Gå til innhold

Pissed off afrikanere etter meg


Anbefalte innlegg

I denne tråden er det så mange tvilsomme råd at jeg har googlet litt mer på saken. Det er en konflikt mellom ungdomsskoleelever det er snakk om. Er det ikke konfliktråd eller former for elevmegling ved alle skoler?

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.n...6744-10266.html

Han går på ungdomsskolen mens de han har problemer med ikke gjør det (går vel på VGS), så det blir vel litt vanskelig/umulig å få til?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tenåringer denne saken gjelder, og det er å anta at foreldrene til de involverte afrikanere er interessert i å skape seg en fremtid i dette landet både for seg og sine barn. Derfor er de ikke interessert i at avkommet foretar seg noe som kan fyre opp under nynazistiske strømninger. Skolemegling er et kommunalt prosjekt. Det er derfor også å anta at et samarbeid mellom skolene er kurant å få til dersom de som arbeider med dette får saken på bordet.

Lenke til kommentar
Det er tenåringer denne saken gjelder, og det er å anta at foreldrene til de involverte afrikanere er interessert i å skape seg en fremtid i dette landet både for seg og sine barn. Derfor er de ikke interessert i at avkommet foretar seg noe som kan fyre opp under nynazistiske strømninger. Skolemegling er et kommunalt prosjekt. Det er derfor også å anta at et samarbeid mellom skolene er kurant å få til dersom de som arbeider med dette får saken på bordet.

Haha, verste forslaget hittil.

Lenke til kommentar

Det er negerne selv som har greid å få ordet neger til å bli et negativt ladet ord ved å sammenligne det med nigger.

Så hva svarte (fun not intended) er det dere negere vil bli kalt for noe?

 

Edit: Lillebjørn Nilsen må være en skikkelig rasist siden han har skrevet dette verset:

En liten negergutt - En liten negergutt Pakka sammen krutt - Pakka sammen krutt

Til en kjempe kinaputt - Til en kjempekinaputt Men så sa det bare futt - Men så sa det bare futt Og han sa; ha ba haba haba

Haba haba haba, å å å je e e

 

Barn av regnbuen skrev han sikkert mens han var medlem i vigrid med hjelp fra Tore Tvedt.

Endret av premium
Lenke til kommentar
1. Når du er så dum og sier "neger", fortjener du bank.

2. Når du skriver "våre afrikanske nye landsmenn" i et innlegg har jeg tungt for å ta deg seriøst i det hele tatt.

3. Mennesker med minoritetsbakgrunn har ofte (jeg sier ikke alltid, men ofte) et markeringsbehov.

1. Bullshit... Han kunne sagt "morra di er negerhore" og likevel rettferdiggjør ikke det vold.

2. Når du skriver at folk som er så "dumme" at de sier ordet "neger" fortjener bank...hvorfor skal du bli tatt seriøst?

3. Hvem er da problemet... Han som sa neger...eller negerne???

 

4. Jeg er iransk og kjenner like mange utlendinger som nordmenn.

5. Uansett hvordan du vrir og vender på det, er det umiskjennelig negativt å kalle en av afrikansk avstamning for "neger". Uansett om det var i form av "Jævla forpulte neger!", "Hei, dere, nå tar vi en prat og legger til side det faktumet at jeg er norsk og dere er negere..." o.l.

4. Kan det kanskje forklare påstand 1? Det med at folk som sier ordet "neger" fortjener bank?

5. Dersom du kaller meg en jævla potet? Får jeg da lov å banke deg og trakassere dama di? Kanskje jeg får lov å ta med venner også?? Nei!!! Hvorfor? Fordi det er ikke slik folk oppfører seg...uansett kultur/nasjonalitet. Dersom det er tilfelle at du bare MÅ ty til vold, så burde du strengt tatt ikke fått lov til å bevege deg utenfor en 2x4 meter celle med toalettilgang bare på dagtid. Det gjelder både dersom du er nordmann, neger, japse, øst-europeer, svenske, amerikaner eller månemannen.

