Gå til innhold

Gates med ny Xbox 360? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er de tekniske diskusjonen man har vært igjennom hundrevis av ganger i forumet, men jeg tenker også på en annen ting.

 

Microsoft har en god anndel OS i omløp for PC. Når de velger å legge sin elsk på HD-DVD så

kan det være at PC markedet vil vri seg hit etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hvorfor er det et mye bedre alternativ enn BD, som tross alt kan lagre dobbelt så mye pr idag som HD DVD?

 

Apple Mac'er med BD-brennere er også rett rundt hjørnet, så jeg ser ingen grunn til at HD DVD vil overleve som format. Det er ingen tjent med, verken forbruker eller produsenter.

 

Apple har en markedsandel på 7.3%....

Lenke til kommentar
Hvorfor er det et mye bedre alternativ enn BD, som tross alt kan lagre dobbelt så mye pr idag som HD DVD?

 

Apple Mac'er med BD-brennere er også rett rundt hjørnet, så jeg ser ingen grunn til at HD DVD vil overleve som format. Det er ingen tjent med, verken forbruker eller produsenter.

 

Apple har en markedsandel på 7.3%....

 

BMW og MB har mest sannsynlig en markedandel på godt under 7.3% - likevel forsøker 90% av bilindustrien å kopiere de til enhver tid. Så hva er egentlig poenget ditt?

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
En ting er de tekniske diskusjonen man har vært igjennom hundrevis av ganger i forumet, men jeg tenker også på en annen ting.

 

Microsoft har en god anndel OS i omløp for PC. Når de velger å legge sin elsk på HD-DVD så

kan det være at PC markedet vil vri seg hit etterhvert.

 

Kommer ikke til å skje. :-/

 

Microsoft samarbeider en god del med Sony, selv om de er på motsatt side i denne saken, så tror nok microsoft er intressert i at Sony Ericson telefoner fortsetter å lisenserer Windows CE, Sony Vaio'er kommer med Windows-lisens, o.l.

Hvis MS begynte å sabotere sitt eget produkt for Sony hardware- og andre medlemmer i Blu-ray-gruppen, kan du være ganske sikker på disse ville innvestere betydelig større summer i software fra andre software-leverandører enn de gjør idag, og Microsoft ville mistet markedsandeler.

I tillegg ville MS evt. fortjeneste i denne saken blitt oppspist av advokatkostnader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hvorfor er det et mye bedre alternativ enn BD, som tross alt kan lagre dobbelt så mye pr idag som HD DVD?

 

Apple Mac'er med BD-brennere er også rett rundt hjørnet, så jeg ser ingen grunn til at HD DVD vil overleve som format. Det er ingen tjent med, verken forbruker eller produsenter.

 

Apple har en markedsandel på 7.3%....

 

BMW og MB har mest sannsynlig en markedandel på godt under 7.3% - likevel forsøker 90% av bilindustrien å kopiere de til enhver tid. Så hva er egentlig poenget ditt?

 

Det var da jammen meg en fin sammenligning, har du noen flere morsomme å komme med ?

 

Forøvrig, ingen kopierer maskinvaren til Apple, mange velger å prøve seg på designet, når det gjelder OS så låner alle fra hverandre.

 

Hvis Apple velger å inkludere Blu-ray brennere så spiller det liten rolle, ikke vil det være standard på maskinene men heller et alternativ for de som ønsker det. Av de 7,3% som allerede har maskinvare fra Apple, så er det 4,02% som har intel utgavene.

 

Det er ingen grunn til å tro at HD-DVD ikke skal kunne overleve bare fordi noen som har en markedsandel på 7,3% begynner å tilby Blu-ray

Lenke til kommentar

Noen her som husker Sega CD? Hvis 360en hadde kommet med HD-DVD eksklusive spill, dvs at en ny utgave av boxen kreves eller kjøp av HD-addonet for de nyeste spillene, så hadde ikke Microsoft vært de første med denne ideen. Sega CD ble ingen stor suksess slik jeg forsto det, men var muligens en pioneerer innen det med oppgradering av eksisterende konsoll (Genesis/Megadrive).

