Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig. Flickr sier at 93%, aka hele 1091, av dagens visninger kommer fra Unknown Source. Pleier å være 80-90% fra Flickr og noen fra Diskusjon, sjelden det er noe stort antall besøkende fra Unknown Source. Har tidligere hatt referrers til pixel-peeper.de, flickriver o.l., så jeg lurer på hvorfor jeg ikke får sett denne kilden. Blir jo nysgjerrig!!!

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar

Fuji X har stort sett nydelig design, dette ser ut til å blir unntaket, ser ut som en trasig utgave av Nikon Df...

 

http://photo.fusina.net/news-Exclu__des_images_du_futur_FUJI_serie_X_-77.html

Ser ut som et billig plastlekekamera fra midten av 90-tallet, en Holga eller lignende.

 

Men kameraet er vel ikke bekreftet enda, og både bilder og rykter kan være falske.

 

EDIT: Kikk litt nøyere på bildene. Det gjorde jeg nå. De er i beste fall en slags datategning av hvordan det ferdige kameraet kan komme til å se ut. Spesielt måten blitsskoen på toppen av kameraet er festet, ser rimelig spesielt ut.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Merkelig. Flickr sier at 93%, aka hele 1091, av dagens visninger kommer fra Unknown Source. Pleier å være 80-90% fra Flickr og noen fra Diskusjon, sjelden det er noe stort antall besøkende fra Unknown Source. Har tidligere hatt referrers til pixel-peeper.de, flickriver o.l., så jeg lurer på hvorfor jeg ikke får sett denne kilden. Blir jo nysgjerrig!!!

Hvor finnes disse statistikkene?

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om det har noe å si i praksis med kabelen langs strømnettet jeg heller. Poenget mitt var bare at det iallfall går an å få det til langs strømledningen! ;)

Er det fastmonterte installasjonskabler er de støyisolerte, er det billige biltema-skjøteledninger kan de utvikle støy, spesielt hvis de ligger i en kveil på gulvet med andre kabler på krys og på tvers over, det jeg kaller et "kråkereir" :)

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor finnes disse statistikkene?

 

Det krever Flickr Pro å få tilgang til disse. Om du har pro, kan du finne det ved å holde over "You" også klikke på "Stats". Der kan man finne dagens og gårsdagens visningstall, en graf for de siste 30 dagene eller så, hvilke bilder som ble mest sett de to siste dagene og man kan klikke seg videre for å se all time stats for eksempel.

Lenke til kommentar

Fin artikkel om objektiver med metall med objektiver med plastikk men kanskje enda viktigere hvordan folk oppfører seg i kommentarfelt og diskusjonsgrupper med sannheter om tekniske ting som de tramper igjennom med vernesko selv om det er udokumentert bullshit...

 

http://petapixel.com/2014/01/03/metal-mounts-really-better-plastic-lens-rentals-investigates/

Det som artikkelen bommer litt på, er at det er bruken av plast i den ytterste delen av fatningen som er problemet - altså den flaten som ligger ann mot kamera. For oss som bytter objektiv ofte, så slites flaten fort og det hender at ting brekker av. Så akkurat der vil jeg ha metall. Men om det brukes plast eller metall på innsiden er ikke så nøye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har lyst på 24-70mm f/2.8, klarer bare ikke finne ut hvilket. Sigma sitt er på tilbud til nesten halve prisen av Tamron sitt, som jeg egentlig hadde bestemt meg for. Noen som har noen er faringer med noen av disse? Er Tamron sitt verd de ekstra tusenlappene?

Lenke til kommentar

Tamron 24-70mm f/2.8 VC er så absolutt verdt 6999,- som JapanPhoto kjører som romjuls- og nyttårtilbud. Nesten så jeg har gått på selv, men er dog for glad i min 24-105mm f/4 IS til at den blir byttet ut.

 

Sigma sin 24-70mm drar på åra og lider av eksemplarvariasjon og å ikke være helt der oppe optisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...