Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Ferie på topp

 

Fotballfeberen er aldri langt unna i Fredrikstad, og nå lider alle rødhvite i byen av symptomene fotballgalskap gir.

 

 

 

- Det blir alltid mye styr og fokus på et lag som gjør det bra. Vi føler ikke at presset har økt, for før sesongen var ambisjonene våre å være på øvre halvdel. Det som skjer nå er bare positivt, sier Tarik.

 

 

 

Stabæk skal gjennom to vanskelige bortekamper før ferien. Først toppkampen i plankebyen og så en tøff tur til Strømsgodsets nye kunstgress.

 

 

 

Dette betyr at Fredrikstad har gode sjanser til å lede Tippeligaen når spillerne tar EM-ferie.

 

 

 

- Vi må bare spille som tidligere i sesongen og ha det gøy - og ikke tenke på at vi ligger helt i toppen, sier Tarik.

 

Unødvendig å si at det lukter fuggel nå. Håper det ikke er en lettere skjemt kalkun som serveres ... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd det ikke lenger finnes fotballspillere som ønsker å bli husket for å gi beskjed til dommeren at han har dømt feil. Syntes det er litt trist når spillere etter kampen sier de ikke skulle hatt straffe. Hva med å si det til dommeren?

 

Arne Larsen Økland <3

Lenke til kommentar

Terje Hauge har tatt fra RBK flere poeng før, så synes det bare er greit at han gir noen tilbake. RBK fortjente seieren og tror den har kommet uansett. Terje Hauge er en forferdelig dommer, men arti at folk finner det ut først når RBK tjener på det. Litt tragisk at Pelu finner på sånne ting, for RBK bruker å gjøre seg fortjent til hvert mål de scorer. Men jeg takker for de tre poengene.

Lenke til kommentar
Men ville den godaste Økland gjort det om stillinga var 0-0 og han ikkje allerede hadde to i protokollen?

 

Hadde julenissen gitt meg Castle Greyskull som liten om han visste at jeg ga min bror skylden for mine egne feil? Hvem vet. Det hele bunner ut i hvordan man ønsker å vinne kamper og hvordan man ønsker å bli husket.

 

Økland er en bedre rollemodell i så måte enn Pelu. Pelu er vel ung og kan jo lære av sine feil. Men fansen syntes vel det er greit så lenge de vinner, så da spørs det hvor mye spillerne gidder å endre på. Er dette her med hvordan man ønsker å vinne fotballkamper.

 

Kjekt for RBK at de har kommet litt i gang. Satser på at Brann kjøper seg en gigantisk hengelås til låvedøren sin og at Huseklepp kan finte et par RBK'ere på ræv og sette inn en scoring eller to. Var artig at Huseklepp kom tilbake fra skaden med å faktisk drible en moldenser på ræv. Trilte rundt gjorde moldenseren også. Drømmer om at Huseklepp kan fortsette fremgangen og kanskje kan utgjøre en fremtidig midtbane på Norges landslag sammen med Demidov og Tarik.

Lenke til kommentar

Blir flau av å se på Pelu i dag, rett og slett en skam for fotballen og for RBK, som jeg er helt sikker på gjerne skulle sett ham legge fra seg slike ting. Å høre ham etter kampslutt i tillegg, når han sier at han "mistet balansen" og at det ikke var filming, får det til å ulme inni meg. Måtte slike møkkaspillere dra seg tilbake til løkka der de kan jukse seg til ting uten at noen andre enn de tre-fire motspillerne bryr seg.

 

Det er først og fremst Pelu som skal slaktes og kritiseres etter slik motbydelig amøbeoppførsel, og ikke dommeren (i dette tilfellet Hauge). Men når det er sagt er denne feilen så grov at man må nesten bare kritisere det, og spør seg selv hvordan den dommeren som kanskje er regnet som Norges beste, og for bare et par år siden dømte en Champions League-finale, kan finne på å gjøre slike feil. Filmingen er så enormt klar og åpenbar at man må stryke på synstesten på sesjon for å kunne forsvare en slik feil.

 

Jeg blir sur.

 

Og ikke kom med noe "men det fikk ingen betydning, de vant jo 2-0", for det er bullshit. Klart at ting forandrer seg når man scorer, ingen aner hva som hadde skjedd hadde Hauge kunnet jobben sin, eller Pelu vært en mann.

 

Av og til hater jeg fotballen.

Lenke til kommentar

Gøy at du har den holdningen, Armageddon, og på den måten nærmest forsvarer det. Slikt tull fortjener å slaktes og kritiseres hardt, uansett hvor ofte det skjer eller hvem som gjør det. Man må gjøre det man kan for å få slikt bort fra fotballbanen, og da er det hvert fall en begynnelse å la de som gjør det få høre det godt, og så er jeg enig med Rekdal i at man også burde innføre karantener på så åpenbare filmeepisoder som den Pelu drar i dag. Når unge spillere sitter og ser på at det blant annet Pelu driver med faktisk fungerer og at man bare drar fordeler av det, vil det bare øke og øke. Til slutt er fotballen ødelagt. Men om man skulle gjort som deg og hysjet det bort, hadde hvert fall ingenting skjedd. Og som sagt er det først og fremst spilleren som skal kritiseres, ikke Hauge, selv om jobben hans heller ikke akkurat er enormt bra.

Lenke til kommentar

En filming her og der tror jeg ikke fører til forfallet til norsk fotball. Om det blir et stort problem blir det vel konsekvenser, men synes ikke at Pelu skal gjøres til eksempel. Hvertfall når det ikke man er 100% sikker på om det var filming. Matta på Lerkendal var glatt i kveld, og Pelu sier selv at han ikke datt med vilje. En unskyldning i det tynneste laget kanskje, men synes ikke han skal bli satt på tribunen. Dømt er dømt.

Lenke til kommentar
Rosenborg + dommere = <3

Hadde du sagt det for fire år siden hadde jeg ikke reagert på det.

 

Dette er faktisk første gang på lenge noen blåser noe til fordel Rosenborg på lenge (som har vært en stor feil da)(I alle fall som jeg kan huske). I de siste årene har det gått andre vei for Rosenborg, men med en gang en dommer gjør en feil som det er alle i gang igjen med at dommerene rævslikker RBK. Dessverre er det der bare en håpløs uttalelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...