 

Problemet er bare at i Kardemommeby (les Norge) så funker loven så lenge vi bare har Kasper, Jesper og Jonathan...

Politimester Bastian sliter litt med folk som bare må søke bråk og finne dette til enhver pris.

 

Kjenner selv til fenomenet og kanskje det kun er to ting som kan hjelpe?

1. Norge blir en politistat hvor politiet har meget utvidede rettigheter...

2. Nordmenn lærer av de nye "kulturimpulsene" vi får fra enkelte grupperinger og lager ett godt gammeldags borgervern.

 

Ingen av disse tilfellene er noe jeg ønsker...men vi vet i allefall at vi får ikke bukt med slike problem bare ved å la oss kue, unnskylde oss for at vi er de vi er og springe og gjemme oss.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Ingenting (ingenting og ingenting...) rettferdiggjør vold, men det betyr ikke at man skal trigge noen der det sårer uansett. Skal kalle noen "jævla potet" i morgen, helt chill egentlig, det rettferdiggjør jo ikke vold, så da kan jeg komme sutrende hit siden jeg får en gjeng med nordmenn etter meg.

Lenke til kommentar
Ingenting (ingenting og ingenting...) rettferdiggjør vold, men det betyr ikke at man skal trigge noen der det sårer uansett. Skal kalle noen "jævla potet" i morgen, helt chill egentlig, det rettferdiggjør jo ikke vold, så da kan jeg komme sutrende hit siden jeg får en gjeng med nordmenn etter meg.

 

Du mener helt seriøst at ordet neger sårer negere?

Lenke til kommentar

Ordet "neger" skader negerer, på hvilken måte? emo på innsiden? *cry*

Rart at jeg ikke har blitt skadet eller blitt såret av ordet, og jeg skjønner virkelig ingenting hva som er så galt med å si neger til mørkhudete? De er jo negere eller niggere, whatsoever, er det faen ikke stolte eller?hva er det de tror de er? hvite? haha. Nei, skaff dem selvironi og hele problemet er løst.

 

Er så jævlig patetisk med disse negerdebattene.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

I utgangspunktet stammer ordet "neger" fra ordet "negro" som betyr svart på latinsk. Dette skrives på engelsk som "negroe" (hvis jeg ikke husker feil) og er ikke et skjellsord. Det er ingen grunn da til å ta det som ett. Men hvis afrikanerne ikke vil bli kalt det, synes jeg nordmenn kan respektere det og kalle dem navnet de vil be kalt.

 

I henhold til problemene du har.. Du har definitivt problemer med et nettverk eller en gjeng. Du bør IKKE ty til vold da dette vil sannsynligvis hisse dem opp enda mer. Du har valg som tidligere har blitt lista opp..

 

1. Snakke med personen om det (du bør gjøre dette på skolen, hvis da noe voldelig skulle forekomme, er det lærere som kan ringe politiet eller ordne opp på en annen måte)

2. Ligge lavt (ikke gå ut om kveldene, holde deg unna dem)

3. Late som ikke no og leve livet videre uten mer om det (dette er risikabelt da)

 

Du bør nok snakke med personen alene på skolen, si at det er en misforståelse, som andre sa ikke være aggressiv, banne eller liknende. Du bør heller ikke ha en for alvorlig tone heller tror jeg. Å ha en vennlig tone kan faktisk snu alt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg gir meg ikke for de, jeg bøyer meg ikke og lar de ikke tråkke på meg.

Det kan være nok. Jeg har selv opplevd slikt. Du kan enten underkaste deg og bli en god potet som ikke kødder med herrefolket, eller du kan være rakrygget og risikere å bli drept eller i det minste lemlestet litt. Jeg ville ikke klandet deg dersom du bestemte deg for å bare gi opp og rulle deg over på rygg. Da vil du i det minste ikke bli fysisk skadet (med mindre de føler for å sette deg på plass nå og da for å vise hvor lavt du er på rangstigen på grunn av din hudfarge).

