Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde tidenes mest geniale oppdrag i dag for et rekrutteringsfirma. Oppdrag: Ta stemningsbilder under et kurs (leverte 40) - var der 2 timer. Grisebra betalt :)

Definisjonen av genialt strekkes nok litt her, men det er hevet over enhver tvil at enkle fotojobber som er grisegodt betalt er gode som gull. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at du også spurte i tråden Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds) og har fått svar.

Ja, Jorun, visste ikke helt hvor jeg skulle legge det. Jeg er fornøyd med min 45mm, men ser den Olympus er billigere og sikkert OK, skal bli morsomt å se hva han får til med den. Han kjøpte seg Panasonic GX7 (etter tips fra meg), den skal jeg også ha - det var Stephen Barstow som spurte, du kjenner sikkert han.

Lenke til kommentar

Kjøpe utstyret jeg trenger for å rense sensoren på kamera selv(canon 7D) eller la noen andre ta jobben?

 

Har rensa sensoren 3 ganger, men alle gangene gratis. Enten av canon på messe, eller gratis hos fotovideo i forbindelse med messe der. Syntes i utgangspunktet at 1000kr for en sensorrens er en altfor høy pris.

Lenke til kommentar

 

Hadde tidenes mest geniale oppdrag i dag for et rekrutteringsfirma. Oppdrag: Ta stemningsbilder under et kurs (leverte 40) - var der 2 timer. Grisebra betalt :)

Definisjonen av genialt strekkes nok litt her, men det er hevet over enhver tvil at enkle fotojobber som er grisegodt betalt er gode som gull. ;)

 

Snakker selvsagt om arbeidsmengde vs betaling; har hatt langt mer geniale oppdrag om man tenker rent fotomessig :)

Lenke til kommentar

Kjøpe utstyret jeg trenger for å rense sensoren på kamera selv(canon 7D) eller la noen andre ta jobben?

 

Har rensa sensoren 3 ganger, men alle gangene gratis. Enten av canon på messe, eller gratis hos fotovideo i forbindelse med messe der. Syntes i utgangspunktet at 1000kr for en sensorrens er en altfor høy pris.

Dette blir spørsmål på nivå med hvilket kamera skal jeg kjøpe ;) Løp innom fotovideo (eller tilsvarende) så får du nok noen fornuftige anbefalinger. Renseutstyr koster litt, men sist jeg kjøpte må ha vært 3-4 år siden (fortsatt materiale for et par år til).

 

Våtrens er vanligvis mest fornuftig; ellers er det stort sett samme opplegget med forskjellig "branding" og differanse i pris.

Lenke til kommentar

Kjøpe utstyret jeg trenger for å rense sensoren på kamera selv(canon 7D) eller la noen andre ta jobben?

 

Har rensa sensoren 3 ganger, men alle gangene gratis. Enten av canon på messe, eller gratis hos fotovideo i forbindelse med messe der. Syntes i utgangspunktet at 1000kr for en sensorrens er en altfor høy pris.

Med Photosol Sensor Swab plus syns jeg det er ganske så enkelt å foreta våtrens selv. Litt forsiktighet og en stø hånd, og kanskje noen pust med blåsebelg først for å ta det groveste, så er det gjort på et par minutter. Du får Sensor Swab Plus til ned mot ca 30 kroner stykket på ebay i 8-pakninger.

Lenke til kommentar

Det var det som var problemet, kommer ikke opp hvor jeg vil installere filen. Sinnssykt irriterende når programmer gjør sånt. Har vært borti flere programmer som gjør sånt, spesielt nettlesere, men da er de små og jeg hadde uansett tenkt å installere de på C. Skjønner ikke hvorfor ikke de kan gi valget uansett.

Lenke til kommentar

Kompakt, rimelig og folkefinansiert blitstrigger: FlashQ.

 

Sender og mottaker koster 39 dollar

Sender og to mottakere koster 55 dollar

jøsses, hvordan i huleste har de klart å presse inn et batteri i det der? Men sannelig, det var ikke dyrt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...