Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skiver som er spilt inn analogt vil ALLTID høres bedre ut på vinyl. Skiver som er spilt inn digitalt vil høres bedre ut på CD. Slimda vet ikke hva han snakker om.

 

Men man må jo selvsagt ha skikkelig utstyr, for begge deler.

 

:woot:

 


 

Jeg gidder ikke diskutere mer. Debatten dreier seg om hvordan jeg har ordlagt meg. Selvsagt mener jeg ikke at vinyl gir best lyd for alle. Jeg kan dog ikke skjønne hvordan noen har oppfattet det.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri påstått at man kan måle seg frem til hva som gir best lydkvalitet.

Joda, går fint det. Om anlegget ditt lager samme lyd som om bandet stod der og spilte på instrumentene sine, er lydkvaliteten særdeles god. Om anlegget ditt høres ut som en katt som blir voldtatt, er det på tide å bytte ut Creative-høytalerene dine fra 1990-tallet.

Eg trudde det var slik at analoge opptak på mange måtar hørtes bedre ut fordi dei har uendelig oppløysing? Digitale innspelingar er heilt klart best for bit-for-bit eller korrekt gjengiving av lyden. Men at analog kanskje har ein varmare, djupare lyd.

Om denne "varmere og dypere lyden" ikke forekommer blant de digitale opptakene, er dette et produkt av avspillingsmediet, og dermed ikke hva artisten orginalt ønsket som et lydbilde (med mindre man spesifikt gir ut på LP, som hipstere gjør).
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...