Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Men da må man bytte nesten alle patronene eller? Det koster fort godt over 500kr?

Du må nok det - det er dyrt med billig printer.

 

Man sparer ikke penger på å printe selv (med mindre det er veldig høyt volum på en grisedyr modell) - poenget er å få det "med det samme". Til prisen er det typisk billigere å bestille trykk hos japanphotoxxl.no eller lignende. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Å, ja, hun har opplevd ordentlig copyright-brudd, i motsetning til bildetyveri, som ikke er ordentlig.

2. Hvis hun hadde opplevd ordentlig copyright-brudd så burde hun faenmeg vite bedre enn å stjele folk sine bilder uten tillatelse og kreditering.

3. Spilte med åpne kort? Det skal jeg gjøre neste gang jeg bryter meg inn hos noen. Skal jammen legge igjen et takkekort.

 

Jeg noterer meg at dere snakker om "copyright"-brudd. Det er jo interessant da det ikke er et begrep innen jussen. Det man bryter er jo åndsverkloven. Får du ofte "stjålet" bilder? Hvilken blogg var det dette gjaldt?

 

edit: Dette med lov om åndsverk og copyright var bare en observasjon, ikke kritikk mot noen. Bare sånn i tilfelle noen følte seg støtt.

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

1. Å, ja, hun har opplevd ordentlig copyright-brudd, i motsetning til bildetyveri, som ikke er ordentlig.

2. Hvis hun hadde opplevd ordentlig copyright-brudd så burde hun faenmeg vite bedre enn å stjele folk sine bilder uten tillatelse og kreditering.

3. Spilte med åpne kort? Det skal jeg gjøre neste gang jeg bryter meg inn hos noen. Skal jammen legge igjen et takkekort.

 

Jeg noterer meg at dere snakker om "copyright"-brudd. Det er jo interessant da det ikke er et begrep innen jussen. Det man bryter er jo åndsverkloven. Får du ofte "stjålet" bilder? Hvilken blogg var det dette gjaldt?

 

edit: Dette med lov om åndsverk og copyright var bare en observasjon, ikke kritikk mot noen. Bare sånn i tilfelle noen følte seg støtt.

sjekk her

scroll ned, se hvor mange sider det er

Lenke til kommentar

Snakker du nå om de patronene som fulgte med når skriveren var ny, eller om såkalte fulle patroner?

Det er de patronene som fulgte. Men såvidt jeg vet, så er akkurat patronene for denne skriveren identisk med de som jeg kjøper i butikken.

Identisk av utseende eller i blekkmengde? Jeg har ingen oversikt, men endel produsenter selger skrivere med halvfulle blekkpatroner.. Kan være en ide å sette inn nye.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med DICAPAC eller lignende undervannsposer til speilrefleks? http://www.dicapac.com/new_eng/02_products/sub03.html

 

Planlegger å ligge på bunnen av et basseng med en slik og 5Den for å filme til en kortfilm.

 

Lurer spesielt på om noen har opplevd at posen begynner å lekke. Har forsikring på kameraet uansett men er kjipt å være uten kamera i 4mnd her nede i Australia.

 

Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med DICAPAC eller lignende undervannsposer til speilrefleks? http://www.dicapac.c...ucts/sub03.html

 

Planlegger å ligge på bunnen av et basseng med en slik og 5Den for å filme til en kortfilm.

 

Lurer spesielt på om noen har opplevd at posen begynner å lekke. Har forsikring på kameraet uansett men er kjipt å være uten kamera i 4mnd her nede i Australia.

 

Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning.

 

Legg noen tørre silicia-pakker i UV-posen hvis mulig, det hjelper hvis det kommer inn noen dråper vann så absorberer de dem.

 

Normalt bruker man 4 kg vekt til fridykking i våtdrakt "saltvann", kan tenke meg at du klarer deg med et par kilo i ferskvann/basseng, hvis du bruker dykkerflaske av stål klarer du deg uten ekstra ballast i ferskvann-basseng.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning.

 

Spørs f.eks litt på størrelsen på lungene dine, og om du har tenkt å puste ut eller inn luft før du senker deg ned :)

I utgangspunktet skulle du ikke trenge mange kiloene. Det er jo mange dykkeshops i australia, stikk innom en :)

 

Edit: Beat me to it

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Og er det noen som vet hvor mange kg vekt jeg må forankre meg med for å holde meg på bunnen uten å flyte opp? Veier 83kg om det har noen betydning.

 

Spørs f.eks litt på størrelsen på lungene dine, og om du har tenkt å puste ut eller inn luft før du senker deg ned :)

I utgangspunktet skulle du ikke trenge mange kiloene. Det er jo mange dykkeshops i australia, stikk innom en :)

 

Edit: Beat me to it

 

Er i utgangspunktet fridykking eller å forlenge en snorkel (om jeg får nok luft gjennom den). Har ikke dykkerlappen enda så vil ikke styre med flasker og slikt uten å vite hva jeg driver med.

 

EDIT: I tillegg til at det blir litt for dyrt med flasker.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

I formiddag skal jeg til optikeren og hente et par briller som kosta mer enn mit X100... De har hverken eksterne kontrollhjul eller brukbare menyer, de har fast brennvidde da - det er jo noe, men fast fokus (riktignok i tre soner) og består av mindre enn 20 deler i alt. Jeg håper de er jævlig gode... :ermm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...