Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har WD utgaven og er kjempefornøyd med skjermen. syntes den levere veldig bra, jeg er ikke noe kritiker men har sett et par filmer på men og syntes det er bra.

 

men akkurat det vill jo variere fra person til person, skjermen er jo blandt dem rimligste 24" som er, men jeg syntes jeg fikk et bra produkt som jeg håper vil holde i mange år.

Lenke til kommentar
jeg har WD utgaven og er kjempefornøyd med skjermen. syntes den levere veldig bra, jeg er ikke noe kritiker men har sett et par filmer på men og syntes det er bra.

 

men akkurat det vill jo variere fra person til person, skjermen er jo blandt dem rimligste 24" som er, men jeg syntes jeg fikk et bra produkt som jeg håper vil holde i mange år.

 

Tenker akkurat det samme som deg. Fikk min G2400WD i dag og jeg syns jeg fikk mye for en rimelig penge. Jeg er verken en hardcore-gamer eller bilde/video-behandler, men kan ikke merke meg noe jeg umiddelbart ser på som negativt. Zahl = one happy customer :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelp!! :blush:

 

Har kjøpt meg G2400WD, men får ikke satt den opp riktig.

 

Setter på foten og skjermen tilter da fremover og ned mot bordplata. Prøver å vri skjermen oppover, men kommer bare et lite stykke med den, så blir det motstand (virker som den ikke kan tiltes mer). Men fortsatt er vinkelen på skjermen ned i bordplata og helt håpløst.

 

Foten kan man jo bare sette på, på en måte. Den klikker fint på plass.

 

Er helt desperat her nå :cry:. Hva gjør jeg feil??

 

Håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe...

 

Edit: Helt håpløst...hehe. Det gikk an å tilte mer. Bare jeg som ikke turte å ta i. Fikk det til nå. Sorry for håpløst innlegg.

Endret av baggin
Lenke til kommentar
hva er forskjellen på denne og denne 24 WD ? Sistnevnte virker jo bedre på papiret. Billigere er den å

 

G2400WD er testet i siste nummer av HjemmePC (nr. 10) og kommer dårligst ut der. Nå trenger ikke dette bety at skjermen er dårlig. Journalisten som har skrevet testen heter Knut Arild Vold og han har testet G2400WD sammen med 4 andre rimelige 24"ere. Dyreste skjerm i testen er HPw2448hc. Rimeligst er ikke uventet BenQ G2400WD. Best i test er Nec Accusync LCD24WMCX til kr. 3.119 som likevel er nest rimeligst i testen. G2400WD får stryk på grunn av svak bildekvalitet (liten lysstyrke). Jeg har ikke erfart G2400WD personlig, men har brukt G2400W siden januar i år, og er særdeles fornøyd med den. På papiret er disse skjermene som du sier nærmest identiske så jeg stiller meg litt tvilende til at testen jeg refererer til. Jeg vet derfor ikke hva som eksakt er av forskjeller på disse 2 skjermene, men kanskje andre kan gi et bedre svar!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk meg en svart G2400W i går.Foten var mye bedre en frykta.Bildet kom og på plass etter jeg fant knappen som satte den til rgb og ikke standard mode.Må si skjermen gjør et solid inntrykk til denne prisen.(2630,- levert på døra).

DVI kabel fulgte min.Det eneste jeg sliter med og det er vel neppe skjermen sin feil er å få spilt BF2 i 1920x1200.Har skrivd inn det greiene om widescreen i snarveien til BF2 men kan ennå ikke velge den oppløsningen i spillet.Noen som aner ?Nå må jeg kjøre 1600x1200 som faktisk er fett nok bortsett fra ting blir litt flatt.

Lenke til kommentar
Fikk meg en svart G2400W i går.Foten var mye bedre en frykta.Bildet kom og på plass etter jeg fant knappen som satte den til rgb og ikke standard mode.Må si skjermen gjør et solid inntrykk til denne prisen.(2630,- levert på døra).

