Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som er interesert i rovfugl, kan jeg anbefale å se på Ut i Naturen på NRK1 i kveld kl 19:45 :)

 

"I kveld følger vi unge havørner som legger ut på reisen fra Norge til Irland. Og vi følger hjelperne deres, - en gruppe fugleinteresserte mennesker som henter ørnungene ned fra høye trær ute i Norges ville natur, får dem på flyet, og hjelper dem gjennom de første, kritsike månedene i Irland. Kl 19.45."

 

edit: For de som ikke ikke fikk sett den, så ligger den nå ute på NRK Nett-Tv:

http://tv.nrk.no/program/dvna50000312/norsk-havoern-flyr-over-irland-iolar-firean

Endret av KristianJV
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det du glemmer her Tom er at han sitter iallefall med et stk D800 kamera. ;) Og hos meg så blir PSD fila glatt 6 - 700 mb etter litt etterbehandling i PS. Og da skal det ikke mere til enn et nys før diskene er fulle.. :)

Lenke til kommentar

Det du glemmer her Tom er at han sitter iallefall med et stk D800 kamera. ;) Og hos meg så blir PSD fila glatt 6 - 700 mb etter litt etterbehandling i PS. Og da skal det ikke mere til enn et nys før diskene er fulle.. :)

Har du hørt om humor? ironi?

 

Jeg vet at at TGB har minst et D800 og at han tar store mengder bilder når han er ute på oppdrag.

 

Anbefaler en kopp kaffe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det du glemmer her Tom er at han sitter iallefall med et stk D800 kamera. ;) Og hos meg så blir PSD fila glatt 6 - 700 mb etter litt etterbehandling i PS. Og da skal det ikke mere til enn et nys før diskene er fulle.. :)

 

Dette begynner å bli drøye datamengder.

Da er det ihvertfall greit å bruke f.eks. Lightroom eller annet program som lagrer lite metadata for majoriteten av bildene. Og PS bare for de som krever layers eller noe mer avansert enn hva Lightroom kan gjøre.

 

Antar at PS lagrer alle lag som bitmap og at en dermed blir sittende med enorme datamengder, men kunne ikke dette også vært lagret som parametre på samme måte som Lightroom, og lagt på bildet når en åpner filen, som da vil også vil ha den fine egenskapen av å være non-destructible? Evt. at en lar brukeren velge metode.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Det du glemmer her Tom er at han sitter iallefall med et stk D800 kamera. ;) Og hos meg så blir PSD fila glatt 6 - 700 mb etter litt etterbehandling i PS. Og da skal det ikke mere til enn et nys før diskene er fulle.. :)

 

6-700 mb? 0,6-0,7 bit?

Det blir ikke rare oppløsningen. Fordelen er at det blir plass til en del bilder på 30 TB. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har du hørt om humor? ironi?

 

Jeg vet at at TGB har minst et D800 og at han tar store mengder bilder når han er ute på oppdrag.

 

Anbefaler en kopp kaffe :)

 

Tok du det som kritikk Tom?? :) Det var ikke meningen i fra min side altså.. :) Men jeg er dårlig på skriftlig ironi.. :p

Lenke til kommentar

Hei

Hvor handler dere klokker fra, min digitale Casio klokke har plastreimen begynt og gå i stykker og det er dessverre ikke normal reimtilkobling på den.

 

Og nei, stålreim og sveising går dårlig sammen :)

Bjørklund tror jeg har noen Casio-modeller om du er ute etter samme merke og type.

Ellers har man jo diverse gullsmeder som har forskjellige typer, både rimelige og dyre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...