Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke helt å like Jared Polin. Til tider syns jeg han virker pretensiøs. Samtidig så ser jeg jo på videoene nå og da, og han kan være morsom og ha noen nyttige tips.

 

Forøvrig hadde jeg klarte å skru kameraet over fra RAW til TIFF i dag. Sikkert bommet litt da jeg skulle justere ISO, med den idiotiske plasseringen av ISO-knappen på Nikonkameraene. Døde litt da jeg kom hjem, og hadde et lite helvete med å fargekorrigere de aktuelle filene. Hadde nesten glemt hvor glad jeg er i RAW.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å like Jared Polin. Til tider syns jeg han virker pretensiøs. Samtidig så ser jeg jo på videoene nå og da, og han kan være morsom og ha noen nyttige tips.

 

Forøvrig hadde jeg klarte å skru kameraet over fra RAW til TIFF i dag. Sikkert bommet litt da jeg skulle justere ISO, med den idiotiske plasseringen av ISO-knappen på Nikonkameraene. Døde litt da jeg kom hjem, og hadde et lite helvete med å fargekorrigere de aktuelle filene. Hadde nesten glemt hvor glad jeg er i RAW.

Jeg likte han i starten, faktisk han som hadde kuleste Think Tank Retrospective 30 sniff test og deretter en mer dyptpløyende test.

 

Nå har det blitt ett kommersielt sirkus hvor jeg innrømmer å ha minst 2 av t-skjortene hans og en caps eller to liggende ett eller annet sted. Hvor tok fotograferingen og bildene veien ?

Lenke til kommentar

sorry.. tok noen øl.. og må redigere bort dette også. Kan jo ikke fremstå som en drittsekk som forteller folk om hva de må mene eller interessere seg for å se. Beklager. :blush:

 

Det var jo bare en liten og morsom rant over det norske folk om jeg husker rett. Litt pro-samisk. Glad jeg fikk det med meg i natt! :fun:

Lenke til kommentar

 

sorry.. tok noen øl.. og må redigere bort dette også. Kan jo ikke fremstå som en drittsekk som forteller folk om hva de må mene eller interessere seg for å se. Beklager. :blush:

 

Det var jo bare en liten og morsom rant over det norske folk om jeg husker rett. Litt pro-samisk. Glad jeg fikk det med meg i natt! :fun:

 

Noen ganger er det nok sånn at man prøver å sette ting på spissen, eller hva nå det uttrykket var. Eller prøver seg på å "være morsom/ironisk" eller sånne ting. Og da er det lett å bli misforstått, og fremstå på helt feil måte enn det man prøvde på. De innleggene i går var nok sånne, og jeg så det selv etterhvert .. altså at de rett og slett var idiotiske kommentarer preget av alkohol. Jeg burde nok hatt alkolås på dataen, som nektet meg å skrive noe som helst etter par-tre pils.

---

Noe annet.. jeg venter på en pakke i dag. Postmannen kommer nok snart, men oppfattes som utrolig treg på dager som dette.

Lenke til kommentar

 

 

sorry.. tok noen øl.. og må redigere bort dette også. Kan jo ikke fremstå som en drittsekk som forteller folk om hva de må mene eller interessere seg for å se. Beklager. :blush:

 

Det var jo bare en liten og morsom rant over det norske folk om jeg husker rett. Litt pro-samisk. Glad jeg fikk det med meg i natt! :fun:

 

Noen ganger er det nok sånn at man prøver å sette ting på spissen, eller hva nå det uttrykket var. Eller prøver seg på å "være morsom/ironisk" eller sånne ting. Og da er det lett å bli misforstått, og fremstå på helt feil måte enn det man prøvde på. De innleggene i går var nok sånne, og jeg så det selv etterhvert .. altså at de rett og slett var idiotiske kommentarer preget av alkohol. Jeg burde nok hatt alkolås på dataen, som nektet meg å skrive noe som helst etter par-tre pils.

---

Noe annet.. jeg venter på en pakke i dag. Postmannen kommer nok snart, men oppfattes som utrolig treg på dager som dette.

 

 

Leste det jeg, og syntes det var for sent til å gidde å kommentere.

Morsomt var det, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leica M3 er 60 år nå.

 

 

 

Fikk faktisk selv lyst på en slik en når jeg så den videoen. Kanskje en gang i fremtiden :dribble: Det er en ting jeg begynte å lure på etter jeg hadde sett videoen, hvordan får man filmen digitalisert? Skjønner at man kan ha en egen film scanner, men vil man få ei fil ut av scanner og denne filen vil oppføre seg som ei digital bilde fil?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg begynte å lure på etter jeg hadde sett videoen, hvordan får man filmen digitalisert? Skjønner at man kan ha en egen film scanner, men vil man få ei fil ut av scanner og denne filen vil oppføre seg som ei digital bilde fil?

Etter at filmen er fremkalt scanner man den med filmscanner som du sier, og filen man får kan da være en vanlig jpeg fil, tiff fil eller til og med råfil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...