Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er hipster og vitenskap antonymer?

Nei. Men Hipstere liker å være spesielle, som å like vinyl og sånt. Gi meg høykvalitets musikkfiler digitalt anyday, liksom.

Bare så det er klart, jeg er ikke ute etter noen å date på dette forumet.

Jeg er heller ikke ute etter å "date noen på forumet". Jeg er ute etter å bedrive sosiale aktiviteter.
Lenke til kommentar

Det er nok bedre lyd med vinyl, er jeg redd.

Det er fysisk umulig at Vinyl har bedre lydkvalitet enn Digitalfiler med CD-kvalitet. Vinylen er fysisk begrenset i hvor mange detaljer den kan "ta med" i lydbildet.

 

Men vinyl har en særegen lyd. Knitring og slikt. Mange som har et romantisk forhold med det.

 

Har en LP selv, som jeg har spilt av på pappas platespiller. Lyden er helt grei den, men det ble med de 3-4 gangene jeg spilte den av. Etter det har jeg ikke orket å engasjere meg i å spille den av.

Poenget, det er at om du pusser og høvler på et trestykke, så blir det gjerne glatt og fint. Men det ligger jævla mye bøss på gulvet.

Dette gir ikke mening.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fysisk umulig at Vinyl har bedre lydkvalitet enn Digitalfiler med CD-kvalitet. Vinylen er fysisk begrenset i hvor mange detaljer den kan "ta med" i lydbildet.

 

Men vinyl har en særegen lyd. Knitring og slikt. Mange som har et romantisk forhold med det.

 

Har en LP selv, som jeg har spilt av på pappas platespiller. Lyden er helt grei den, men det ble med de 3-4 gangene jeg spilte den av. Etter det har jeg ikke orket å engasjere meg i å spille den av.

Dette gir ikke mening.

 

Jeg hører selv at det låter mye mer organisk. Det betyr noe for meg. Men som sagt, verdens lateste person.

Lenke til kommentar

Jeg hører selv at det låter mye mer organisk. Det betyr noe for meg. Men som sagt, verdens lateste person.

"organisk". Hva betyr dette? Kan du forklare hva en "organisk" lyd er?

 

Som sagt, vinyl har et annet lydbilde enn en digital kopi av studioinnspillingen. Dette er rett og slett fordi studioopptaket er vanligvis et direkte opptak uten forstyrrelser, mens en vinyl er... et opptak med forstyrrelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"organisk". Hva betyr dette? Kan du forklare hva en "organisk" lyd er?

 

Som sagt, vinyl har et annet lydbilde enn en digital kopi av studioinnspillingen. Dette er rett og slett fordi studioopptaket er vanligvis et direkte opptak uten forstyrrelser, mens en vinyl er... et opptak med forstyrrelser.

 

Hvis du ikke hører hva organisk betyr, hva er det vi diskuterer? :green: Det er som "søtt" og "surt" og "bittert". Du trenger ikke like det, men det eksisterer.

 

En bongotromme er mer organisk enn noe fra Skrillex.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...