Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Ja, bruk høvel og eget blad. Er ikke noe særlig å byttelåne utstyr.

 

 

En annen ting. Barber deg med hårene, ikke mot. Det går an å barbere seg mot hårene, men det er lurt å ta det med hårene først.

Oki. Har en simpel gillette høvel og barberskum.
I din situasjon, hvor du må bruke faren din sin maskin, er det et bedre alternativ en maskin.
Joda men høvel skjærer over kviser? Blir vel enda mer rødt av slik?
Hvis du dusjer med varmt vann og fokuserer på ansiktet, så blir huden så myk at du ikke skjærer deg. Du skal la høvelen gli over huden, ikke bruke kraft.

Så jeg må dusje hver gang jeg skal barbere meg? Kan vel bare skylle ansiktet med varmt vann før jeg barberer meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Ja, bruk høvel og eget blad. Er ikke noe særlig å byttelåne utstyr.

 

 

En annen ting. Barber deg med hårene, ikke mot. Det går an å barbere seg mot hårene, men det er lurt å ta det med hårene først.

Oki. Har en simpel gillette høvel og barberskum.

 

I din situasjon, hvor du må bruke faren din sin maskin, er det et bedre alternativ en maskin.

 

Joda men høvel skjærer over kviser? Blir vel enda mer rødt av slik?

 

Hvis du dusjer med varmt vann og fokuserer på ansiktet, så blir huden så myk at du ikke skjærer deg. Du skal la høvelen gli over huden, ikke bruke kraft.

 

Så jeg må dusje hver gang jeg skal barbere meg? Kan vel bare skylle ansiktet med varmt vann før jeg barberer meg?

 

Ja, hvis du skyller skikkelig og lenge nok så. Eventuelt kan du fukte et håndklede med varmt vann og legge det over ansiktet en stund.

 

Hvor ofte barberer du deg?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ja, bruk høvel og eget blad. Er ikke noe særlig å byttelåne utstyr.

 

 

En annen ting. Barber deg med hårene, ikke mot. Det går an å barbere seg mot hårene, men det er lurt å ta det med hårene først.

Oki. Har en simpel gillette høvel og barberskum.
I din situasjon, hvor du må bruke faren din sin maskin, er det et bedre alternativ en maskin.
Joda men høvel skjærer over kviser? Blir vel enda mer rødt av slik?
Hvis du dusjer med varmt vann og fokuserer på ansiktet, så blir huden så myk at du ikke skjærer deg. Du skal la høvelen gli over huden, ikke bruke kraft.
Så jeg må dusje hver gang jeg skal barbere meg? Kan vel bare skylle ansiktet med varmt vann før jeg barberer meg?
Ja, hvis du skyller skikkelig og lenge nok så. Eventuelt kan du fukte et håndklede med varmt vann og legge det over ansiktet en stund.

 

Hvor ofte barberer du deg?

Jeg er 20. Og har ikke skjegg, men må nok barberer meg innimellom når håret stikker. Ca 3-4 ganger i uka

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare barbere deg rett etter at du har dusjet? Det er ikke noe stress med det og det er den beste løsningen. Å gå med en våt håndduk i ansiktet tar lang tid og det er noe herk å skulle vaske håndduken hver gang du vil barbere deg. Bruker du en brukt håndduk har du større sjanse for å få bakterier i ansiktet som kan gi irritert hud.

 

Hvis du ikke har noe skjegg kan du fint slippe unna med å barbere deg en gang i uka, f.eks når det er helg og du har god tid.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare barbere deg rett etter at du har dusjet? Det er ikke noe stress med det og det er den beste løsningen. Å gå med en våt håndduk i ansiktet tar lang tid og det er noe herk å skulle vaske håndduken hver gang du vil barbere deg. Bruker du en brukt håndduk har du større sjanse for å få bakterier i ansiktet som kan gi irritert hud.

 

Hvis du ikke har noe skjegg kan du fint slippe unna med å barbere deg en gang i uka, f.eks når det er helg og du har god tid.

Nja, er ikke spesielt pent med 2-3 mm skjeggstubber som ikke sitter tett sammen. Nesten viktigere å barbere seg ofte da, synes jeg. Jeg har tett skjegg på haken, men ikke på kinnene. Det er ikke pent når skjegget på kinnet ikke har blitt barbert på tre dager.

