Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg gikk for det PS + Lightroom tilbudet til Adobe, skulle installere det i går. PS gikk helt greit og uten problemer, men lightroom har ikke lyst til å la seg bli installert.

 

Det stopper på 42/43 prosent, så gjør den av og til et hopp til 84%.

 

Den laster først ned som vanlig, så kommer det opp at den "pakker ut".

Så kommer det opp en feilmelding

 

"Kan ikke inst. - mer info" Hvis jeg klikker på mer info kommer dette opp

 

dkpRdklL.jpeg

 

Det skjer ingenting hvis jeg prøver å klikke på "mer informasjon" her selv om det fremstår som en lenke.

 

Noen tips? Windows 7.

 

Har prøvd å restarte maskinen og av- og installere creative cloud uten at det hjalp så mye.

Last ned standalone versjonen av LR, og installer den (men ikke start den). Så går du inn i Creative Cloud og velg installer - da får de sortert seg ut. Måtte gjøre det samme selv. Dvs. det er lastet en en full kopi i en eller annen temp katalog, finner du den, så kan du installerer den.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned standalone versjonen av LR, og installer den (men ikke start den). Så går du inn i Creative Cloud og velg installer - da får de sortert seg ut. Måtte gjøre det samme selv. Dvs. det er lastet en en full kopi i en eller annen temp katalog, finner du den, så kan du installerer den.

En prøveversjon da eller? Prøvde å laste ned det, men hjalp ikke veldig mye.

Lenke til kommentar

En prøveversjon da eller? Prøvde å laste ned det, men hjalp ikke veldig mye.

Det er en bug i installeren, som ikke klarer å laste ned 5.3 og installere den. Dvs. nedlastingen går bra, men installeringen feiler - sansynligvis fordi den ser etter feil fil.

 

Hvis du har lastet ned en selvstendig LR 5.3, så skal du installere den - det holder ikke å laste den ned.

 

Etter installasjonen, så kan du fyre opp CC, så kan du der be om en installasjon av LR, og da skal den finne ut av ting.

 

Det virker i hvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Tilbudet til Adobe der man får PS+LR for ca 90kr måneden, gjelder det bare folk som allerede eier CS3 eller nyere? Trodde det var slik først, men ble senere åpnet for alle: men når jeg ser på adobe.com/no så stiller de krav om CS3 eller nyere.

Det gjaldt alle til ca i dag. Tilbudet var tidsbegrenset, og har blitt forlenget mange ganger. Det var tilgjengelig tidligere i dag, men skulle bare vart til 31/12.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg leste både Anandtech og tftcentral sine tester før jeg kjøpte og for meg har skjermen fungert bra. Man kan sikkert få jevnere bakgrunnsbelysning og bedre fargenøyaktighet fra high end skjermene, men jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen "totalt ubrukelig" som -Teddy- skriver.

 

 

Kanskje du har vært uheldig? AnandTech sin test viser veldig presise farger etter kalibrering.

 

Burde kanskje brukt fet tekst på U2713H, altså ikke U3014. De har sikkert gjort noe med det til 3014-modellen, ettersom U2713H fikk middels/under par kritikker på ensartetheten også i tester. Jeg trodde bare ikke at det var krise som den jeg fikk. Hadde også inntrykk at skjermene var bra valuta for pengene.

 

Ellers syns jeg Dellskjermen var fin mtp design, menyer og brukervennlighet. En annen fordel med NEC-skjermen som jeg har merket, men som sikkert ikke har noe å si for andre, er at den er dønn stabil i 1440p med 10m DisplayPort. Dellskjermen falt ut iallfall et par ganger om dagen, og det er krise når man bruker DisplayPort, ettersom maskinen da forandrer oppløsning og bytter kilder på egenhånd hvis du har koblet til flere skjermer. Det er dog kanskje ikke så mange andre enn meg som har timetersstrekk på alt av kabler til PC-en. ;)

Lenke til kommentar

Det er en bug i installeren, som ikke klarer å laste ned 5.3 og installere den. Dvs. nedlastingen går bra, men installeringen feiler - sansynligvis fordi den ser etter feil fil.

 

Hvis du har lastet ned en selvstendig LR 5.3, så skal du installere den - det holder ikke å laste den ned.