Lenke til kommentar
I utgangspunktet stammer ordet "neger" fra ordet "negro" som betyr svart på latinsk. Dette skrives på engelsk som "negroe" (hvis jeg ikke husker feil) og er ikke et skjellsord. Det er ingen grunn da til å ta det som ett. Men hvis afrikanerne ikke vil bli kalt det, synes jeg nordmenn kan respektere det og kalle dem navnet de vil be kalt.

Det er jeg helt enig i, det er ikke mobberen som bestemmer hvor grensen til mobbing går men faktisk den som blir mobbet. Oppfatter en person det som at han/hun blir mobbet er det mobbing uansett hva mobberen selv legger i det.

 

1. Når du er så dum og sier "neger", fortjener du bank.

2. Når du skriver "våre afrikanske nye landsmenn" i et innlegg har jeg tungt for å ta deg seriøst i det hele tatt.

3. Mennesker med minoritetsbakgrunn har ofte (jeg sier ikke alltid, men ofte) et markeringsbehov.

1. Bullshit... Han kunne sagt "morra di er negerhore" og likevel rettferdiggjør ikke det vold.

2. Når du skriver at folk som er så "dumme" at de sier ordet "neger" fortjener bank...hvorfor skal du bli tatt seriøst?

3. Hvem er da problemet... Han som sa neger...eller negerne???

 

4. Jeg er iransk og kjenner like mange utlendinger som nordmenn.

5. Uansett hvordan du vrir og vender på det, er det umiskjennelig negativt å kalle en av afrikansk avstamning for "neger". Uansett om det var i form av "Jævla forpulte neger!", "Hei, dere, nå tar vi en prat og legger til side det faktumet at jeg er norsk og dere er negere..." o.l.

4. Kan det kanskje forklare påstand 1? Det med at folk som sier ordet "neger" fortjener bank?

5. Dersom du kaller meg en jævla potet? Får jeg da lov å banke deg og trakassere dama di? Kanskje jeg får lov å ta med venner også?? Nei!!! Hvorfor? Fordi det er ikke slik folk oppfører seg...uansett kultur/nasjonalitet. Dersom det er tilfelle at du bare MÅ ty til vold, så burde du strengt tatt ikke fått lov til å bevege deg utenfor en 2x4 meter celle med toalettilgang bare på dagtid. Det gjelder både dersom du er nordmann, neger, japse, øst-europeer, svenske, amerikaner eller månemannen.

 

Problemet er bare at i Kardemommeby (les Norge) så funker loven så lenge vi bare har Kasper, Jesper og Jonathan...

Politimester Bastian sliter litt med folk som bare må søke bråk og finne dette til enhver pris.

 

Kjenner selv til fenomenet og kanskje det kun er to ting som kan hjelpe?

1. Norge blir en politistat hvor politiet har meget utvidede rettigheter...

2. Nordmenn lærer av de nye "kulturimpulsene" vi får fra enkelte grupperinger og lager ett godt gammeldags borgervern.

 

Ingen av disse tilfellene er noe jeg ønsker...men vi vet i allefall at vi får ikke bukt med slike problem bare ved å la oss kue, unnskylde oss for at vi er de vi er og springe og gjemme oss.

Ett slikt innlegg sier meg ihvertfall at du er en person med liten forståelse for andre som ikke er villig til å sette seg inn i andres situasjon.

 

Den situasjonen som du beskriver her tror jeg det er en del mer i som du ikke ser selv eller enkelt å greit ikke vil fortelle.

 

Tror enkelt å greit at ett skifte av holdninger ville gjort at du slapp bank...

Lenke til kommentar

Er dette Oslo?

 

Dæven......., det er mange innvandrere nå. Synes jeg ser somaliere på gaten uansett hvor i Norge jeg er........Lofoten, Sunnhordland, Grong, Molde eller Vinje.

 

De er absolutt overalt. Opprinnelige nordmenn tror jeg de driter i fullstendig, men sjekken fra NAV er jo kjekk...............