 

Enig med deg når det gjelder det å barbere seg rett etter dusjen. Det var det jeg ville frem til når jeg spurte hvor ofte han barberer seg.

Lenke til kommentar

Jeg barberer meg alltid etter en dusj, det er helt klart det beste.

Både fordi huden blir myk, men også at det blir fuktig og varmt i rommet bidrar til at huden også holder seg myk.

Som oftest om morgenen. Barberer meg også 3-4 ganger i uken, siden jeg ikke har så kraftig skjeggvekst.

Høvel og skul du bruker?

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare barbere deg rett etter at du har dusjet? Det er ikke noe stress med det og det er den beste løsningen. Å gå med en våt håndduk i ansiktet tar lang tid og det er noe herk å skulle vaske håndduken hver gang du vil barbere deg. Bruker du en brukt håndduk har du større sjanse for å få bakterier i ansiktet som kan gi irritert hud.

 

Hvis du ikke har noe skjegg kan du fint slippe unna med å barbere deg en gang i uka, f.eks når det er helg og du har god tid.

Skal jeg bruke høvel da? Evt faren min sin barbermaskin som jeg har pleid å bruke?

Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte. Måten du har brukt til å barbere deg er en god gammel oppskrift på kviser.

 

Bruk eget barberutstyr. Dusj med varmt vann og fokuser på ansiktet. Bruk barberskum. Barber med høvel. Skyll med kaldt vann. (i den rekkefølgen)

Haha ok, men hva er så feil ved med den oppskriften jeg har brukt da?

Lenke til kommentar

 

For å si det på en annen måte. Måten du har brukt til å barbere deg er en god gammel oppskrift på kviser.

 

Bruk eget barberutstyr. Dusj med varmt vann og fokuser på ansiktet. Bruk barberskum. Barber med høvel. Skyll med kaldt vann. (i den rekkefølgen)

Haha ok, men hva er så feil ved med den oppskriften jeg har brukt da?

 

Du barberber deg uten å vaske ansiktet og du bruker ikke ditt eget barberutstyr.
Lenke til kommentar

 

 

For å si det på en annen måte. Måten du har brukt til å barbere deg er en god gammel oppskrift på kviser.

 

Bruk eget barberutstyr. Dusj med varmt vann og fokuser på ansiktet. Bruk barberskum. Barber med høvel. Skyll med kaldt vann. (i den rekkefølgen)

Haha ok, men hva er så feil ved med den oppskriften jeg har brukt da?
Du barberber deg uten å vaske ansiktet og du bruker ikke ditt eget barberutstyr.

Er det vanlig å vaske ansiktet sitt med varmt vann før man barberer seg? Er vel bare å barbere i vei også bruke aftershave

Lenke til kommentar

Er det vanlig å vaske ansiktet sitt med varmt vann før man barberer seg?

 

 

Det er det vi sier fungerer best. Om det er vanlig har ingenting med saken å gjøre. Dette er en tråd for folk som legger inn litt ekstra innsats for å få et bedre resultat.

 

 Er vel bare å barbere i vei også bruke aftershave

 

 

Nei

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt meg litt forskjellig av barbersåpe, kremer og blader.

 

Plukket opp 10 Feather blader, påfyll med Derby, og tre forskjellige såper/kremer. Liker ikke den jeg kjøpte først, så nå håper jeg det er en jeg liker blant de jeg bestilte.

 

Proraso barberkrem med Aloe Vera og Vitamin E. Har Proraso after shave med samme duft. Liker den veldig godt.

Bergums Såpekokeri Brutalt Bra Barbersåpe. Har hørt mye bra om den her i tråden.

Truefitt & Hill Luxury barbersåpe. Fikk lyst! :)

Lenke til kommentar

Kviser kommer ikke med en gang etter barbering. Det er irriterede hårsekker, ikke uvanlig at huden blir rød og man får røde flekker etter barbering. Inngrodde går kan se ut som kviser og det er puss inni. Har hatt massevis av inngrodde hår selv og beste er å dra ut hårene/ håret med pinsett og klemme ut pusset forsiktig.

Lenke til kommentar

Da prøvde jeg det varmt vann også kaldt vann trikset. Joda kan ha funka littegrann bedre. Men rett etter barberingen så kommer det røde kviser på flere steder ved kinna? Sjukt irriterende.

 

Skulle lagt ved bilde men får ikke redigert det vekk her etterpå tror jeg

husk at gamle "sløve" blad også vil irritere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...