Gå til innhold

Gates med ny Xbox 360? (X360)


Anbefalte innlegg

Det de kan gjøre er og legge hd-dvd og dvd versjon av spillet på samme disk(er vertfall mulig med filmer å gjøre det på den måten) hvor hddvd-versjonen har høyere oppløsning på cutscenes.

 

Hvorfor sier folk at det er mange versjoner av xbox, det er jo bare 4 versjoner gjennom boxens levetid:

 

1. Core (selges ikke mer)

2. Arcade(Nyeste billigmodellen)

3. Premium (selges ikke mer)

4. Elite(oppgradert premium)

 

stort sett har valget for forbrukeren stått mellom den billigere eller den dyrere xboxen.

 

Det er konsoll vi snakker om her?

4 versjoner av samme konsollen er ikke lenger konsoll.

 

Angående HD-DVD selger dårlig er det helt feil. Selv om BD selger bra på amazon nå, så var det HD-DVD som rankerte topplistene hos Amazon før Jul. Men som sagt kan vi ikke ta med BOGO salg i statistikken.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Microsoft gjer som alltid. melke melke melke melke melke.

 

Alle melker, det handler tross alt om penger.

 

Denne generasjonen kommer ikke Microsoft til å lansere spill på hd-dvd

Lenke til kommentar

Mye synsing her, skulle tro alle hadde vett nok til å skjønne at microsoft aldri kommer til å gå over til kun hd-dvd. Dette er først og fremst rettet mot film og en mer komplett mediacenter løsning som ps3. Prisen på hd-dvd drevene har sunket siden 360's release, og Toshiba/hd-dvd formatet trenger en dytt bak. At hd-dvd ikke ble introdusert fra starten var nok bevisst, microsoft visste hva de gjorde når de gikk for dvd.

 

Vil ikke si noen drar fra når hd-formatene fortsatt står for 1% av dvd-salget.

Lenke til kommentar

Waraning! fanboy innlegg! :p

Enda en xbox utgave er bare tull. En xbox elite koster ca. det samme som en PS3 40 gb, men xboxen er her fortsatt underlegen PS3 av hva man får med av hardware, for PS3'n kommer med både blu ray og trådløst nett adapter. Så hvis microsoft skal matche tilbudet en PS3 gir så blir deres xbox dyrere enn hva en PS3 koster. Og hva er egentlig poenget med å sette inn en hd dvd i den nye xboxen? Hvis microsoft bestemmer seg for å gjøre det er eneste bruks området til hd DVD-en filmer, enten vinner blu ray eller så kommer det et bedre format. og hvis microsoft får den idiotiske ideen å gi ut spill på hd dvd så alle blir tvingt til å kjøpe hd dvd drive så skyter microsoft seg selv i foten. PS3 var dyr i starten med kom med alt det nødvendige og i tillegg bråket den ikke og den gikk ikke varm, microsoft har brukt sinnsyke summer på å forbedre ett produkt som ikke var godt nok i utgangspunktet i forhold til PS3 og wii. Derfor må mircosoft nå etter PS3's realese begynne på oppgradere xboxen. Xbox kan heller ikke skilte med bedre spill utvalg lenger. Ja xbox har FLERE spill men playstation 3 har NOK spill. Dette er noen jeg kom på i farta:

Guitar Hero 3

Ressistance: Fall of Man

Motorstorm

Assassins creed

Warhawk

Singstar

Ratchet and Clank: t&d

Uncharted

COD4

Heavenly Swors

Timeshift

kane and lynch

the orange box

ninja gaiden sigma

og div PSN stuff..+

og i 2008 nå kommer det masse store titler til PS3.

Dette er mer enn nok fram til de store titlene kommer i 2008. Og siden PS3 allerede har spill med like bra grafikk med GOW, og ca. dobbel fps som bruker under halvparten av konsollens krefter så har PS3 et stort potensiale fremover og med plassen på blu ray disken så spår jeg at til jul i 2008 har PS3 flere solgte enheter enn xbox!

Lenke til kommentar
Alle vet at dette måtte skje. Når vil da spillene komme på HD-DVD (ja, de har sagt de ikke skal det, men de sier så mye rart). Når utviklere vil unngå å gi ut spill på 7 dvd`er vil dette bli vurdert. Når utviklere lager spill som krever hd, vil dette bli et must og alle må kjøpe hd.

 

Idag drar Blu-ray ifra HD-DVD. Om det fortsetter vil man ikke kunne få filmer til HD-DVD om 2-3 år. Da vil man bruke denne til spill. Maskinen blir mye stillere og plassen er mye bedre.

 

Xbox 360 kommer aldri til å få ett HD-DVD drive som brukes til spill, verken utviklere eller MS er intressert i ett format hvor de 10 millioner første kundene ikke kan bruke.

Kanskje dersom MS vurderer å tilbakekalle konsollen under påskudd av RRoD designfeil (som de strengt tatt burde gjort, med en slik prosentfeil så tidlig i levetiden) kunne de ha lagt til dette, men foruten at det skjer er det absolutt ingen sjangse for at det vil komme spill til xbox som krever HD-DVD.

