Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Minner om Nasjonalt Fototreff på lørdagen. Det blir første gang jeg deltar i Tønsberg denne gangen :)

 

Kan forøvrig anbefale at dere legger turen til Tønsberg i år - det er vikingskipfestival der i helgen :)

Ei i klassen min skal være med i Tønsberg og spurte om jeg ville være med, men jeg har ikke helt kommet til noen konklusjon :p . Hvis været er greit er det jo en god anledning til å hoppe ut av komfortsonen!

Det er svært komfortabelt å være med på fotovandringen også :p Min første gang i fjor, gikk litt sammen med gruppen underveis men tuslet mest for meg selv eller med 2-3 andre. Det er været da, som du påpeker .. :hmm:

I Tønsberg du også, eller et annet sted? Ja, det blir vel kanskje at man henger sammen et par stykker..

 

Ei i klassen min skal være med i Tønsberg og spurte om jeg ville være med, men jeg har ikke helt kommet til noen konklusjon :p . Hvis været er greit er det jo en god anledning til å hoppe ut av komfortsonen!

Det som er fint med Nasjonal Fotovandring er at det er ikke er noe stress, så jeg anefaler alle som kan, å delta. Været skal være brukbart i følge yr.

Etter litt stalking så tror jeg faktisk du er forlovet med hun i klassen min, hvis navnet hennes begynner på C og du har en del bilder av henne i fotostreamen din ;) .

 

Hva er en god taktikk da, allroundobjektiv eller har dere med sekk og alternativer?

Ja, tenkte i Tønsberg da :) Morsomt å se ansiktene bak forumprofilene, kjenner bare en to-tre brukere totalt her på diskusjon (såvidt jeg vet) :)

 

Tror jeg går for allround, kanskje et manuelt fastobjektiv til kreative utfordringer :)

Lenke til kommentar

Det står ingen sted noe om at en må melde seg på i forkant hverken i Oslo eller generelt, og jeg finner heller ikke noe sted der det er mulig. Det står bare at en må melde seg til registrering mellom 10 og 11 i Oslo, en behøver ikke en gang å stille selv, men kan få andre til å gjøre det for seg. Er det noen som skal være med her i Oslo?

Lenke til kommentar

Zeiss kommer med en nye serie objektiver, og navnet blir "Milvus"

 

Virker som en ny innpakning av eksisterende optikk, samt nye versjoner av 50/1,4 og 85/1,4, som hadde noen svakheter.

 

Nye versjoner av 50/1,4, 85/1,4, samt klassikerne 21/2,8 og 35/2, og Makro-Planar 50/2 og 100/2.

 

135/2 blir nok etterhvert annonsert i Milvus-versjon.

 

Betal-sidene hos Lloyd Chambers har anmeldelser: http://diglloyd.com/blog/2015/20150910_0930-ZeissMilvus.html

 

50/1,4 sample images hos PhotographyBlog: http://www.photographyblog.com/previews/zeiss_milvus_50mm_f1_4_photos/

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

 

Er det flere enn meg som har problem med å tro at dette er et 600 mm objektiv? Det kan ikke være stort mer en 300 mm langt. Sier ikke at det er umulig, men rart er det.

Duh - det er et teleobjektiv - definisjonen på en teleobjektiv er "et objektiv med brennvidde høyere enn den fysiske lengden på objektivet". ;)

 

Hehe, ikke helt, men jeg skjønner jo at det er lenge siden objektivene var like lange som brennvidden. Det stemmer med forhåndssnakket, da, BR-objektivet skal være 30% kortere enn det gamle, som er ca 450 mm. Det er bare litt vanskelig å oppfatte sånn med en gang. Absolutt interessant, da, sånn rent teoretisk, det er ikke noe jeg kommer til å kjøpe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...