Bruker-93156 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Ikke at jeg har Canon, men for rundt et år siden tror jeg det var, sjekket jeg opp disse av personlige årsaker, og jeg konkluderte med at jeg selv hadde valgt 24-105mm'ern på grunn av zoom-området, optisk tror jeg ikke det er forskjeller de fleste vil kunne se spesielt av. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Kjøpe ny FF normalzoom? Vent til etter Photokina - mange tror det kommer en ny om kort tid. 24-70 er mer lyssterk, har mindre distorsjon og vignettering. 24-105 har mer rekkevidde og IS. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Kjøpe ny FF normalzoom? Vent til etter Photokina - mange tror det kommer en ny om kort tid. 24-70 er mer lyssterk, har mindre distorsjon og vignettering. 24-105 har mer rekkevidde og IS. Han har ett vanlig dslr crop kamera, er dette FF obkjektiver? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 De funker på crop også etter hva jeg har fått med meg av Canon-BS... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Han har ett vanlig dslr crop kamera, er dette FF obkjektiver? De er begge fullframe, ja - EF-objektiver. Hvis målet er normalzoom får man andre cropobjektiver billigere.. Hvis lysstyrke er uviktig er EF-S 15-85 IS veldig mye skarphet for pengene.. De funker på crop også etter hva jeg har fått med meg av Canon-BS... Men i følge Nikon-BS funker fullframe-objektiver ikke på crop? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 De funker på crop også etter hva jeg har fått med meg av Canon-BS... Men i følge Nikon-BS funker fullframe-objektiver ikke på crop? Joda, både, Nikon 24-70 og 70-200 fungerte perfekt på D300 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) *znip prat om film-slr* praktika har vel m42 fatning(?), så da kan du bare kjøpe adapter til 4/3 og bruke objektivene. Kjøp adapter med focus confirm, det gjør fokuseringen en god del enklere. Lurte litt på å leke med film og da bruke kameraet med objektivene. Men forstår ikke helt hvordan en slik adapter med focus confirm, kan vite når du har fått det du vil i fokus... Og hva er "diaphragm control"? Og en annen ting, som ikke har med dette å gjøre, hvorfor i huleste kaller Canon kameraene sine for navn som Rebel T2i / Kiss X4 Digital i USA? Endret 5. september 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Fordi Canon er for kjærringer og menn med små hender, altså folkeslaget som er mer opptatt av mote enn funksjonalitet. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 fordi brukere av andre kamerahus er så usikker på sin egen legning/lite utstyr at de må ha penis forlenger Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Nikon har gjort akkurat det samme, feks N80 og F80. Francis Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 fordi brukere av andre kamerahus er så usikker på sin egen legning/lite utstyr at de må ha penis forlenger Jeg deler seng med kvinnfolk og jeg har alt av utstyr jeg trenger, Vertex 300'n min er full, og tung Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 ... Og en annen ting, som ikke har med dette å gjøre, hvorfor i huleste kaller Canon EOS 550D for Rebel T2i i USA og Kiss X4 Digital i Japan? Fiksa på spørsmålet ditt, men vet ikke svaret. Link Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Hmm, så bare på dpreview sin anmeldelse av Canon 550 at begge to navnene sto der i parantes, så trodde begge gjaldt USA. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Lurte litt på å leke med film og da bruke kameraet med objektivene. Men forstår ikke helt hvordan en slik adapter med focus confirm, kan vite når du har fått det du vil i fokus... Og hva er "diaphragm control"? Når det gjelder fokusbekreftelse,er jobben til chipsen og gi kameraet beskjed om at det er et objektiv montert.Det man gjør er og bruke kameraet manuelt og justere blender,når man fokuserer manuelt får man lys/lyd bekreftelse. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Trenger ny blitz. Klart å forlegge min gamle og lettere arkaiske. Noen forslag, eminente fotovenner? Jeg eier knapt nåla i veggen, men har nettopp bestemt meg for å stumpe sneipen for å få tak i penger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Trenger ny blitz. Klart å forlegge min gamle og lettere arkaiske. Noen forslag, eminente fotovenner? Jeg eier knapt nåla i veggen, men har nettopp bestemt meg for å stumpe sneipen for å få tak i penger. Sigma og Metz har vel noen modeller som er billigere enn originalen. Ellers er 430 EX II the bee's knees. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Interessant vri på dråpebilder Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Slettes ikke dumt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Tror jeg vandrer ned til JP og går for denne lille jævelen. Speedlite 270EX. Stumpet røyken i dag forresten. Fikk godkjent på en oppgave jeg aldri hadde trodd jeg skulle få godkjent på. Wish me luck! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2010 Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Tror jeg vandrer ned til JP og går for denne lille jævelen. Speedlite 270EX. Grei reiseblits, da. Stumpet røyken i dag forresten. Fikk godkjent på en oppgave jeg aldri hadde trodd jeg skulle få godkjent på. Wish me luck! Flink gutt - kutter du ut børsten også; så er det enda fler penger spart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå