Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er også litt spennende at Canon lager uten tvil best kamerahus, men Panasonic og Sony er de eneste som har skjønt dette med codec og bitrater. Hadde Canon skjønt dette med codec og bitrater så ville de faktisk utkonkurrert Panasonic og Sony.

Enig, hvis du med codec og bitrater inkluderer oppløsning og bildefrekvens.

 

Da er det bare evt sensorstabilisering igjen.

 

Hadde de vært flinkere på å inkludere 4k-video, høyhastighetsvideo og med riktig codec/bitrate så hadde jeg ikke engang trengt å se på andre systemer. Virker som det bare er dårlige avgjørelser av menn i dress som sikkert ikke tar bilder/video engang som gjør at det er slik. Litt trist hvis det er inkompetanse. Uansett om det er med vilje eller uhell så skyter de seg i foten.

Lenke til kommentar

Det er også litt spennende at Canon lager uten tvil best kamerahus, men Panasonic og Sony er de eneste som har skjønt dette med codec og bitrater. Hadde Canon skjønt dette med codec og bitrater så ville de faktisk utkonkurrert Panasonic og Sony. 

 

Best, som i best å holde i?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er også litt spennende at Canon lager uten tvil best kamerahus, men Panasonic og Sony er de eneste som har skjønt dette med codec og bitrater. Hadde Canon skjønt dette med codec og bitrater så ville de faktisk utkonkurrert Panasonic og Sony. 

 

Best, som i best å holde i?

 

AtW

 

Best formfaktor; best AF; best farger; best optikk (om man har dyp nok lommebok). Det som provoserer meg nå er at de faktisk har det tilnærmet perfekte produktet, men de har nok engang ødelagt det med fiktive software restriksjoner.

 

Disse restriksjonene i software er ikke arbeidsuhell; det er planlagt - men det er en feil plan som aldri burde blitt gjennomført.

Endret av TGB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er håpet nå er at etter Panasonic sin lansering med fornuftige codecs og riktige bitrater i 4:2:2 10bit presser Canon til å gjøre det samme. Et utsagn som "imponerte" meg mest rundt lansering av C200 var (vet ikke hvilket land dette kom fra) at de trengte tid (Februar 2018) for å skrive om codec'ene til 8bit støtte... De bruker faktisk millioner for å skrive  om/lage om og støtte 8bit når alle kundene vil ha 10bit. Forstå det den som kan :)

 

Snakk om å være ut av sync med kundemassen.

 

Jeg håper salget av C200 aldri tar seg opp (som med C500 og C300 mk2). Det er det eneste språket blårussen skjønner.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Bør jeg tenke på varmgang i sensor hvis jeg har tenkt til å filme "kontinuerlig" i 45-60 min (4GB/10-12 min snutter) med speilrefleks? Skal bruke 5D MK2..

 

Sannsynligvis ikke, men det er vel bare å teste selv. Ville uansett kjørt en test over ca riktig tid for å se at alt fungerer som forventet mht minnekort, batteri osv. I hvert fall hvis det er noe viktig du skal filme.

Endret av se#
Lenke til kommentar

 

Har fo2re noe i mot Canon?

 

Tror ikke fo2re har noe i mot Canon. Tror tvert imot fo2re liker Canon og alt annet som gjør det enkelt å komme med (til dels) morsomme spissformuleringer.

 

Har ingenting imot andre kamera merker, bare så synd at Canon og Nikon er de 2 mest konservative merkene. De har ikke så mye morsomme og kreative funksjonene å tilby, og når det er nærmest en sensasjon at kommende 6D MK II har vendbar skjerm - trenger jeg si mer ?

Lenke til kommentar

 

Spennende nyheter fra Nikon. 

Fisheye zoomobjektiv, det må da være et helt nytt konsept? 

https://www.japanphoto.no/nikon-af-s-nikkor-8-15mm-f-35-45e-ed-fisheye?q=&hPP=24&idx=jp_products&p=0&is_v=1#

Finnes fisheye zoom fra Tokina til Nikon i zoom-utgave; men denne er ikke fullformat. Så 8-15mm fullformat zoom er ikke noe jeg har sett før i det minste. Naturligvis kan denne ikke måle seg med den gamle legendariske Nikon 6mm f/2.8 fisheye, selges for over 100.000 EUR på bruktmarkedet nå om dagen.

 

attachicon.gifnikon-6mm-f2.8-fisheye-lens.jpg

 

Her snakker vi glass :D

 

Her holder det ikke å dra inn magen engang, for å unngå å være med på bildet...

Lenke til kommentar

Ref Canon Dual Pixel Autofocus - det er den beste implementasjonen så langt av AF for video. Spesielt utgaven man finner på Canon C300 mk2 og C200 (C200 er enda mer elegant med touch-screen-display-støtte for å skifte fokus).

 

Tilsvarende prinsipp har jeg også sett patenter fra Nikon på levert inn for over 5 år siden. Kan ikke fatte hvorfor de ikke begynner å utnytte det i produktene. Kan være at å få konseptet til å fungere i den virkelige verden krever litt kompleks firmware. Ser Canon også har tatt stegene de siste generasjonene; var ikke like elegant først (selv om prinsippet og hardware skal være identisk).

 

Edit:

Men Canon Dual Pixel Autofocus sliter også på kraftig tele - ikke helt topp på store avstander heller. Så forbedringspotensiale finnes fortsatt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...