Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg må si kvaliteten på denne tråden de siste timene har vært god. Takker for underholdning mens jeg venter på at nattens serier blir ferdig nedlasta.

 

Kult, skal vi begynne å sitere bibelen i dag?

 

Men Onan visste at avkommet ikke skulde høre ham til; når han derfor gikk inn til sin brors hustru, spilte han sæden på jorden for ikke å gi sin bror avkom.

Men det var ondt i Herrens øine det han gjorde, og han lot også ham dø

 

Så, det er bedre å pule kona til bror din enn å runke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøs. :love:

 

Tøs er forresten et anagram for søt. Men det visste du sikkert.

 

 

Så, det er bedre å pule kona til bror din enn å runke?

 

Ser du ikke logikken?

 

Dog, glem ikke 2 Mos 20,17: Du skal ikke begjære din nestes hus. Du skal ikke begjære din nestes kone, slaven eller slavekvinnen hans, oksen eller eselet hans eller noe annet som hører din neste til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult, skal vi begynne å sitere bibelen i dag?

GT eller NT? Og hvilken revisjon? Jeg liker King James-versjonen godt, men er fysen på å lese noen av de tidligere versjonene, de som hadde 30 bud og vel så det.

 

La meg få sitere Salomos høysang 4 for dere:

"Hvor fager du er, min venninne, hvor fager du er! Dine øine er duer bak ditt slør; ditt hår er som en hjord av gjeter som leirer sig nedover Gilead-fjellet.

Dine tenner er som en hjord av klippede får som stiger op av badet; alle har de tvillinger, og intet blandt dem er uten lam.

Dine leber er som en skarlagensnor, og din munn er yndig; som et stykke granateple er din tinning bak ditt slør.

Din hals er som Davids tårn, bygget til våbenhus; tusen skjold henger på det, alle krigsmennenes skjold.

Dine bryster er som to rådyrkalver, tvillinger av et rådyr, som beiter blandt liljer."

 

For et kompliment dere, å få fortalt at ens bryster er som to rådyrkalver, eller at tennene ens er som en flokk med snauklippede sauer.

Lenke til kommentar

Hvem gidder å bla i slike gamle kjedelige bøker?..

 

Tro det eller ei, men Bibelen er en interessant bok. Ikke bare på grunn av betydningen boken har hatt for vårt samfunn, men de mange historiene den har samlet. Ikke at jeg tror du bryr deg om slikt.

 

 

Ja, jeg la til rette for at du skulle oppfatte det slik. Men det skjønte du sikkert.

 

Jeg skjønner alt. Men det vet du sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner Bibelen - i alle fall det gamle testamentet - rimelig interessant. Masse action, eventyr og fabler, Og evig mye puling og faenskap.

I tillegg er de versjonene vi stort sett leser i dag, full av hull og ligner sannsynligvis veldig lite på de første utgavene.

 

Ellers digger jeg Mosebøkene. Særlig første og tredje.

 

"17Tal til Aron og si: Ingen av din ætt, enten nu eller i kommende tider, som har noget lyte, skal trede nær for å bære frem sin Guds mat.

18Ingen som har noget lyte, skal trede nær, ingen som er blind eller halt eller har noget ansiktslyte eller et lem som er for stort,

19ingen som har brukket fot eller hånd,

20eller som er pukkelrygget eller dverg eller har en hvit flekk på øiet eller har skabb eller noget annet utslett, eller hvis stener er knust."

 

Dette er fra 3. mosebok, kapittel 21 og forteller oss at du skal jammen meg være perfekt for å gi Gud mat.

Lenke til kommentar

Hvorfor skiller du deg alltid ut slik?

 

I'm a special kid.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Slutt å juge!

 

Du hadde heller ikke vært så lysten hvis du nettopp hadde sett nakenbilde av Rune Rudberg!!! :sick:

Det var ingen nyhet.

 

 

Alt er interessant om man interesserer seg for noe Runar, noe jeg i dette tilfellet ikke gjør

Wooooow, du må være sååååå hardcore som ikke interesserer deg for det! Blir helt... Wow liksom.

Du må være tilbakestående.

Lenke til kommentar

Dog, glem ikke 2 Mos 20,17: Du skal ikke begjære din nestes hus. Du skal ikke begjære din nestes kone, slaven eller slavekvinnen hans, oksen eller eselet hans eller noe annet som hører din neste til.

 

Ja... da er det vel bare å tenke på noen andre enn kona til bror din mens du holder på da. Eller vil du komme med en annen definisjon av ordet "begjære", Slimda?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...