Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Når filmet Pelu seg til straffe?

 

Problemet er at NFF gang på gang er ute etter å markere seg. Og hva er vel bedre enn og gang på gang angripe norges største klubb, RBK?

 

Dette er regelrett tøv fra NFF og jeg forventer at RBK svarer med å gå til motangrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når filmet Pelu seg til straffe?

 

Problemet er at NFF gang på gang er ute etter å markere seg. Og hva er vel bedre enn og gang på gang angripe norges største klubb, RBK?

 

Dette er regelrett tøv fra NFF og jeg forventer at RBK svarer med å gå til motangrep.

 

I går.

 

Skjønner at du synes det er hardt at de går på RBK nå, men sånn er medias makt. Dessuten, filming er et onde, jeg synes det er bra at de tar det.

Lenke til kommentar

Pelu filmet seg til straffe i går kveld. Du eller noen andre kommer aldri til å overbevise meg om annet.

 

Som en motstander av filming synes jeg det er flott at det iverksettes tiltak mot fenomenet, men jeg må si jeg er spent på hvordan NFF vil håndtere slike episoder i det lange løp. At de er ute etter å straffe RBK er det nok bare dere som mener, med en god porsjon paranoia i bakhodet. Men selvfølgelig, Pelu var jo i ubalanse og filmet ikke, han burde heller få sympati for å pådra seg noen skrubbsår på kneet når han falt, stakkars gutten.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvorfor ikke NFF har grepet inn tidligere, da mot Fillo, Nannskog eller Helstad (for bare å nevne noen). Selv om juksemakerne ble gjennomskuet av dommerne, så fortjener de jo fremdeles straff for og ha prøvd å "ødelegge fotballen".

 

Og dersom videodømming skal benyttes til å gi Pelu karantene, så bør det også benyttes til å fjerne karantenen han fikk feilaktig idømt seg tidligere i sesongen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer fremdeles på hvorfor ikke NFF har grepet inn tidligere, da mot Fillo, Nannskog eller Helstad (for bare å nevne noen). Selv om juksemakerne ble gjennomskuet av dommerne, så fortjener de jo fremdeles straff for og ha prøvd å "ødelegge fotballen".

Både og. Poenget er vel at man ikke skal dra slike store fordeler av å jukse. Det sitter barn og unge fotballspillere og ser på disse kampene, og inntrykket de sitter igjen med etter å ha sett slikt som i går er jo at det lønner seg å drive med juks og filming. Det gir et utrolig dårlig bilde av fotballen, så er jo spørsmålet om man bare skal hysje det bort slik det blir gjort her, eller om man skal prøve å få bukt med det. Blir man gjennomskuet får man ingen fordeler av det, og er det en åpenbar filming skal jo dette også belønnes med gult kort om dømmeren gjør jobben sin. Da får man jo en straff.

 

 

Fillo husker jeg ikke når var, han prøvde vel, men mislyktes. Hva er forskjellen?

Forskjellen er at regelen til NFF, ifølge den pressemeldingen VG siterer, vel bare gjelder filming når det blir idømt straffespark, om jeg tolker den riktig. Og Fillo har hvert fall ikke fått noen straffespark, hverken riktige eller gale. Derimot fikk han gult kort, ergo har han allerede fått en straff.

Lenke til kommentar

Ser på det som ganske fornuftig å straffe de som klarer å gjennomføre jukset strengere enn de som blir tatt på fersk gjerning.

 

Jeg har nå ikke merket meg noe Helstad-filming, men jeg har ikke sett alle kampene.

– Hvordan reagerer du på lagkamerater som filmer? Hva sier du til dem?

 

– Nå har vi ingen filmere i Brann.

 

– Men dere hadde Paul Scharner.

 

– Scharner er Scharner. Han tar alle midler i bruk. Om det er filming eller andre ting, det er ikke så nøye, sier Hanstveit.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article109340.ece

 

Bra den karen er borte fra Brann. Men joda, la oss oppsummere dette med at det er et ledd i en storstilt konspirasjon fra NFF mot RBK. De betalte sikkert gutten for å ta mageplask ...

 

Men ellers så syntes jeg det var en større skandale denne runden her enn Hotel Cæsar-spillingen til RBK'eren. Brann supportere hev ting inn på banen. Igjen. Idioter.

 

En fin løsning på problemet kan da være å tømme tribunen i neste hjemmekamp for Brann. Med ett unntak, Pelu blir eneste tilskuer.

Lenke til kommentar
Helstad filmet også mot VIF, Fillo mot Brann. Førstnevnte har flere episoder på samvittigheten, men det gjør vel ikke så mye, siden han er TV2 og NFFs kjæledegge?

 

Nå fremstår du veldig bitter, og jeg kan ikke huske å ha sett noen så soleklare episoder som den i går hittil i årets tippeliga.

 

Er du ikke enig i at filming bør tas?

Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at Pelu er i ubalanse og faller, at han rett etterpå blir tatt av på grunn av krampe tyder vel på at det er mulig at han ikke filmet? At NFF tar tak i dette nå virker veldig sært. Det er jo filming i hver eneste kamp, soleklare straffesituasjoner som ikke blir dømt straffe også videre. Vil dette si at det er presedens for å dømme spillere i etterkant uansett forseelse eller gjelder det bare saker som media henger seg opp i?