Lenke til kommentar

Når du nevner Sega CD kom Angry videogame nerd's ord tilbake til meg, når han anmeldte disse addons til Sega Megadrive. Anbefaler folk å titte på dem (finner dem på Gametrailers). Får håpe at det ikke skjer med X360. Nintendo lisensierte jo ut teknologien sin på Gamecube (mener Phillips laget en NGC enhet), selv om det ikke helt slo ann grunnen NGC sin allerede dårlige kundebase.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det et mye bedre alternativ enn BD, som tross alt kan lagre dobbelt så mye pr idag som HD DVD?

 

Apple Mac'er med BD-brennere er også rett rundt hjørnet, så jeg ser ingen grunn til at HD DVD vil overleve som format. Det er ingen tjent med, verken forbruker eller produsenter.

 

Apple har en markedsandel på 7.3%....

 

BMW og MB har mest sannsynlig en markedandel på godt under 7.3% - likevel forsøker 90% av bilindustrien å kopiere de til enhver tid. Så hva er egentlig poenget ditt?

Gjør de? Jeg synes det virker som om MB og BMW stjeler teknologi fra Citroen :p

Lenke til kommentar
En ting er de tekniske diskusjonen man har vært igjennom hundrevis av ganger i forumet, men jeg tenker også på en annen ting.

 

Microsoft har en god anndel OS i omløp for PC. Når de velger å legge sin elsk på HD-DVD så

kan det være at PC markedet vil vri seg hit etterhvert.

 

Kommer ikke til å skje. :-/

 

Microsoft samarbeider en god del med Sony, selv om de er på motsatt side i denne saken, så tror nok microsoft er intressert i at Sony Ericson telefoner fortsetter å lisenserer Windows CE, Sony Vaio'er kommer med Windows-lisens, o.l.

Hvis MS begynte å sabotere sitt eget produkt for Sony hardware- og andre medlemmer i Blu-ray-gruppen, kan du være ganske sikker på disse ville innvestere betydelig større summer i software fra andre software-leverandører enn de gjør idag, og Microsoft ville mistet markedsandeler.

I tillegg ville MS evt. fortjeneste i denne saken blitt oppspist av advokatkostnader.

BD er helt klart mest fremtredende i dag, men jeg har ikke følelsen av at noe er avgjort og de forskjellige maktalliansene gjør det hele mer komplisert, helt klart. Vi får se hva som skjer, vinden suser som regel i sivet som vaier i vinden.

Lenke til kommentar

Nå er jeg en PC-fyr, så jeg har ikke så mye å si i denne konsollkrigen. Ihvertfall ikke annet enn at ting begynner å virke komplisert der også :)

 

Når det gjelder Blu-ray vs. HD DVD synes jeg denne artikkelen til Lyd og Bilde fra CES messen i Las Vegas var interresant.

 

Ut i fra salgstallene i USA som gjengis i denne artikkelen, har HD DVD fått halvert sitt salg de siste to årene. Blu-ray har dobblet den i det samme tidsrommet.

 

Det at Warner Bros. nå, som tidligere nevnt, har gått for Blu-ray alene må være et stort nederlag for HD DVD. Warner nevner jo nettopp denne formatsforvirringen, som egentlig er et tap for alle, som et av grunnene til at Warner nå har valgt side. Antall potensielle samarbeidspartnere begynner å tynnes ut for HD DVD. Den store utleiekjeden Blockbuster i USA har jo allerede gått for kun Blu-ray, og med den siste pressemeldingen fra Warner, er det mange som mener at den store supermarked-kjeden Walmart vil følge etter.

 

Legg forøvrig også merke til salgstallene som Lyd og Bilde oppgir for Norge. 84,6 % for Blu-ray vs. 12,6 % for HD DVD.

 

Blir uansett spennende å se hva som skjer forover. Og det blir, ikke minst, spennende å se hva Microsoft gjør dersom Blu-ray faktisk vinner denne krigen :)

Lenke til kommentar

Synes faktisk et innlegg på dagbladet.no formulerte de mørkeste tankene ganske bra:

Se på firmaene som støtter Blu-Ray:

 

- Sony: Kjent for sine rootkit, og det eneste store selskapet som fortsatt tviholder på DRM om det så ødelegger brukernes maskiner.

 

- Apple: Følger ikke norsk forbrukerlovgivning.

 

Blu Ray er det mest forbrukerfientlige av formatene, og det er de mest forbrukerfientlige selskapene som står bak. (HDDVD er sonefritt- Blu Ray har rigide DRM-systemer som får Microsoft til å fremstå som Open Source-vennlig i forhold)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...