DVI kabel fulgte min.Det eneste jeg sliter med og det er vel neppe skjermen sin feil er å få spilt BF2 i 1920x1200.Har skrivd inn det greiene om widescreen i snarveien til BF2 men kan ennå ikke velge den oppløsningen i spillet.Noen som aner ?Nå må jeg kjøre 1600x1200 som faktisk er fett nok bortsett fra ting blir litt flatt.

 

 

Siden du har skrevet inn 1920x1200 i snarveien så går BF2 automatisk i denne modus.

Hvis du roter med display settings etterpå så går BF2 tilbake til det som er supported.

 

Så ta et screenshot (print screen) for å dobbeltsjekke at du virkelig har 1920x1200.

Lenke til kommentar

Stemmer det ja,tok screenshot og de viser at jeg har 1920x1200.(Takker for tipset!) Å det ser dritlekkert ut nå når jeg har fått stilt inn skjermen.Helt ny opplevelse å spille BF2.Hadde en bra 20" LG før som tok 1600x1200.Dette blir noe helt annet.Skjermkortet mitt er et GTX260 og ellers 4GB ram på en Intel E8500.Med denne skjermen på toppen har jeg endelig fått drømmemaskinen føler jeg :cool:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Som andre har oppdaget har også min problemer med å våkne fra dvalemodus.Litt trasig feil på en ellers flott skjerm.

 

Min var også treig på det en stund. Jeg måtte ofte skru skjermen av og på igjen for å få bildet tilbake. Men nå er det akkurat som om den har lært åssen det funker, og bildet dukker opp med en gang det skal. Snodig...

 

Har hatt denne skjermen i noen måneder, og jeg er svært fornøyd. Kjøpte den til rett under 3000 kr, og nå er den enda billigere. Helt ypperlig til spill og film og generell bruk. Bildet er meget skarpt og klart. Skal innrømme at jeg ikke har det helt store sammenligningsgrunnlaget, men min subjektive mening er i hvert fall at det ser nydelig ut. Vet ikke noe om hvordan fargegjengivelsen er i forhold til det optimale, men hvis du er avhengig av helt korrekt fargegjengivelse, er du uansett i feil prisklasse. Ujevnt baklys er så godt som fraværende, og svartnivået er svært bra. Ingen døde pixler på min, men det vil selvsagt forekomme hvis man er litt uheldig. Må nevne at siden det er TN-panel, så er ikke innsynsvinkelen så veldig mye å skryte av. Når jeg sitter og ser rett på en hvit skjerm, kan jeg faktisk merke antydning til fargeendring helt ute i sidekantene, og når jeg flytter hodet litt mot sida, blir det enda mer åpenbart (på motsatt side, selvsagt). Merk at dette ikke er noe jeg tenker over eller legger merke til ved vanlig bruk, og det er heller ikke stort å gjøre med hvis du ikke ønsker å gå opp en prisklasse og betale for en skjerm med en dyrere paneltype. TN-panel har også en fordel, nemlig at de typisk er veldig raske og takler bevegelse godt, ergo meget godt egnet til spill og film.

 

Alt i alt en glimrende skjerm for de aller fleste PC-brukere.

Lenke til kommentar
Hva er de beste instillingene for denne skjermen?

 

Til spilling.

 

Brightness: 76

Contrast: 50

Sharpness: 3

Red: 98

Green: 93

Blue: 85

AMA: On

DynamicContrast: Off

 

De innstilligene kjører jeg med konstant. sRGB gir et forferdelig bilde etter min mening, aaalt for varme fargetemperaturer. Kontrast kan justeres opp til 55 hvis du ønsker, for å få et litt mer livlig bilde...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk min idag, var en kjempeopplevelse å begynne å spille med den :) p00nzor i CoD4 fra første øyeblikk, så dette kan bli gøy etterhvert :p Litt annerledes enn 19-tommeren jeg har brukt 1,5 år nå, og ikke minst 15'' crt skjermen jeg har måtte brukt i jula ^^

 

Jeg er knallfornøyd! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...