Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke om jeg har vært borti den. Bestilte en samlepakke med lukteprøver for noen år siden. https://www.truefittandhill.co.uk/products/creams-balms-and-colognes-sample-pack Ingen som utmerket seg. Alle sluttet å lukte etter litt for kort tid. Men skal ta og sjekke når jeg skal over om noen uker.

 

I de senere årene har jeg brukt fra Taylor on Old Bond Street, helt greit til prisen. http://www.tayloroldbondst.co.uk/

takk for svar, ble en baxter california krem istedet. 

men er de fra taylor of bond street mest for luktas skyld eller er det bra for huden også? har sensitiv hud. sandalwood virka interessant

Lenke til kommentar

Jeg har også sensitiv hud og testet i høst ut én av kremene deres, Jermyn Street Moisturiser, og den falt fort igjennom. Det var vanskelig å påføre og la seg som en belegg utenpå huden. Ikke var den billig heller. Nei, det var ikke noe for meg.

Antar at de andre kremene deres er lik, men de har jeg ikke prøvd.

Luktene deres, derimot, bl a Sandalwood, bruker jeg ofte. Digg.

Lenke til kommentar

Ja, sånn , på halsen og håndleddet. Ikke midt i fjeset. 

 

Hvis du bruker en aftershave balsam med duft trenger du ikke noe mer etter barbering.

Ikke bruk sprit i ansiktet, det er alt for hard for en sensitiv hud. 

 

Jeg bruker luktfri både fuktighetskrem og aftershave basam, og da velger jeg å ta på lukt etter humør og hva jeg skal den dagen.

Men du velger selv. Jeg bruker bare Truefitt & Hill, Ultimate Comfort, de er best.

Men i det siste har jeg også drevet å testet ut Shiseido; annerledes - men slettes ikke dårlig de heller, 

Lenke til kommentar

Er selv 20 år og har begynt å barbere meg. Problemet er at jeg har kviser i ansiktet, og føler at jeg bare irriterer kvisene mine ved bruk av høvel, kan dette stemme?

Vurderer å gå over til barbermaskin.

 

Tanker?

Barbermaskin irriterer. Det eneste svaret du kan forvente å få her er at det beste er å bruke gammeldags DE-barberhøvel med gode blader og en god såpe eller krem. Krem på sprayboks er veldig god til å kaste i søppelbøtta. Smør også olje på huden før du barberer, det hjelper med å få god glid. Du kan bruke en vanlig matolje, men det finner mer fancy, dyrere produkter som er ennå litt bedre og har god lukt. Husk å bruke en mild ansiktsvask og fuktighetskrem etterpå.

Lenke til kommentar

 

Er selv 20 år og har begynt å barbere meg. Problemet er at jeg har kviser i ansiktet, og føler at jeg bare irriterer kvisene mine ved bruk av høvel, kan dette stemme?

Vurderer å gå over til barbermaskin.

 

Tanker?

Barbermaskin irriterer. Det eneste svaret du kan forvente å få her er at det beste er å bruke gammeldags DE-barberhøvel med gode blader og en god såpe eller krem. Krem på sprayboks er veldig god til å kaste i søppelbøtta. Smør også olje på huden før du barberer, det hjelper med å få god glid. Du kan bruke en vanlig matolje, men det finner mer fancy, dyrere produkter som er ennå litt bedre og har god lukt. Husk å bruke en mild ansiktsvask og fuktighetskrem etterpå.

Trodde det var høvel som irriterte jeg?

 

Bruker noe alkohol aftershave etter barbering. Tips til fuktighetskrem?

Lenke til kommentar

Trodde det var høvel som irriterte jeg?

Bruker noe alkohol aftershave etter barbering. Tips til fuktighetskrem?

 

 

Barbermaskin irriterer og. Bladene er ikke skarpe i det hele tatt.

 

Hvilken fuktighetskrem som er god kommer an på huden din. Du har kviser, det har ikke jeg, så rådene mine er ubrukelige.

Lenke til kommentar

Ang barbermaskin kommer det nok der også veldig an på typen og pris. Jeg har aldri opplevd å bli irritert av barbermaskin, men har også sverget til toppmodellene til Braun. Rent tidsmessig bruker jeg omtrent like lang tid med høvel eller maskin, men liker best høvel.

 

Blir jeg sår bytter jeg til maskin noen dager, eller bare dropper å barbere meg. Er ikke plaget av voldsom sjeggvekst, så jeg kan fint hoppe over en dag.

 

Jeg kjøpte forresten de russiske bladene som ble anbefalt her. Foreløpig er konklusjon at de lugger veldig, sammenlignet med f.eks Feather som jeg pleier å bruke. Ga en pakke til en kollega som kom med samme respons. Men greit å teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...