Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos digitalrev

 

D600 VS 6D, er mye "bloody" der :)

 

 

Edit: får jaggumeg ikke til og legge youtube videoer direkte inn her, lurer på om det har en sammenheng med at jeg heller ikke får se mine svar her direkte men må trykke på F5 etter posting.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nikon D700 har vel noe som heter "multiple exposure".... !

 

Mener å huske at det også går an å dobbelexponere på Pana Lumix LX3 (det må jeg sjekke nærmere gitt...) ;)

 

edit:

en nærmere sjekk viser:

"The LX3 offers a Film mode with 6 colour types and 3 types of monochrome to choose from. Much like selecting different film types with a film camera, this function gives the user the flexibility to produce more interesting and expressive images. A newly added multiple-exposure function also lets the user create artistic photo productions, overlaying up to three consecutive images while viewing the most recent image in the monitor."

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Nikon D300 og D700 kan begge kjøre flere eksponeringer over hverandre, har selv hatt 3 bilder over hverandre.

 

Som digresjon så har jeg også sett brukere av disse kjøpe bla bla timere og fjernkontroller and shit for å ta timelaps m.m.

 

Lese bruksanvisning er sjelden en dårlig ide siden disse faktisk har innebygget funksjon hvor man kan sette hvor mange bilder som skal taes, med hvilke intervaller osv osv.

Lenke til kommentar

God idé, dette med vareopptelling, greit å ha en mental idé av hvor i livet man er. Nåværende lagerstatus:

-tre kasser vin

-15 liter sprit

-200 liter diesel

-mat og vann for noen måneder

-90 meter kjetting, 20kg anker

-to kamerahus, 8 objektiver, kompaktkamera og et par stativer

 

Bring it on.

Vin og sprit er vel og bra, men hva med noen fat øl? En India Pale Ale hadde vel vært typeriktig dersom du har tenkt deg ut på langseilas...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vin og sprit er vel og bra, men hva med noen fat øl? En India Pale Ale hadde vel vært typeriktig dersom du har tenkt deg ut på langseilas...

En titt ned i kjøleskapet (eller kjølehaugen, som det egentlig er) var et trist syn: her ligger én enslig øl. Til gjengjeld er det en IPA.

 

Men nå har jeg slett ikke pakket til langtur ennå, dette er bare slik jeg pleier å ha sikret meg, sånn i tilfelle pietistene plutselig skulle ta over makten.

Lenke til kommentar
Går det an og dobbeleksponere i et digitalt kamera ?

Om det ikke er en egen funksjon til det kan man sy sammen to eksponeringer i ettertid eller gjøre dobbelteksponeringen med noen triks. I et mørkt studio kan du sette på lang eksponering og fyre av blitsene to ganger. Da vil brikken bli belyst to ganger selv om lukkeren i kameraet står åpen bare en gang. En annen mulighet er å bruke en mekanisme eller manuelt deksel for å skygge for objektivet mellom de to eksponeringene. Kameraet setter man på lang eksponering. Det er altså massevis av muligheter selv om kameraet ikke har eget menyvalg for å lime sammen bildene.

Lenke til kommentar

En titt ned i kjøleskapet (eller kjølehaugen, som det egentlig er) var et trist syn: her ligger én enslig øl. Til gjengjeld er det en IPA.

 

Men nå har jeg slett ikke pakket til langtur ennå, dette er bare slik jeg pleier å ha sikret meg, sånn i tilfelle pietistene plutselig skulle ta over makten.

Dagens IPAer bør helst drikkes nesten blodferske, så da gjør jo ikke det så mye.

 

Jeg anser det forøvrig som meget usannsynlig at alkohol skal bli ulovlig med det første, om man kan dømme etter politikernes hig etter å dra på Lorry. Dersom væpnet revolusjon mot formodning skulle skje, er det heldigvis ikke noe heksekunst å lage drikkbar alkohol selv. :p

Lenke til kommentar

Faktisk så mener jeg å ha lest om en eler to modeller som faktisk har det innebygget.

 

Dersom du fortsatt har E-P1 så har det det innebygd. :)

 

<F5>

 

Noen som vet hvor det ble av fotovideo? Får bare uniweb opp når jeg prøver å gå inn på fotovideo. Pussig når de sender mail om januarsalg og så er de borte fra nettet ...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Dagens gladsak for undertegnede:

 

 

In a recent interview with AP, Sigma's CEO confirmed that they will continue to produce DSLR and compact system cameras for photo enthusiasts in the future:

 

''We will support both the DSLR and CSC systems. The only condition is we will focus on photo enthusiasts - people who love photography and who take pictures seriously.''

 

 

Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.c.../#ixzz2HBnta8Aw

 

:love:

 

PS: Nå er ikke dette en nyhet, da det er en sak fra 5 oktober, men jeg hadde ikke fått den med meg :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tilbud på LR4.. fikk den til en hyggelig pris.. :) Men er det slik at jeg kan ha den på 2 maskiner samtidig? Download linken sier mac/win download. Jeg tenkte å ha den på både på iMac'en og min MBP. Men jeg kan bare bruke en av versjonene på på maskinen samtidig? Altså begge maskinene kan stå og gå, men at jeg bruker LR bare på en maskin? Eller må den andre maskinen være avslått så lenge jeg bruker LR på en av maskinene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Vil en USB 2.0 forlenger kabel virke med en USB 3.0 kabel? Min USB 3.0 kamerakabel virker jo normalt med denne MBP's USB 2.0 porter. Men vil det virke som normalt om jeg kjøper til en USB 2.0 forlenger kabel og kobler denne sammen med USB 3.0 kabelen?? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...