Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øystein "Pølsa" Pettersen. Bildet er fra før showrittet under Sørlandsparken Grand Prix.

 

Jeg var noen få tideler for tidlig ute til å få et bilde av pølsa som rakk finger til meg. Jeg fikk kun hånda, med fingern på vei opp. Bilder er ikke spesielt bra, så jeg er litt usikker på om jeg faktisk gidder å legge det ut på nettet. Men er er jo litt morsomt.

Lenke til kommentar

Øystein "Pølsa" Pettersen. Bildet er fra før showrittet under Sørlandsparken Grand Prix.

 

Jeg var noen få tideler for tidlig ute til å få et bilde av pølsa som rakk finger til meg. Jeg fikk kun hånda, med fingern på vei opp. Bilder er ikke spesielt bra, så jeg er litt usikker på om jeg faktisk gidder å legge det ut på nettet. Men er er jo litt morsomt.

Fyren stikker jo trynet sitt frem på Se&Hør; så her mener jeg det er fritt frem så lenge du ikke har sneket i buskene på privat eiendom ;)

 

Edit:

Har selv opplevd et par mystiske episoder på rød-løper ved premierefester, hvor kjendiser nekter å bli tatt bilde av selv om arrangør inviterer nettopp disse menneskene for at det skal bli tatt bilder. Ikke alltid lett å bli klok på verden ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kom på 2 plass i en fotokonkuranse .

 

Avisen har brukt mitt bilde på trykk i en sammeheng de overhodet ikke hadde lov til. Sendte en mail til ansvarlig for konkuransen og fikk dette som svar:

"Bildet ditt selvsagt ikke vært brukt på sporten."

 

 

Bildet som ble brukt i avisen var kraftig croppet og det var ingen kreditering.

 

 

Selv blir jeg kraftig provosert når en avis jeg har stolet på at skal følge de konkuranse reglene de har satt. Selv bryter de det og bruker uten kreditering og kraftig croppet.

 

 

Hva mener dere om å kreve penger inn for dette?

Og kan jeg det da jeg ikke er registrert i brønnesundregisteret?

Lenke til kommentar

Kom på 2 plass i en fotokonkuranse .

 

Avisen har brukt mitt bilde på trykk i en sammeheng de overhodet ikke hadde lov til. Sendte en mail til ansvarlig for konkuransen og fikk dette som svar:

"Bildet ditt selvsagt ikke vært brukt på sporten."

 

 

Bildet som ble brukt i avisen var kraftig croppet og det var ingen kreditering.

 

 

Selv blir jeg kraftig provosert når en avis jeg har stolet på at skal følge de konkuranse reglene de har satt. Selv bryter de det og bruker uten kreditering og kraftig croppet.

 

 

Hva mener dere om å kreve penger inn for dette?

Og kan jeg det da jeg ikke er registrert i brønnesundregisteret?

 

Ufint av avisa. Det er en viktig prinsippsak å ikke la dem slippe unna med sånt. Anbefalt praksis fra fagforeninga er vel to ganger frilanssatsene for ulovlig bruk og tre ganger hvis de ikke kreditterer.

 

At du ikke er registrert i Brønnøysund skal ikke ha noe å si, opphavsretten er din uansett. :)

Lenke til kommentar

Ja, er ufint av avisen uansett hvordan man ser på dette mener jeg. Men usikker på om de kan dra seg under sine konkurransene regler eller ikke?

 

Mitt bilde : http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5688933.ece?start=3

 

Konkurranseregler:

Konkurranseregler:

 

Fotografen må være bosatt på Romerike. For deltakelse i ungdomsklassen må fotografen være bosatt i Skedsmo kommune og være mellom 13 og 18 år.

 

Fotografen må registrere seg med fullt navn.

 

Maksimalt fem bilder pr deltaker/klasse. Last opp bildene med så høy oppløsning som mulig innen 19. juni 2011.

 

Lag bildetittel og bildetekst, de vil også bli vektlagt når bildet ditt vurderes.

 

Bildene kan vederlagsfritt benyttes i markedsføring av Romerikes Blads slagord ”Det viktigste i verden skjer der du bor”.

 

En jury plukker ut 10 bilder i hver klasse etter at innsendingsperioden er ute. Deretter vil leserne gjennom en sms-avstemning kåre vinnerbildene innen 1.9.2011.

 

Konkurransen arrangeres av Romerikes Blad i samarbeid med Skedsmo kommune.

 

 

Bildet på trykk i avis: post-154783-0-50740600-1319738859_thumb.jpg

 

Heller ikke har avisen gått ut med ordentlige resultater. Noe jeg ikke er helt glad for da vinneren av konkurransen bare noen uker tidligere hadde en reportasje av seg selv for en promotering av det nye studioet som ble åpnet. Avisen har kun sagt hvem som kom på 1.plass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...