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
*snip*

Ett slikt innlegg sier meg ihvertfall at du er en person med liten forståelse for andre som ikke er villig til å sette seg inn i andres situasjon.

 

Den situasjonen som du beskriver her tror jeg det er en del mer i som du ikke ser selv eller enkelt å greit ikke vil fortelle.

 

Tror enkelt å greit at ett skifte av holdninger ville gjort at du slapp bank...

Du bør ikke satse på psykologiyrket i allefall...

 

Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i mange andres situasjoner...men uansett hva noen har opplevd, så ønsker jeg ikke at det skal tolereres at disse truer med eller utfører vold.

 

Jeg skjønner at det lureste jeg gjør er ikke å gå til den største gjengen med mean looking hvemsomhelst og kaller dem for noe som helst...selv om jeg mener jeg ikke fortjener bank av den grunn. Det å være imot vold er ikke det samme som ikke forstå.

Det blir litt som problematikken rundt overfallsvoldtekter... Det er ikke nødvendigvis det smarteste du gjør dersom du er ei flott jente på 19 år å kle deg sexy og gå alene gatelangs på enkelte områder om natten. Det er ikke det samme som at du fortjener å bli voldtatt... Voldspersonen(e) er ALLTID problemet... det er DE som er problemet som må løses.

 

Hvilken situasjon du refererer til aner jeg ikke... Kardemomme by? At jeg mener at slengbemerkninger ikke er rettferdiggjør vold og trakassering? Dersom du mener det ligger mer bak det eller at jeg ikke forteller alt, så må du gjerne utdype... Jeg er imot vold... vold rettferdiggjøres kun for å forsvare deg selv mot nettopp vold...hverken mer eller mindre. Er du uenig i dette, så er du en del av problemet.

Jeg mener på ingen måte at jeg sitter med noen løsning på voldsproblematikken, men jeg innser at Norge har ett problem.

 

Newsflash til deg... Jeg har ikke opplevd å fått bank siden barneskolen og selv da kun en gang da de var to mot meg. Jeg har ved enkelte anledninger forsvart meg selv, dog aldri mot utlendinger, men gode gammeldagse etnisk norske bøller på skolen... samt ett par ganger i byen da jeg har måttet hjelpe noen ut av en voldelig knipe.

Så mine holdninger har ikke vist seg å være noe problem for meg...

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i mange andres situasjoner...

Nå er det vel de som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon som tror de er best i verden til det...

 

Kan så klart hende jeg tar feil av min konklusjon av deg i mitt forrige innlegg men la oss innse en ting, innlegget jeg quotet deg på bør du ihvertfall ikke føre på CV-en din.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i mange andres situasjoner...

Nå er det vel de som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon som tror de er best i verden til det...

 

Kan så klart hende jeg tar feil av min konklusjon av deg i mitt forrige innlegg men la oss innse en ting, innlegget jeg quotet deg på bør du ihvertfall ikke føre på CV-en din.

Mulig det...men jeg har en del erfaringer som har lært meg at jeg ikke konkluderer noe før jeg har sett begge sider av medaljen... Baksiden av medaljen kan forklare en hel del...men ikke nødvendigvis unnskylde.

 

Når det gjelder det siste... Jeg har ikke for vane å føre noen debattinnlegg inn på cv'n min...

men når det er sagt... Jeg ser ikke helt problemet... Er det at jeg ikke forsvarer vold som reaksjon på slengbemerkninger du ikke liker?

En ting er at en ikke skal si hva som helst til hvem som helst... En skal ha litt takt og tone når en snakker med/om folk.

I det innlegget du quotet så sier jeg bare at når det gjelder vold...spesielt slike situasjoner som trådstarter snakker om med gjengmentalitet, trusler, trakassering av kjæreste... så er i min verden klinkende likegyldig hva som er sagt. Det er voldsmennene eller de som truer som er problemet som må løses.

Det er ett standpunkt jeg ikke har noe som helst problemer med å stå for.

 

Jeg må nesten innrømme at jeg ikke helt ser hva jeg har skrevet som er så galt i det innlegget...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...