 

MS har kanskje fått Toshiba til å lage ny konsoll, med mulighet for avspilling av HD-DVD, men det kommer ikke til å bli brukt som media for spill, på denne generasjons xbox. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Dette er kun spekulasjoner fra min side siden vi ikke har noe håndfaste fakta enda! Men jeg nevner det likevell

 

Vist microsoft kommer med den kunngjøringen at de skal ha HD-DVD drev på den nyeste x-box versjonen, så skyter de seg selv i foten. Deres filosofi var jo fra starten av at det trengtes ikke. Nå gjør de plutselig helomvenning og hermer etter Sony. Dette synes jeg faktisk er den første anntydningen som viser til at x-box kan starte på en liten nedovertur. Jeg er faktisk noe enig med "fanboyen" litt lenger oppe her bortsett fra spillutvalg (noe subjektivt). Hadde microsoft hadt HD-DVD fra starten av i xbox hadde de faktsik kunne hadt en konsoll som fint kunne måle seg med sonys PS3. Men nå når det kommer i ettertid, blir det vanskelig å lage spill på HD-DVD da det krever at ALLE har det! Hvor mange må da kjøpe seg nye x-box versjon, for andre, tredje, eller kanskje fjerde gang?

 

Håper derfor dette bare er et håpløst rykte, som microsoft alldri setter ut i livet!

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar
De kan ikke oppgradere den enda mer, nå som de faktisk har en l33t versjon ute! Jeg kjøpte toppmodellen for å ha toppmodellen!

 

MS er MS, gates trenger flere mill på kontoen sin :ermm:

 

Tror ikke det er Gates som gjør det. Gates er jo tross alt en svært snill mann som donener svært mye penger til veldedighet. Til og med formuen sin skal han donere til veldedighet når han dør, kun 0,02% går til barna hans. Noe som likevel tilsvarer 10 millioner eller noe sånt. Da mest sansynligvis i Dollar.

Tror nok heller det kan være Balmer, undersjefene eller markedsansvarlige som bestemmer dette.

Lenke til kommentar

Dere må huske at prisen på hd-spillerne har sunket mye siden 360'n kom, vi har kommet til det punktet hvor det ikke koster microsoft mange kronene å bytte ut den gamle dvd-spilleren med en hd-spiller. Dessuten snakker vi om en påkostet og sikkert dyrere modell. Dette har sikkert ligget i kortene lenge, og Toshiba som kjører hd-dvd toget har sikkert presset på for en hd-dvd utgave. Selvfølgelig kan dette være for å styrke konkuransen mot Blu-Ray som har solgt bra takket være ps3, men at en hd-dvd utgave av 360 har nok vært planlagt lenge. Microsoft valgte dvd som lagringsmedium, og kommer IKKE til å gå over fra dvd til hd-dvd med ønske om å lage bedre spill.

 

:)

Lenke til kommentar
Spørs vel om en Xbox 360 med HD DVD drev vil bli noen suksess nå som HD DVD har tapt kampen.

 

LOL :!: Jaja, godt og se at vi har bra med humor og ironi her inne da ;)

Det UrgeLoL sikter til, er at Warner Bros. nå har droppet HD DVD til fordel for Blu-ray. Ergo er det svært mye som tilsier at HD DVD kommer til å tape kampen, evt alt har tapt.

 

Det urkomiske her er at Microsoft mest sannsynlig avgjorde HD DVD sin fremtid ved å ikke støtte dette i X360 fra starten av.

Lenke til kommentar

Nå har ikke MS noen verdens ting å tape om så var at WB skulle skifte beite, så lenge enheten selger godt blir ikke utviklerne å jumpe over til PS3 med det første selv om den kan skryte av blu-ray.

 

Når det er sagt er det rart om MS gir ut en enhet med HD-DVD innebygget ettersom det har lite for seg, men tror ikke MS blir å gjøre bruk av HD-DVD til spill ettersom denne enheten kommer lenge etter lanseringen av konsollen og mange har dermed (les: alle) har en X360 med DVD drev. MS ville jo ikke gjøre bruk av HDD fordi ikke alle hadde HDD med på enheten, så igjen sitter de med skjegget dypt nedi postkassen.

 

Kampen mot DVD Urge kan bli hard, vet ikke om du har opplevd det men det å forsøke å "konvertere" en fra forrige generasjons menneske til å bruke ny teknologi kan være et tidkrevende prosjekt. Tok meg minst 2 år med god kamp før jeg fikk mine foreldre over til DVD og det er først etter at jeg fikk med flatskjerm og spilte av en DVD på denne flatskjermen min at de investerte i flatskjerm selv (større en min, selvfølgelig).

 

Så om man nå skal starte kampen om å få dem vekk fra DVD over til HD-DVD, vel, LP platene er påvei tilbake, VHS kassetten henger fremdeles smått igjen, tror det kan bli en langvarig kamp.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...