 

En liten digresjon, jeg reagerer mer på flengen i kneet til Pereira(?) enn jeg gjør på at Pelu faller som en melsekk ...

 

20080602-qp94drsj2bmj9i6461rxd7u926.preview.jpg

Click for full size

Lenke til kommentar
Både og. Poenget er vel at man ikke skal dra slike store fordeler av å jukse. Det sitter barn og unge fotballspillere og ser på disse kampene, og inntrykket de sitter igjen med etter å ha sett slikt som i går er jo at det lønner seg å drive med juks og filming. Det gir et utrolig dårlig bilde av fotballen, så er jo spørsmålet om man bare skal hysje det bort slik det blir gjort her, eller om man skal prøve å få bukt med det. Blir man gjennomskuet får man ingen fordeler av det, og er det en åpenbar filming skal jo dette også belønnes med gult kort om dømmeren gjør jobben sin. Da får man jo en straff.

Så hvis dommeren gjør en feil så skal plutselig spillerne bli straffet ekstra? Du ser jo selv at dette blir helt idoti!

 

 

En helt annen sak:

OG fikk RBK STORE fordeler av dette? Viking var jo det mest tamme laget jeg har sett på Lerkendal i år (sammen med LSK). Myhre skulle jo også blitt straffet ekstra (det er vel bare en kamp utestengelse for rødt). Det er jo heller ikke fair play.

Lenke til kommentar
Så hvis dommeren gjør en feil så skal plutselig spillerne bli straffet ekstra? Du ser jo selv at dette blir helt idoti!

Jeg har aldri uttalt meg om hvilken straff spillere bør få. Jeg er bare opptatt av at slik oppførsel skal straffes, hvilke strafferammer som er passende er ikke opp til meg.

 

En helt annen sak:

OG fikk RBK STORE fordeler av dette? Viking var jo det mest tamme laget jeg har sett på Lerkendal i år (sammen med LSK). Myhre skulle jo også blitt straffet ekstra (det er vel bare en kamp utestengelse for rødt). Det er jo heller ikke fair play.

Så klart fikk RBK stooore fordeler av dette, hva tror du? Ikke bare hadde det forstatt stått 0-0 og vært en åpen kamp, men Pelu hadde også fått sitt andre gule kort (ja, jeg vet at det første var feil, men det hadde likevel blitt to) og dermed hadde det blitt 10 mot 11. Å si at straffesituasjonen ikke var avgjørende blir teit.

 

At du forsvarer filmingen med at Viking var dårlige, sier jo sitt.

 

Hvorfor skulle Myhre straffes ekstra? Han fikk rødt kort, Viking ble 10 mot 11 og Myhre må stå over neste kamp. Mer enn straff nok, var ingenting stygt i inngripenen hans, ikke noe farlig spill, så den straffen er grei. Men morsomt hvordan du drar fokus bort fra den skamfulle opptredenen til en av spillerne på laget ditt, og over på at Viking var dårlige og at Myhre skulle hatt ekstra straff ... Viljen til å innrømme negative deler ved eget lag er ikke akkurat stor, nei.

Lenke til kommentar

Synes det er forferdelig dårlig gjort av NFF å gjøre et eksempel ut av Pelu. Den stakkars fyren har så vidt vært ut på banen, og faller i 16-meteren. Selv om det var fri vilje eller krampe, kunne RBK selv ha gjort opp dette i klubben. Når NFF ikke tror at klubbene kan ordne opp i problemene sine selv, er jeg redd for fremtiden til norsk fotball. Hadde Hamrèn tenkt litt, skulle han ha sagt at han skulle ha tatt seg en prat med spillerne, og forklart hva som er greit og ikke greit, uten å begynne å henge ut noen til tørk. Men jeg skjønner godt at hele klubben stiller opp for å forsvare alle spillerne uansett hva de gjør. Hvor mange ganger før har det vært eksempler på unfair play som ikke har fått konsekvenser. Velkommen til Norge Hamrèn. Her er det media som kontrollerer fotballspolitikken. Får håpe at papirmølla NFF er såpass treig at Pelu fortsatt kan stille til kamp i morra. Om ikke har RBK bare to spisser å velge mellom.

Lenke til kommentar
- Jeg tror på John Pelu når han sier at det ikke var bevisst. Men vi har også sagt klart ifra at vi ikke ønsker det sånn i fortsettelsen. Du får ikke se John Pelu gjøre dette igjen, sier Hamrén til VG.
Herlig tvetydig kommentar fra Hamren. Jeg tolker det som om vi aldri skal få se Pelu falle igjen, bevisst eller ubevisst :) Sett i lys av slike kommentarer tviler jeg på at selvjustis er veien å gå om man vil komme filming til livs. Det blir som om å la bukken passe havresekken - klubbene tjener mye mer på å la være å straffe spilleren. En feil idømt straffe er glemt etter to-tre helger, poengene man fikk pga straffen har man hele sesongen. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...