Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Dropbox er tingen. Enten kan man lage en zip fil som man laster opp og sender link til, eller så kan man invitere andre til å bli med i en felles mappe, som begge parter kan legge til og fjerne filer fra.

Jeg har også begynt å bruke dropbox share for å levere ut bilder til både bedrifts og privatkunder. Fungerer utmerket med bilder, får i tillegg bra album-funksjonalitet for å se bilder og ikke minst knapp for å laste ned alt som 1 zip-fil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå begynt å lære meg å bruke D300'n litt bedre, sabla uvant med nikon istedenfor canon ja :p

 

MEN, har lagt ut Nikon AF-S Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR på bruktmarkedet, regner med å få en ca 2500 for det, og tenkte kjøpe macroobjektiv for dette, noen som har no anbefaling? tenkte rundt en 105mm kanskje? vil ta av blomster og kanskje insekter, evt. generelt macro av alt mulig rart :p

 

brukt/nytt er ikke så viktig :)

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Har nå begynt å lære meg å bruke D300'n litt bedre, sabla uvant med nikon istedenfor canon ja :p

 

MEN, har lagt ut Nikon AF-S Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR på bruktmarkedet, regner med å få en ca 2500 for det, og tenkte kjøpe macroobjektiv for dette, noen som har no anbefaling? tenkte rundt en 105mm kanskje? vil ta av blomster og kanskje insekter, evt. generelt macro av alt mulig rart :p

 

brukt/nytt er ikke så viktig :)

 

Tamron 90mm eller Sigma 105 er fine og rimelige valg. :) Brukte selv Tamron 90 mm tidligere.

 

Her et et knippe bilder jeg tok med det, om det er av interesse.

 

 

5961811007_886443998a_z.jpgBeautiful butterfly by bHaugland, on Flickr

 

8895415189_e2bcf91fda.jpgBurning Dandelion by bHaugland, on Flickr

 

5923961619_3dd8d6997c_z.jpgMagenta by bHaugland, on Flickr

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå begynt å lære meg å bruke D300'n litt bedre, sabla uvant med nikon istedenfor canon ja :p

 

MEN, har lagt ut Nikon AF-S Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR på bruktmarkedet, regner med å få en ca 2500 for det, og tenkte kjøpe macroobjektiv for dette, noen som har no anbefaling? tenkte rundt en 105mm kanskje? vil ta av blomster og kanskje insekter, evt. generelt macro av alt mulig rart :p

 

brukt/nytt er ikke så viktig :)

 

Vurderer å selge mitt Sigma 105mm f.2.8 Macro objektiv. Dette er forrige generasjon og er brukt på noen ytterst få bilder av ansikter/øyne og ca 12 andre macro relaterte motiver.

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat en idé og var tydeligvis ikke den første.

 

Rødpunktsikte for fotografering av fugler i flukt, fotballer i fart, eller andre ting der man bruker kraftig tele og likevel ønsker å ha bedre oversikt enn det 100% søkerdekning kan tilby. Sånn, der har jeg delt idéen med dere.

 

Ser jo greit ut i praksis og.. når man har såpass med tele som her funker det sikkert meget bra9445023374_a434b27d54_c.jpg

http://www.flickr.com/photos/airbutchie/9445023374/

Jeg fant akkurat et knippe rødpunktsikter til under 200-lappen. Sikkert kjekt tilbehør en gang i blant. NB. Det er uten blitssko, så her må du ta frem dine Reodor Felgen-egenskaper og lage en overgang.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja delvis. Speilhuset trenger i teorien bare være litt større enn et FF speilhus fordi sensoren bare er litt større (ca 27% større diagonal). Årsaken til at det er stort er fordi systemet bruker objektiver fra det analoge Pentax 645-systemet som igjen har mye større sensorer og speil enn de digitale 645-variantene. Registeravstanden (avstand fra sensor til objektivfatning) er altså beholdt på grunn av av bakoverkompatibilitet. Digital 645 er ca 1,36x crop av analog 645.

 

FF-sensor: 36*24 mm

Digital 645: 44*33 mm (1,68x større areal enn FF)

Analog 645: 60*45 mm (3,13x større areal enn FF)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Pentax 645Z er lansert. Det tar definitivt mellomformat til et annet nivå. Både funksjonsmessig og prismessig. Jeg tipper det får prislappen 69 999 kr her i landet. Hadde jeg bare hatt penger, behov og lyst til å drasse på noe så digert.. :dribble:

Er det fordi det er mellom format og at speilet blir så stort at "boksen" fremme på kameraet er der?

 

Mellom format og hva da ??

:innocent:

 

Både speilet og prismet blir store på et mellomformatkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...