Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går ikke gatelangs og spytter på folk som ikke har på seg annet enn svart og hvitt nei. Heller små ting, som å fnyse hver gang de nevner noe annet en RBK på tv'n, skule på folk som ikke snakker trønder og ikke minst poste usaklige innlegg her. ^^

 

Neida. Hatet kommer først på kampdag, spesiellt når det ikke går så bra..

Lenke til kommentar
Begrepet "hat" innenfor fotball er/tolkes ikke i det samme som irl!

 

Tullete floskel nå til dags, er jeg redd. Det er mer harmoni å spore mellom den jevne palestiner og israeler enn mellom supportere fra to rivaliserende lag. Det verste er hvordan barna plukker det opp. Jeg visste ikke hvor ille det var før min egen unge begynte å spille fotball. Jeg tar ikke ungene med på stadion, ei heller bortekamper.

 

Det for mye ekte hat ute og går. Irl.

Lenke til kommentar

Var det sarkasme eller? Om ikke, så er jeg uenig. Var på bortetur i Molde forrige helg og det ble holdt en ganske lystig tone hele veien. Det er jo klart det er noen utskudd som er med for å lage mer kvalm istedet for å ha det arti, men de er det få av heldigvis. I norsk fotball er det stort sett slike idioter som representerer det lille utvalget av supportere som ikke oppfører seg. Hatet på tribunen er fullstendig ufarlig, hvertfall her i Norge. Rivalisering i fotball er bare sunt for supportermiljøene!

Lenke til kommentar

Hatet på banen ufarlig? Har du noensinne opplevd en 8-åring etter sin første kamp på en stadion? Har du sett hva ungene lærer?

 

De desidert største problemet for enhver som trener smågutter er de spillerne som har vært og sett og sett et tippeligalag live. Du bør seriøst ta inn over deg signaleffekten det sender ut. Grådigheten er enda verre.

 

Det er mer lærerikt å sende ungen sin i dyreparken i Kristiansand og se på Julius fremfor å ta pjokken med på fotballkamp. Og det dreier seg dessverre ikke om noen få råtne epler. Selv om jeg virkelig skulle ønske det var tilfellet.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på Miniklanen når jeg leste innlegget ditt, Dotten. Det er supportergruppa til Klanen som er mellom 7 og 12 år. Jeg har sett noen intervjuer med dem, og det er nesten skummelt hvor mye dritt det kan komme ut av kjeften på sånne småpjokker. De ytrer omtrent ønsker om å drepe Kanari. De voksne lederne sier at det ikke skal være banning eller hatsanger, men det ser ikke ut til å gå innpå ungene. De gir god stemning på kampdag, men det er ikke sunt å gå rundt å hate hele tiden.

Lenke til kommentar

Første gang jeg regisrterte ekte ondskap fra tribunen var når det ble allsang mot Steffen Iversen for endel år siden. De sang "sønn av en alkis". Det var ikke snakk om en eller to personer. Det er helt utrolig at noen kan ta seg å synge slikt. Siden har det egentlig bare blitt verre og hver gang det påpekes så bagateliserer det bort. "Kun noen råtne epler" osv. Det er ikke kun noen få råtne epler, det er en god del av dem. Det er en ukultur og supporterne er ikke nådeløse i sin fordømming. I går hev Brann-supportere nok engang ting inn på banen. Ikke noe harde gjenstander denne gangen, men det er egentlig ikke formildende. Det er vel tredje gangen siden 2006.

 

Jeg må ta utgangspunkt i Brann-fansen, da jeg kjenner dem best. Men de er ikke et unntak, det er mye lavpannet å finne hos andre supportere også.

 

Men nå må jeg gjøre meg klar til å lede småguttene i kamp. Publikum på de kampene pleier nå å være englebarn :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mulig at jeg har vært på for få kamper, eller at jeg tilfeldigvis ikke har vært tilstede der og da, men kan ikke huske å ha sett eller hørt noe overdrevent ondskapsfullt blant egne eller tilreisende supportere her i Fredrikstad.

 

Er det kanskje blant de største supportergruppene at den ukulturen har fått blomstre?

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Når man snakker om "solen" så var det en av mine spillere som var på sin første stadionkamp i går. Det eneste han skrøt av, ja det han syntes var ufattelig kult, var alle skjellsordene mot Molde-supporterne og dommeren. Synd det er det førsteinntrykket man skal sitte igjen med.

 

Det ble 4-3 i den kampen også forresten, men det var guttene mine som tok seieren i land etter å ha ligget under 2-1. Så det var et finfint plaster på såret etter tap på de to siste kampene, og tapet til Brann i går :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er i Bergen, men på Lerkendal er det et slags klasseskille mellom kjernen-feltet og resten av tribunene. Har vært på et par kamper hvor jeg har sittet utenfor, og det er ganske harmløst der. Har et par kompiser som har stått med kjernen siden de var drittunger, og de er ganske harmløse. Nekter å tro at unger kan bli skadet av å bli med på kamp nå til dags. Kanskje påvirket, men ikke mer enn en episode med Team Antonsen..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis det er slik som Dotten beskriver så håper jeg de supporterklubbene det gjelder er seg sitt ansvar bevisst, og lager stenharde regler for hva som er akseptabelt å ytre seg ifm. slike opplevelser som selv barn bør få mulighet til og være med på. Jeg ser slike tilpaninger som like naturlig som at røykere ikke får lov til å sitte i offentlig trengsel og forpeste omgivelsene.

 

Fotballkamper er et familieshow, ikke et haraball for neandertalere med lavt lortfall og hårete håndflater.

 

Selv fryder jeg meg over lett ertende sanger og "stammebrøl" som hat til hensikt å skremme vannet av motstanderne, men misliker sterkt uttalelser som har til hensikt kun å hisse opp stemningen bare for kvalmen sin del.

 

:)

Lenke til kommentar

Må man huske på at jeg har en 8 åring og en 5 åring, så jeg er ekstra kritisk :wee:

 

Det har selvfølgelig mange positive sider også. Men det er mye jobb med å få inn at vi skal gjøre ting med stil og opptre med stil. Det som gjør det vanskelig er jo at de unge spillerne ikke helt ser hvorfor de skal opptre annerledes når de ser så mange voksne opptre stikk motsatt.

 

Der kommer også spillernes oppførsel inn. Det er bra med temperatur, men begynner å bli litt slitsomt når selv 7-åringer skal begynne å filme og slenge med kjeften til hverandre. Og ikke minst når de skal håne motstanderen. Men det går seg nå til, bare synd at voksne mennesker skal gjøre det vanskeligere for oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...