Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken kamerafatning er dette ?

 

post-151946-1283610093,3869_thumb.jpg

 

Ligner på Canon. Sånn ser 70-200 ut bakfra, til sammenligning. Den røde styre-prikken skimtes såvidt nedenfor skruen på høyre side.

post-78758-1283610764,3161_thumb.jpg

 

Er det den der Sigmaen på finn, som selger ikke vet hva er for noe, du har bilde av?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Stemmer det,sende en mail til eieren og ba om flere bilder i annonsen.

 

Det er en Sigma 24mm f/2.8,manuell fokus ?

Det der er nok godt mulig en Sigma som er for gammel - som ikke fungerer på moderne digitale kamerahus. Et hint er at når eieren sier at den ikke fungerer på en 1000D, så... ;)

 

Men - det kan være at den egentlig fungerer, og at brukeren bare ikke helt forstår det der med at det ikke er autofokus. ;)

 

Sikkert er i alle fall at Sigma ikke har offisiell Canon-mount, at de bare reverse engineerer hvordan den skal funke, og at de på den tiden ikke var så flinke til akkurat det.

Lenke til kommentar

 

Det der er nok godt mulig en Sigma som er for gammel - som ikke fungerer på moderne digitale kamerahus. Et hint er at når eieren sier at den ikke fungerer på en 1000D, så... ;)

 

Men - det kan være at den egentlig fungerer, og at brukeren bare ikke helt forstår det der med at det ikke er autofokus. ;)

 

Sikkert er i alle fall at Sigma ikke har offisiell Canon-mount, at de bare reverse engineerer hvordan den skal funke, og at de på den tiden ikke var så flinke til akkurat det.

 

Hun skriver at det ikke passer til Canon så det var derfor jeg lurte om det var noen andre innfatninger som er tilnærmelsesvis lik Canon,kan være så enkelt at brukeren prøver og plassere dette objektivet på utsiden av eksisterende objektiv.

Jeg sende en mail tilbake med en innføring i montering :)

Lenke til kommentar

Hun skriver at det ikke passer til Canon så det var derfor jeg lurte om det var noen andre innfatninger som er tilnærmelsesvis lik Canon,kan være så enkelt at brukeren prøver og plassere dette objektivet på utsiden av eksisterende objektiv.

Jeg sende en mail tilbake med en innføring i montering :)

Prøv det.

Men - det kan godt være at blender og sånt noe ikke fungerer skikkelig - at det rett og slett er et for gammelt objektiv - enkelte som mener det i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hun skriver at det ikke passer til Canon så det var derfor jeg lurte om det var noen andre innfatninger som er tilnærmelsesvis lik Canon,kan være så enkelt at brukeren prøver og plassere dette objektivet på utsiden av eksisterende objektiv.

Jeg sende en mail tilbake med en innføring i montering :)

Prøv det.

Men - det kan godt være at blender og sånt noe ikke fungerer skikkelig - at det rett og slett er et for gammelt objektiv - enkelte som mener det i denne tråden.

 

Du har nok rett,det og bytte til en ny EMF-chip blir sikkert for komplisert for henne.

Lenke til kommentar

kanskje jeg er helt på jordet nå :s

men det er jo maks 1280?

hvordan får man bildet til å se større ut uten å måtte trykke på det? :p var det bedre formulert? :)

 

Tok meg den frihet og bruke ditt bilde.

post-178770-1283624920,9606_thumb.jpg

 

Er heller ikke sikker på hvordan man fått lagt de ut i full størrelse.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hadde egentlig satt pris på om folk ikke linket inn bilder på over 1000 piksler direkte i posten, men heller la inn en liten versjon med mulighet for å få opp stor versjon når man trykket på. Det tar så forbasket lang tid å åpne månedstrådene når det er flust av bilder som skal lastes inn i full størrelse, og nedskaleringen forumet foretar er javascriptstyrt og trer ikke i kraft før alt er lastet inn.

 

Burde kanskje vært vurdert som nytt punkt i retningslinjene for månedstrådene...

Lenke til kommentar
Om Pjotter mener at noen av bildene han ser av andre i månedstrådene vises større før man trykker på dem enn de h*n selv la ut der nå nettopp så er det fordi de som vises større er linker til andre nettsteder, f.eks. Flickr, mens de Pjotter la ut er lastet opp på forumet.

aha :thumbup: da vet jeg det :)

takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...