Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på BenQ G2400WD og BenQ G2400W? Noen som har testet WD versjonen?

 

Bumper denne. Er det noen som vet forskjellen på W og WD? (Man får såvidt jeg ser fortsatt kjøpt begge versjoner).

 

Edit: Etter litt research så virker det som en av hovedforskjellene, er at det er Dynamic Contrast på WD, mens det ikke er dette på W. Ser at på flere forum anbefaler man å skru av DC uansett.

Endret av baggin
Lenke til kommentar

Ok. Ser ikke ut som det er så store forskjeller. Det er dette med dynamisk kontrask som er nytt på WD. I tillegg har den tilkobling for hodetelefoner, ser det ut som. Det har ikke G24000W. WD står også oppført med 5ms/2ms(GTG) i response tid, mens W står bare med 5ms. Hva dette betyr aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Men siden jeg ikke har en splitter ny og superrask PC, kommer jeg garantert til å måtte kjøre en del spill i lavere oppløsning enn 1920x1200, som er skjermens native oppløsning. I hvor stor grad påvirker dette skarpheten i bildet? Se f.eks. denne testen av 245B, der denne problematikken diskuteres. 245B klarer seg tydeligvis meget bra her. Hvordan ser G2400W ut i lavere oppløsninger?

 

Noen som kan si noe om bildekvalitet i lavere oppløsninger enn 1920x1200?

Jeg lurer på det samme! Leter etter en stor skjerm fordi jeg sitter så langt fra skjermen når jeg spiller bilspill, men PCen min er rimelig fissen. Har en 17" laptop som greier å dra 1440x900 oppløsning i de spillene jeg spiller, og det går fint, men den klarer neppe særlig mye mer. (Grafikkortet er 6800Go forresten)

Lenke til kommentar
Men siden jeg ikke har en splitter ny og superrask PC, kommer jeg garantert til å måtte kjøre en del spill i lavere oppløsning enn 1920x1200, som er skjermens native oppløsning. I hvor stor grad påvirker dette skarpheten i bildet? Se f.eks. denne testen av 245B, der denne problematikken diskuteres. 245B klarer seg tydeligvis meget bra her. Hvordan ser G2400W ut i lavere oppløsninger?

 

Noen som kan si noe om bildekvalitet i lavere oppløsninger enn 1920x1200?

Jeg lurer på det samme! Leter etter en stor skjerm fordi jeg sitter så langt fra skjermen når jeg spiller bilspill, men PCen min er rimelig fissen. Har en 17" laptop som greier å dra 1440x900 oppløsning i de spillene jeg spiller, og det går fint, men den klarer neppe særlig mye mer. (Grafikkortet er 6800Go forresten)

 

Personlig bruker jeg å kjøre Crysis i 1680x1050 med ett 8800 GT og legger ikke merke til forskjell i skarphet. Men det er naturligvis noe dårligere skarphet i vanlig windowsmiljø under ikke- nativ oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg fikk G2400WD nå i helga, og er stort sett fornøyd. Jeg har dog problem med pixelmappingen.

 

Jeg har kobla til Xbox 360 gjennom VGA, og skal da ha muligheten til å kjøre i 1080p. Problemet er at om jeg setter 360-en til å sende 1920x1080, så forsvinner "Display Mode"-valget under menyen på skjermen. Dette gjør at jeg må velge mellom 720p (her er menyen operativ) eller strekke det til skjermens 1920x1200 - jeg har til nå valgt å gjøre det første, da dette bevarer geometrien i bildet. Jeg har forsøkt med laptop også, med samme resultat.

 

Kan noen andre som har skjermen prøve å sende 1920x1080-signal gjennom VGA, for så å se om de får satt på pixelmapping?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...