Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viking ble nok muligens snytt for et straffe.

 

Opdal gjorde det heldigvis noenlunde godt igjen med en feberredning. Men så er det også han som har en god del av "skylden" for at Brann har spilt to kamper uten å slippe inn mål. Det er jo ikke akkurat som om Jarstein er en tabbefri keeper heller. Han har sluppet inn flere mål en Opdal i år. Blir spennende å se hvem som står, men jeg syntes Jarstein bør få sjansen nå. Selv om han ikke akkurat er et soleklart valg han heller.

Lenke til kommentar
Viking ble nok muligens snytt for et straffe.

 

Opdal gjorde det heldigvis noenlunde godt igjen med en feberredning. Men så er det også han som har en god del av "skylden" for at Brann har spilt to kamper uten å slippe inn mål. Det er jo ikke akkurat som om Jarstein er en tabbefri keeper heller. Han har sluppet inn flere mål en Opdal i år. Blir spennende å se hvem som står, men jeg syntes Jarstein bør få sjansen nå. Selv om han ikke akkurat er et soleklart valg han heller.

 

Har Jarstein gjort tabber i år?

 

Tabbekvota til "norges beste keeper" blir bare større og større.

Lenke til kommentar

Ja, hva skal man si. Viking var ikke så gode som vi burde være i dag, men skaper likevel okei med sjanser som burde resultert i hvert fall uavgjort, og så må det gjøres noe bakover, altfor ruskete. På første scoring sover man jo fullstendig. Viking overtar kampen etter scoringen sin, men spesielt i andre omgang greier vi nesten ikke å omgjøre det til de største sjansene. Men så blir også Velicka snytt for en klar straffe når Sigurdsson hopper i ham bakfra uten å se på ball, så alt i alt er min konklusjon at Brann-seier i dag var ufortjent, men må samtidig takke oss selv.

Lenke til kommentar
Opdal gjør jo bare tabber med flagget på brystet.

 

Det er greit at han har gjort for mange tabber, men ved å bruke ordet "bare" så utviser du en sjelden form for selektiv hukommelse. Men det er vel greit å skildre verden i svart/hvitt?

 

Jarstein har jeg ikke fulgt godt nok med på i tippeligaen, men han tabbet seg ut i de første kampene for RBK på forsesongen om jeg ikke husker helt feil. Han har også for vane å være en av de keeperne som slipper inn flest mål ila en sesong. I år er det kun to keepere som har sluppet inn flere. Så han er ikke akkurat en helgen. Det finnes bedre keepere i tippeligaen, men de er dessverre ikke norske.

 

Brann hadde ikke tatt gull i fjor eller sølv året før uten Opdal. Han er ikke i toppform for tiden, men har vært matchvinner i et par tidligere kamper i år. Men lynsjemobben er vel mer opptatt av å svartmale?

Lenke til kommentar

Så ikke trenigskampene til RBK, men mot Fiorentina slapp han inn 3 mål tilsammen. Tror ikke noen av de var tabber. Uansett så har Brann sluppet inn flere mål så langt i sesongen. Vet ikke om Opdal har stått alle kampene, men teller man med målene for landslaget, har han definitivt sluppet inn flere enn Jarstein..

Lenke til kommentar

Opdal sto ikke i en av kampene grunnet sykdom. Han har sluppet inn 9 mål. 2 av dem var klare tabber. Han har vært det jeg anser som "matchvinner" i 2-3 av kampene i år. Kun en av tabbene har medført poengtap. Opdal er ujevn for tiden og da er han ikke noe førstevalg mellom stengene på landslaget.

 

Men jeg står ved mitt at Opdal er bedre på sitt beste enn hva Jarstein er. Mye grunnet erfaringen. Men jeg er bekymret for Opdal sin fremtid når han ikke får trent skikkelig. Han sto to bunnsolide kamper uten baklengs når han fikk trent, så kom smertene i kneet tilbake, han må gå ned på treningsmengden og vips så gjør han en tabbe. Dette kan virkelig være med på å stagnere utviklingen hans og medføre at han ikke blir like stabil igjen som han var i tippeligaen i fjor.

Lenke til kommentar

Han glepper jo ballen i feltet. Han er ikke sikker på seg selv. Opdal er velkommen tilbake i troppen på landslaget etter å ha vært stabil i en periode. Men nå må det da bli noen andres tur. Ah, drit i det. Landslaget bryr meg rett opp i kaviarstjerna uansett. Hadde nesten foretrukket et landslag uten RBK-spillere, slik at vi unngår skader, både fysiske og psykisk.

Lenke til kommentar

Opdal startet med disse idiotiske tabbene allerede på landslaget i fjor. Enda mer idiotisk er det at Hareide har hatt full tillit til han, og driter i Rune. Men nå som Jarstein er i Rosenborg får han nok tillit... Hareide er en elendig trener og det er hans skyld at vi ikke får kose oss med norske EM kamper i sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...