Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Slik å forstå. Det rimer litt bedre. Som en av verdens største produsent av PC'er, så virket det noe teit å legge ned den delen av butikken.

Ja, jeg tror nok det er penger å hente her fortsatt, hvertfall i business segmentet.

Man kan si hva man vil om HP, men jeg har vært veldig fornøyd med mine to tidligere business modeller. Håper jeg også blir det med den nye :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, da var ny laptop levert på kontoret.

HP Elitebook 8560w

i7, 8GB minne, 800GB disk. Gleder meg til å begynne å bruke den :)

 

Har selv hatt en 8460w siden august, også med i7 (quad) og 8gb minne. Etterhvert som kapitalen blir litt mer stabil skal jeg bytte ut dvd med en ssd :)

Kjempefornøyd, til tross for at fargene på skjermen er litt dårlige på min. Ikke mulig å kjøpe den fete skjermen som det er mulig på 15 og 17 tommerne.

Lenke til kommentar

Hva med Sigma 50/1.4'en som står i profilen din? :whistle:

 

Edit: Med en D3 ville jeg vurdert Nikkor 50/1.4 (AF-D for kjappest mulig autofokus?) eller Nikkor 24-70/2.8.

 

Sigma 50/1.4 blir vel litt soft i hjørnene på fullframe, eller?

 

Hehe, jo jeg har sigmaluxen og den ser dagslys ganske så ofte. Jeg kunne imidlertid tenkt meg å hatt en zoom som dekker det aktuelle området. Må være nikonoptikk og roterende frontelement er no-go

Lenke til kommentar

24-70mm til Nikon er jo knallfin og fungerer til det aller meste. Den ble flittig brukt til alt fra konsertfoto til portretter på Øyafestivalen i sommer da jeg ble tvunget til å måtte bruke Nikon, hehe. Den er veldig skarp, ganske lyssterk og dekker et stort område. Litt tung, men det ser jo bare badass ut.

Fin brennvidde, med andre ord. Bruker 24-70mm på 5Den hele tiden nå for tiden, både i studio og til events.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg fikk en forespørsel på flickr om noen kunne bruke et av bildene mine i et utdanningsblad i ukraina. Hva sier man til slikt? Det skulle nevnes hvem som hadde tatt bildet, og jeg skulle få en utgave av bladet.

Er de såpass ærlige at de spør, så tror jeg faktisk de vil også kreditere deg, samt sende deg en kopi.

 

"Go for it" er mitt råd.

 

Kan vi få en link til bilde?

Lenke til kommentar

Slik å forstå. Det rimer litt bedre. Som en av verdens største produsent av PC'er, så virket det noe teit å legge ned den delen av butikken.

Er ikke så forbannet mye penger i å montere sammen kinesiske komponenter når andre produsenter har trekt ut alt som finnes av betalingsvilje før du kommer til torgs; IBM var jo også en rimelig stor PC-produsent tidligere, å trekke seg ut av det markedet er neppe det dummeste de kunne foretatt seg.

 

Men: hele prosessen er satt på vent i HP for tiden – ny toppsjef som forsøker å rette opp noen av feilskjærende fra forrige suppegjøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...