Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, klarte i et øyeblikks uoppmerksomhet å formatere minnekortet mitt i dag. Skulle egentlig bare slette en video, men av gammel vane formaterte jeg kortet i stedet. Noe forslag til programmer som kan gjenopprette filene? Har ikke tatt bilder etterpå.

 

I og for seg ikke noen viktige bilder, men er jo greit å prøve å få de tilbake. Er vel litt mer komplisert siden kortet er formatert har jeg skjønt.

Lenke til kommentar

Hmmm, klarte i et øyeblikks uoppmerksomhet å formatere minnekortet mitt i dag. Skulle egentlig bare slette en video, men av gammel vane formaterte jeg kortet i stedet. Noe forslag til programmer som kan gjenopprette filene? Har ikke tatt bilder etterpå.

 

I og for seg ikke noen viktige bilder, men er jo greit å prøve å få de tilbake. Er vel litt mer komplisert siden kortet er formatert har jeg skjønt.

Siterer meg selv...

 

Recuva fant alle bildene uten problem. Litt artig (eller kanskje mer skremmende) var at den også fant 4 bilder fra september i fjor. Kortet har sikkert blitt formatert et titals ganger siden det.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke sprengfyller minnekortet hver gang det er formatert så er det mulig.

 

Måten de tømmer en harddisk for godt er å overskrive hele disken og formatere den flere ganger så det ikke er plass igjen for gammel moro.

Selvsagt ikke noe alle gjør skikkelig - ei jeg kjenner kjøpte en brukt laptop via ett anerkjent firma og jeg fikk gleden av å sette den opp, stusset litt på at det var lite plass på den sammenlignet med det som var oppgitt og det lå en D: partisjon på den som tok over halvparten av plassen med masse legejournaler som jeg umiddelbart slettet, slettet partisjonen og formaterte hele laptopen og satte den opp på nytt.

 

Er ikke alt jeg føler må i media hver jævla gang noen har gjort en feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ta timelapse av solnedgangen over Halden snart og valget står mellom helmanuell eller blenderprioritet. Hva ville dere valgt? Skyter jo i RAW, men vil helst ha et så godt utgangspunkt som mulig.

 

Med blenderprioritet vil jo kameraet selv kompansere for den minste endring i lysmengden, men i helmanuell kan det vel kanskje bli litt mørkt på slutten? Selv tror jeg at manuell vil bli det beste.

Tenker jeg også bruker 10mpix oppløsning i RAW.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Skal ta timelapse av solnedgangen over Halden snart og valget står mellom helmanuell eller blenderprioritet. Hva ville dere valgt? Skyter jo i RAW, men vil helst ha et så godt utgangspunkt som mulig.

 

Med blenderprioritet vil jo kameraet selv kompansere for den minste endring i lysmengden, men i helmanuell kan det vel kanskje bli litt mørkt på slutten? Selv tror jeg at manuell vil bli det beste.

 

Tenker jeg også bruker 10mpix oppløsning i RAW.

 

Med auto får du ikke inntrykk av at det blir mørkere, da kompenserer automatikken hele tiden.

Prøv manuell, gjerne overeksponert 1-2 trinn i starten, så kan du eventuelt dra ned eller opp for å få filmen til å se "riktig" ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...