 

Etter installasjonen, så kan du fyre opp CC, så kan du der be om en installasjon av LR, og da skal den finne ut av ting.

 

Det virker i hvertfall for meg.

 

Arg, hvorfor leste jeg ikke innlegget ordentlig! Jeg leste at jeg bare skulle laste det ned uten å installere det...

 

Men da jeg installerte det og deretter prøvde igjen via creative cloud funket det!

 

Takk for hjelpen Tom.

Lenke til kommentar

 

Burde kanskje brukt fet tekst på U2713H, altså ikke U3014.

 

.........

 

Det er dog kanskje ikke så mange andre enn meg som har timetersstrekk på alt av kabler til PC-en.

 

La ikke merke til at du skrev om en annen skjerm nei.

 

Interessant det du skriver om 10m kabler, har vurdert å få selve boksen lenger unna arbeidsplassen, men er redd for at lange kabler skal gi problemer, har du noe erfaring med hvor lange som fungerer uten problemer. Har DVI nå, men bytter nok til DP når jeg bytter PC neste gang.

Lenke til kommentar

Har fem meter aktiv USB 2.0 kabel og deretter tre meter vanlig kabel som ender i en smekkfull 7-ports USB hub. Det har fungert bra i mange år, men har ikke tatt meg bryet med å oppgradere det til USB 3.0 enda. Ved strømbrudd må jeg være påpasselig med å koble PC-en fra strømnettet før jeg kobler ut/inn USB-hubben, kobler til PC-en og slår på. Aner ikke hvorfor, men det fungerer. Ellers er 10 meter med lyd ikke noe problem. 10 meter HDMI fungerer smertefritt i 1080p (selv med kabel til 300kr), men svært få kabler takler 1440p, og de koster mye. Noen kabler er sertifisert for å klare det, men svikter allikevel, f.eks. fra Clas Ohlson. DVI SL taklet 1680x1050 (som på min gamle skjerm), men ikke 1080p stabilt. DVI DL prøvde jeg aldri, men tror teorien der også tilsier at det er for langt. DisplayPort er det eneste jeg har klart å overføre 1440p med, og var ikke helt stabilt på Dell, men er fjell på NEC.

 

I følge sertifiseringen så skal det ikke gå på DP kabelen jeg har, men kravene er visstnok veldig strenge, og i praksis er det ikke noe problem å mangedoble lengden på kabelen (fritt etter hukommelsen fra Wikipedia). Betalte rundt 500kr for DP-kabelen på Komplett, den er en helt vanlig passiv sak. Skal du over på fiberkabler så koster kabelen fort mer enn PC-en.

 

EDIT: Kan legge til at alle kablene mine også ligger langs strømledningen. Ulempene med lange kabelstrekk og USB-hub er at du alltid får et par ekstra feilkilder når du skal feilsøke ting.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Kan legge til at alle kablene mine også ligger langs strømledningen. Ulempene med lange kabelstrekk og USB-hub er at du alltid får et par ekstra feilkilder når du skal feilsøke ting.

 

Takk for info, har prøvd aktiv USB-kabel, men den sluttet å virke etter kort tid. Hvis jeg først får PCen litt unna er det nok skjermkablene som er størst problem. Passiv USB på 4m bør uansett holde. Vet ikke om det er noen stor hjelp i å få ledningen unna strømnettet.

Lenke til kommentar

Det gjaldt alle til ca i dag. Tilbudet var tidsbegrenset, og har blitt forlenget mange ganger. Det var tilgjengelig tidligere i dag, men skulle bare vart til 31/12.

 

God timing jeg skulle ha da. Sånn er det når man sitter på gjerde litt for lenge. Får vel klare meg med MS Paint.

Lenke til kommentar

 

Takk for info, har prøvd aktiv USB-kabel, men den sluttet å virke etter kort tid. Hvis jeg først får PCen litt unna er det nok skjermkablene som er størst problem. Passiv USB på 4m bør uansett holde. Vet ikke om det er noen stor hjelp i å få ledningen unna strømnettet.

 

Jeg vet ikke om det har noe å si i praksis med kabelen langs strømnettet jeg heller. Poenget mitt var bare at det iallfall går an å få det til langs strømledningen! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...