Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne skjermen stod og ventet på meg når jeg kom hjem fra jobb i går. Kjempefin skjerm, veldig fornøyd. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er foten, men at den ikke er noe særlig bra var jeg klar over. En annen ting er litt kort strømkabel...

 

Jeg har lest igjennom denne tråden og sett at det er noen andre her som kommenterer dette med skjermens oppførsel under stand-by. Foreløpig har jeg koblet skjermen til laptopen (Dell XPS M1530) via HDMI, og har valgt kun bilde i Benq'en. Når Vista går i skjermsparer eller stand-by modus (har ikke hatt tid til å sitte og se om den tar skjermspareren) blir Benq'en helt blå. Noen andre som har opplevd dette og eventuelt har noen tips?

Lenke til kommentar

fikk skjermen i dag, bare helt rått, kjenner det kribler i buksa :yes:

 

lånt bort skjermkortet, så kjører d-sub. ikke optimalt, klarer ikke og stille det inn bedre heller. men uansett WOW

 

anngående foten, ser ikke på den som et minus sånn egentlig. hvor ofte flytter man på skjermen? den står bare der i samme posisjon og da er den stabil nok men er jeg...

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne skjermen idag, og opplever store problemer med å få den til å kjøre over DVI. Benytter jeg meg av en DVI til D-SUB konverter, og plugger i VGA-inngangen fungerer den ok.

 

Mine systemspesifikasjoner av interesse er:

Windows Vista 32-bit

Asus Geforce 8800gts 256MB m/2 DVI utganger

Nyeste sett med drivere fra nvidia er installert, driverne til skjermen er også installert.

Det skal også sies at etter jeg tok ibruk skjermen, avinstallerte jeg driverne for å så legge dem inn på nytt i et forsøk på å løse problemet.

 

Det jeg stusser på er at i første omgang vises ikke noe bilde på skjermen ved boot(POST/BIOS), noe jeg syns er skremmende. PC'en identifiserer riktignok skjermen, og gir meg riktig informasjon om max resolution, oppdateringsfrekvens o.l. Likevel får jeg feilen "No signal". Jeg har selvfølgelig også satt input til å være DVI :p

 

Noen som har hatt liknende problem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Benq G2400W er uten tvil en meget bra TN-skjerm. Skjermen har så og si null input lag, meget bra farger og kjempebra kontrast og svartnivå! Hadde denne skjermen vært glossy, hadde jeg kjøpt den lett. Til 2576,- finnes det ikke noe bedre for kvalitet/ pris.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

vel kan ikke si annet en at jeg syntes skjermen er helt konge, men har ikke fått testa den så mye enda da. men merker at skjermkortet jobber litt mer nå hehe.

 

og bare for å ha sagt det, dette er en G2400WD

 

det fulgte med DVI kabel og VGA kabel.

 

foten er vel ikke den stødigste jeg har sett, den kan ikke justeres i høyden men ærlig talt det trenger jeg ikke heller med så stor skjerm hehe.

 

uansett her er noen bilder.

post-57002-1217509873_thumb.jpg

post-57002-1217509990_thumb.jpg

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...