Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det bare vært så enkelt ;) Over 3TB bare for 2012!

 

pr0n ? :)

 

Bjørklund tror jeg har noen Casio-modeller om du er ute etter samme merke og type.

Ellers har man jo diverse gullsmeder som har forskjellige typer, både rimelige og dyre :)

 

Lurte på noen nettbutikker med greit utvalg, er fornøyd med Casio så blir nok min femte der fra ja :)

Lenke til kommentar

Samsung har akkurat lansert et 3D objektiv med 45mm (tilsvarende ca 67mm på 135mm-film), mens Panasonic har et eksisterende 3D objektiv med 12mm (tilsvarende 24mm på 135-film).

 

Det får meg til å lure, hvilke brennvidder er gunstig for 3D? Noe som koker ned til: Hva brukes 3D-funksjonen til? Skateboard-bilder/video? Fugle-bilder/video? Portretter/intervjuer? Landskap?

Lenke til kommentar

Det får meg til å lure, hvilke brennvidder er gunstig for 3D? Noe som koker ned til: Hva brukes 3D-funksjonen til? Skateboard-bilder/video? Fugle-bilder/video? Portretter/intervjuer? Landskap?

 

Nå har jo 3D tv'er blitt solgt en stund, sikkert mange som ønsker og teste dette selv, så det er nok derfor det har blitt et marked for 3D "video"- kameraer.

Lenke til kommentar

Kjøpte mitt første eksterne objektiv idag! :D

 

Canon EF 50mm f/1.4 USM

 

Håper jeg blir fornøyd :) Noen som har noen erfaringer med dette? Og er sjansene gode for at dette objektivet vil passe på kameraet jeg kommer til å kjøpe i fremtiden når min rebel t2i går i stykker?

Lenke til kommentar

Jeg tror RAW lager mer problemer enn moro i dette tilfellet. En RAW-fil er en råvare, slike må bearbeides før du har ferdig biff på tallerkenen. Å behandle hvert eneste bilde som skal inn i en timelapse høres ut som en smertefull prosess.

 

Hvis du kjøper et Canon-speilrefleks skal nok kompabiliteten ordne seg. Hvis jeg har skjønt det rett. Men jeg misforstår det meste.

 

Apropos råvarer, dagens utvalgte er en 2011 Domaine des Treilles. En Rhône som trygt kan anbefales.

Lenke til kommentar

@Euklid, hehe ja. Planen var canon i fremtiden også ja, blir vel en dyr affære og kjøpe dobbelt opp med nikon og canon :p

 

@fo2re, joa kan jo automatisere det, men er det verdt det? Og hvordan vil den håndtere forskjellige lys situasjoner når det skal gå over tid?

 

Og hvordan innstillinger bør jeg kjøre med når lyset endrer seg?

Lenke til kommentar

Håper jeg blir fornøyd :) Noen som har noen erfaringer med dette? Og er sjansene gode for at dette objektivet vil passe på kameraet jeg kommer til å kjøpe i fremtiden når min rebel t2i går i stykker?

Så lenge du kjøper et Canon kamera med EF fatning, så vil objektivet fungere fint på nytt hus. Som L4r5 nevner, så er ikke byggekvaliteten noe å rope hurra over; så behandle objektivet pent. Men de optiske kvalitetene er det ingenting å utsette på.

 

Apropos råvarer, dagens utvalgte er en 2011 Domaine des Treilles. En Rhône som trygt kan anbefales.

Dagens utvalgte for meg var La Praline Natural - bedre sjokolade finnes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...