ever used. I’m still horrified at how bad the accessibility situation is. All this time I’ve been hearing people worried about whether or not Web pages have longdesc attributes specified or whatnot, when in fact the biggest problems facing blind users are so much more fundamental as to make image-related issues seem almost trivial in comparison.
Lenke til kommentar

Noen som kan tipse meg om en php-applikasjon som kan fyller en mysql-database etter visse kriterier (som f.eks å lese tilfeldige ord fra en flatfil inn i spesifiserte felter.)? Har søkt i både database-kategorien og på google, tydeligvis uten å ha brukt de rette søkekriteriene :p

Lenke til kommentar
Noen her inne som bruker Mailplane? Jeg signet i hvertfall akkurat opp for en beta-invite nå :) Gmail-klient vil si en tab mindre i Fx, og Arve vet i hvertfall at jeg har for mange allerede :p

9426004[/snapback]

Bruker du ikke Thunderbird til mail?

 

Hvilken font kan anbefales til klassisk 9pt brødtekst i en avis? Times NR blir litt kjedelig, og er litt usikker på Palatino og Garamond, selv om de funker.

9426106[/snapback]

Sjekk ut Fonts by usage hos Linotype :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...