Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er det vel den jeg burde dratt.

 

I dette tilfellet ville jeg uansett gitt de lov til å benytte bildene mine, men det viser jo at folk ikke bryr seg sålenge det gjelder foto. Dette er i sammenheng med en festival, og jeg tviler på at de bare 'tar' musikk fra artistene for å lage pr-materiale.

Lenke til kommentar

svar: det er alright det, faktura på vei til deg, håper det er alright

;)

Liker den vinklingen.

 

I dette tilfellet ville jeg uansett gitt de lov til å benytte bildene mine, men det viser jo at folk ikke bryr seg sålenge det gjelder foto. Dette er i sammenheng med en festival, og jeg tviler på at de bare 'tar' musikk fra artistene for å lage pr-materiale.

Jeg synes at når de bare tar seg til rette, så bør de miste muligheten til å bruke bildene.

Lenke til kommentar

Alle som har lyst til å bruke bildene mine til formål som jeg ikke er i mot får lov til å bruke bildene mine så mye de vil, helt gratis. Fint om jeg blir nevnt som fotograf, og blir spurt, men egentlig bryr jeg meg ikke så veldig mye. Jeg tar ikke så jævla fine bilder, så om noen synes de er fine nok til å ville bruke dem ett eller annet sted skal de få lov til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen med erfaringer/forslag til steder/arrangører som søker frivillig arbeid i juletidene? Bor like utenfor Oslo, så foretrekker at det er der det skjer.

Har søkt litt rundt, men det meste jeg finner er gamle prosjekter og som ikke viser tegn til gjentagelse. Har dog funnet et par alternativer som f.eks frivillig jul og frelsesarmeen. Forslag tas imot med stor takk.

Det er kun 60 dager til julaften!santa.gif

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal gå til innkjøp av ny pc :hmm:

 

Liker å spille litt pc spill og i alle fall battlefield serien, har hatt samme pc nå i 3 år og merker det ikke er like raskt alltid. Relativt ofte formatering etc for å holde farten oppe.

 

Tenker meg jeg kan bygge meg noe selv med et max tak på 11 000kr.

Da inkludert en skjerm.

 

Hva er det egentlig Lightroom og Photoshoop liker å jobbe på?

 

Tenkte å bygge rundt Intel® Core™ i7-2600 Processor evnt Intel® Core™ i7-2600k Processor.

 

Ikke lykkes med å finne forskjellen på med og uten "k".

 

Noen av dere akamister som har noen tanker om å bygge rundt denne prossesoren? Tenker meg i retning med 16gb ram og et skjermkort til pris 1000-2000kr.

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal gå til innkjøp av ny pc :hmm:

En rimelig (eller midlertidig) løsning for å slippe hyppige backups for å holde farten oppe, er Windows 7 og SSD. Min eldre maskin fikk seg et enormt løft (mye større enn jeg trodde) når jeg byttet ut Vista 32 bit på snurredisk med Windows 7 64 bit på SSD.

 

Og har du relativt lite RAM, vil for eksempel en økning fra 1/2 til 4/8 GB også ha en del å si.

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal gå til innkjøp av ny pc :hmm:

 

Liker å spille litt pc spill og i alle fall battlefield serien, har hatt samme pc nå i 3 år og merker det ikke er like raskt alltid. Relativt ofte formatering etc for å holde farten oppe.

 

Tenker meg jeg kan bygge meg noe selv med et max tak på 11 000kr.

Da inkludert en skjerm.

 

Hva er det egentlig Lightroom og Photoshoop liker å jobbe på?

 

Tenkte å bygge rundt Intel® Core™ i7-2600 Processor evnt Intel® Core™ i7-2600k Processor.

 

Ikke lykkes med å finne forskjellen på med og uten "k".

 

Noen av dere akamister som har noen tanker om å bygge rundt denne prossesoren? Tenker meg i retning med 16gb ram og et skjermkort til pris 1000-2000kr.

 

i5 2500 holder vel stort sett til det meste, med mindre du bruker programmer som utnytter flere enn 4 tråder. (i5 2500 har 4 tråder og i7 2600 har 8)

 

"k" betyr at prosessoren er ulåst og det gjør den bedre egnet for overklokking.

 

Få deg en SSD så holder farten seg bedre. I tillegg vil jo mye minne være nyttig for Lightroom og Photoshop.

 

Dette skjermkortet vil nok dekke de fleste behov.

 

Black Refinery fra Agenspoons tråd er jo et ypperlig utgangspunkt.

Legger du til en ekstra lagringsdisk eller to og en grei IPS-skjerm så havner du ca. rundt 11 000,- kr.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...