Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stikkordet er vel "midt i oslo vei". Syns det er klint inni et hjørne. Poenget er misbruk av overskrifter for å få folk til å klikke inn på saken. Misvisende overskrifter.. vg skal ha skryt for ikke å ha satt en slik rød ring over hullet.. sånn som aviser pleier gjøre.

 

Sånn som dette.. akkurat.. så det er der den ballen er.

c=0,275,1300,516;w=388;h=154;142355.jpg

Lenke til kommentar

Det sikkerhetshullet og passordbytter. Det står at man skal forsikre seg om at programvaren er oppdatert der man har passord. Hvordan vet man det? Og så er jeg litt usikker på hva slags sider det egentlig er snakk om. Ebay, Paypal, Eposten, eller kanskje Forumet her? Eller kanskje bankID? Skal jeg vente til jeg får sånne beskjeder som du har fått Nautica?

Lenke til kommentar

Det sikkerhetshullet og passordbytter. Det står at man skal forsikre seg om at programvaren er oppdatert der man har passord. Hvordan vet man det? Og så er jeg litt usikker på hva slags sider det egentlig er snakk om. Ebay, Paypal, Eposten, eller kanskje Forumet her? Eller kanskje bankID? Skal jeg vente til jeg får sånne beskjeder som du har fått Nautica?

Du kan nok anta at det gjelder alle steder. Og det lønner seg nok å vente til man får beskjed slik Nautica har gjort det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viruset Heartbleed legger ikke igjen spor så det er veldig vanskelig og vite hvilken systemer det har infisert, jeg har ihvertfall byttet passord på de mest viktigste sidene.

 

Bank, paypal og andre viktige bankforbindelser vil nok si i fra veldig raskt hvis de har den minste misstanke om innbrudd og de har en strengere passordsystem.

 

Her står det hva Conta skriver om dette.

Lenke til kommentar

Viruset Heartbleed legger ikke igjen spor så det er veldig vanskelig og vite hvilken systemer det har infisert, jeg har ihvertfall byttet passord på de mest viktigste sidene.

 

Bank, paypal og andre viktige bankforbindelser vil nok si i fra veldig raskt hvis de har den minste misstanke om innbrudd og de har en strengere passordsystem.

 

Her står det hva Conta skriver om dette.

"Viruset"? Nei - ikke noe virus. Det var en programfeil, som har blitt kalt "Heartbleed", fordi det var en feil i den såkalte heartbeat-funksjonaliteten i OpenSSL.

Lenke til kommentar

jeg byttet endel passord i morges. Og hvor lang tid tror dere det tok før jeg måtte gjenopprette det første jeg bytta, som var epost.. Gikk litt rundt, måtte skrive ned passordene etterhvert fant jeg ut. :confused:

Jeg bruker et program som heter KeePass 2 som jeg lagrer alle passordene i - det er såpass mange steder jeg er, og så og si alle har forskjellige passord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/norge/_-ikke-bytt-passord-for-tidlig-1.11660142

 

Står en oversikt her

 

 

 

Heartbleed

Sosiale medier

  • Facebook: Sier at de tok affære før problemene ble offentlig kjent, og at de ikke har registrert tegn på at noe er galt. Oppfordrer uansett til å skifte passord for sikkerhets skyld.
  • LinkedIn:Er ikke ramma.
  • Twitter: Er ikke ramma.
  • Tumblr:Ble ramma, men har oppdatert programvaren nå. Passord bør byttes.

 

E-post

  • AOL: Er ikke ramma
  • Gmail: Sier at de har "Vurdert sårbarheten og oppdatert programvaren". Sier selv at brukere ikke trenger å bytte passord.
  • Hotmail/Outlook: Er ikke ramma.
  • Yahoo: Sier at de er i ferd med å løse problemene, passordbytte anbefales etter at de har oppdatert.

 

Bank

  • DNB: Er ikke ramma
  • Nordea:Er ikke ramma
  • Skandiabanken: Er ikke ramma
  • Sparebank1: Er ikke ramma
  • Eika: Er ikke ramma

 

Netthandel

  • Amazon:Er ikke ramma
  • eBay: Sier at "de aller fleste av våre tilbud er ikke ramma, våre kunder kan fortsette å handle trygt hos oss".
  • PayPal: Er ikke ramma
  • Komplett.no:Er ikke ramma

 

Andre sider

  • Altinn: Er ikke ramma
  • Dropbox:Har nå oppdatert programvaren, passordbytte anbefales.
  • Evernote: Har fortsatt ikke gitt kommentar.
  • Netflix: Sier at de umiddelbart tok affære, og at de ikke har sett noen tegn på at kontoer skal være påvirka.
  • SoundCloud: Sier at de logger alle ut fra sine brukerkontoer, og at feilen vil være fiksa når du logger på igjen.

 

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...