Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Husk at du bør bruke vesentlig mindre trykk enn du sannsynligvis gjør med gilette-høvelen. Dette tok det meg lang tid å bli vant til.

 

Nå var ikke dette min første barbering med sikkerhetshøvel, kun med slant :) Men ja, trykket er utrolig viktig. Etter 15 års bruk av gillettehøvel er det uvant å ikke presse høvelen mot ansiktet. SR-71-høvelen var utrolig tung, så det holdt i lange baner å bare la dens egen vekt hvile mot huden 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, er en mann. Men sliter med at jeg har endel nupper og en del inngrodde hår rundt penisen min ved shaving. Noen som har formeninger om hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet? Hva er det jeg gjør feil?

 

Feil høvel? Kan det være at jeg ikke bruker aftershave?

Lenke til kommentar

 

Husk at du bør bruke vesentlig mindre trykk enn du sannsynligvis gjør med gilette-høvelen. Dette tok det meg lang tid å bli vant til.

 

Nå var ikke dette min første barbering med sikkerhetshøvel, kun med slant :) Men ja, trykket er utrolig viktig. Etter 15 års bruk av gillettehøvel er det uvant å ikke presse høvelen mot ansiktet. SR-71-høvelen var utrolig tung, så det holdt i lange baner å bare la dens egen vekt hvile mot huden 

 

Hehe, beklager misforståelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som vet hvordan det er å bruke en DE høvel for damer, tenker da på intimbarbering, legger og under armene?

Dama snakket om hvor dyrt og dårlig det vanlige utstyret hun pleier å bruke er, tenkte kanskje det kunne vært en idé å teste ut en DE høvel. 

Teste leggene i førsteomgang i så fall da. 

Men er det noen her som har hørt om det fungerer bra? 

Lenke til kommentar

Foreslo for ei venninne at hun kunne prøve det etter at hun klagde over det vanlige. Hun er veldig fornøyd. Tar armhulene selv og får lett såpet inn og raket over begge på under minuttet uten så mye som å måtte skylle.

Så hun bruker barbersåpe? Og ikke sånn drittskum fra butikken?

Jeg tenkte feks den Proraso med mentol og eukalyptus kan funke, hun vil jo ha noe som ikke lukter mann, naturlig nok. 

 

Tenkte hun kunne teste litt med min høvel på leggene for å se om det er noe. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

Foreslo for ei venninne at hun kunne prøve det etter at hun klagde over det vanlige. Hun er veldig fornøyd. Tar armhulene selv og får lett såpet inn og raket over begge på under minuttet uten så mye som å måtte skylle.

Så hun bruker barbersåpe? Og ikke sånn drittskum fra butikken?

Jeg tenkte feks den Proraso med mentol og eukalyptus kan funke, hun vil jo ha noe som ikke lukter mann, naturlig nok. 

 

Tenkte hun kunne teste litt med min høvel på leggene for å se om det er noe. 

 

Hun bruker samme såpe som hun vasker seg med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bestilte for en tid tilbake en hundrepakning med russiske blader som heter Voskhod, tror de er det beste jeg har prøvd så langt. Er skarp nok til at jeg til nød kan klare meg med ett "strøk" om morgenen når jeg har dårlig tid, men også om jeg går grundig til verks blir jeg ikke rød eller får irritert hud. Alle er sikkert forskjellige men er verd å teste, man finner russere som selger disse pakkene på ebay for ca. hundrelappen. Gikk tilbake til Feather i går bare for å teste men fikk da den varme følelsen og huden føles litt sensitiv og sår i dag.  

Hadde samme problemet med Feather som du har så jeg kjøpte disse bladene etter ditt innlegg. Er by far de beste bladene jeg har prøvd! 

Lenke til kommentar

 

Bestilte for en tid tilbake en hundrepakning med russiske blader som heter Voskhod, tror de er det beste jeg har prøvd så langt. Er skarp nok til at jeg til nød kan klare meg med ett "strøk" om morgenen når jeg har dårlig tid, men også om jeg går grundig til verks blir jeg ikke rød eller får irritert hud. Alle er sikkert forskjellige men er verd å teste, man finner russere som selger disse pakkene på ebay for ca. hundrelappen. Gikk tilbake til Feather i går bare for å teste men fikk da den varme følelsen og huden føles litt sensitiv og sår i dag.  

Hadde samme problemet med Feather som du har så jeg kjøpte disse bladene etter ditt innlegg. Er by far de beste bladene jeg har prøvd! 

 

 

Kult at de funket for deg og! Velkommen til Voskhod master race 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte å bestille noe Truefitt & Hill - West Indian Limes Shave Cream og aftershave. fordi lukten hørtes digg ut

.men på denne tiden av året og fremover har jeg hørt man bør barbere seg på kvelden før istedet for på morgenen. 

så man får ikke lukte digg om dagen,bare rett før man skal sove. 

Så.. er det bare å ta rennafart og drite i godtluktende barberingsprodukter, eller funker det å barebere seg om morgenen?

Endret av General lil thugga Bork Laser 2003
Lenke til kommentar

T&H har West Indian Lime som aftershave balsam. Du kan jo bruke den om morgenen så dufter du godt.

Men, du, hvordan hører du en lukt? ;-)

 

Jeg barberer meg aldri om morgenen lenger; får irritert hud når skjortekragen gnikker mot nyskrapet hals, og hvis jeg kutter meg - noe som kan hende - da har jeg blod på kragen. Og det liker jeg dårlig. 

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har vært borti den. Bestilte en samlepakke med lukteprøver for noen år siden. https://www.truefittandhill.co.uk/products/creams-balms-and-colognes-sample-pack Ingen som utmerket seg. Alle sluttet å lukte etter litt for kort tid. Men skal ta og sjekke når jeg skal over om noen uker.

 

I de senere årene har jeg brukt fra Taylor on Old Bond Street, helt greit til prisen. http://www.tayloroldbondst.co.uk/

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vurderer å gå over til tradisjonell barbering. Jeg barberer også hodet, så jeg lurte på om noen har erfaring med det og hva dere anbefaler. Bruker i dag treblads Gilette, men det er rimelig dyrt når et blad holder til én barbering. Jeg er usikker på hva jeg skal velge av utstyr. Ser for meg at kniv kan være fint for hodet pga grep, og kanskje høvel er best før ansiktet, men jeg aner rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...