Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dette har absolutt ingenting med selve lydkvalitetsforskjellene mellom LP og CD, men heller med idiotene som sitter i studioet og ødelegger lydbildet. Min far har en del CD-er med et "perfekt" lydbilde, og det er en drøm å høre på.

(F.eks; sjekk ut The Real Group med "Julen Er Her". Vakkert lydbilde.)

 

Enig der.

 

Hvordan kan lyden være mer detaljert men samtidig mindre korrekt/nøyaktig? Med mindre støyet fra LP-en bidrar til "detaljene"?

 

Sjå på det som bilete og oppløysing. Et bilete kan ha ekstremt høg oppløysing, og er kjempeskarpt, men fargene er vrengte, så det ser kanskje litt rart ut(vinyl).

Eit anna kan ha lågare oppløysing, men fargane er meir naturlige/korrekte(digital).

Lenke til kommentar

Sjå på det som bilete og oppløysing. Et bilete kan ha ekstremt høg oppløysing, og er kjempeskarpt, men fargene er vrengte, så det ser kanskje litt rart ut(vinyl).

Eit anna kan ha lågare oppløysing, men fargane er meir naturlige/korrekte(digital).

Det kan jeg forstå, problemet er bare at innenfor CD-kvalitet og høyere, er oppløsningen så høy at du uansett ikke merker forskjell.

 

Og som jeg nevnet i et tidligere innlegg (med link til et annet forum), snakket de om at en høykvalitets-LP, nesten ubrukt, ligger under en ordinær CD med tanke på "oppløsning".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...