Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei:)

Har bestem tmeg for å kjøpe en DE høvel, og har funnet en modell jeg synes ser grei ut.

Det er en Merkur Progress tradisjonell. Noen som har noe å utesette eller nevne om den før jeg kjøper den? OG, jeg ser den også kommer med ekstra langt håndtak, er dette bedre? har ikke spesielt store hender, men har ikke prøvd slik høvel før.

 

takk

Lenke til kommentar

Jeg sverger fremdeles til 34HD. Jeg har også en futur men den har knapt blitt brukt. Vurderer å selge den.

34HD er en veldig enkel god høvel. Greit at du kan få andre som kan stilles inn osv. Men hvis 34HD funker for deg så er det ikke noe vits i å stille gapet.

 

Men nå er ikke progress så veldig langt fra 34HD. Hvis du vil stille på bladet er det den jeg ville gått for. Lengden på skaftet synes ikke jeg har så mye å si. Det viktigste er at man får godt grep. Der synes jeg Futur failer for eksempel. Uansett så holde i alle fall jeg høvelen ganske tett opp til hodet. Har mer kontrol der en hvis jeg holder i tuppen av skaftet for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hei:)

Har bestem tmeg for å kjøpe en DE høvel, og har funnet en modell jeg synes ser grei ut.

Det er en Merkur Progress tradisjonell. Noen som har noe å utesette eller nevne om den før jeg kjøper den? OG, jeg ser den også kommer med ekstra langt håndtak, er dette bedre? har ikke spesielt store hender, men har ikke prøvd slik høvel før.

 

takk

 

Meget solid DE høvel det. Likte den meget godt før jeg gikk over til en Merkur Vision. Bruker Progressen fremdeles som reisehøvel p.g.a. det hendige etuiet den kommer i :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg å prøve en open comb-høvel. Rett og slett fordi det ofte går noen dager mellom hver gang jeg barberer meg, og (i teorien) skal open comb føre til at det går mindre tett. Noen som har erfaring med slike?

 

Brukar ein R41. Barberte vekk fire døgns vekst i dag, akkurat som å barbere eitt døgns vekst. Flott høvel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann!

Har endelig fått ut fingen og har planer om å bestille meg ordentlig barberutstyr.

Tenkte på den startpakken barbershop.no har da eg er heilt ny i dette faget og har hørt mykje bra om det.

Ser du kan konfigurere denne pakken innafor eit par valg. Spørsmålet mitt er eigentlig kva dere ville valgt?

Har dere erfaringer med nokon av dei produkta. Fortell!

 

Kunne gjerne tenkt meg ein høvel med litt tyngte og ok størrelse på handtaket da eg ikkje har små hender.

 

Link til startsettet: http://www.barbersho...tartsett-1.html

Endret av Intel94
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for:

 

Merkur 34c HD

Musgo Real Shaving cream

Musgo Real Classic Aftershave / evt. Proraso Pre/post cream green tea and oat

Feather Blader

Simpsons Commodore Best Badger

 

Det er vel de produktene av alle de forskjellige barbersakene jeg alltid vender tilbake til.

----

Ja, det koster litt mer en startsettet, men jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å angre når du etter 2 ukerønsker du kjøpte de produktene du ønsket fra første stund.

Viktigst av alt, kjøp det du er nysgjerrig på og vil prøve, ikke tenk på at du sparer 100,- kr.

 

Ergrelsen over den dårlige kvaliteten, varer lenger enn gleden over den lave prisen.
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt R89 høvel, Astra blader, en eller annen barberKREM i skål, og en børste med grevlinghår.

 

Mühle sin krem er sabla god, men jeg har god erfaring med GFT også, som er en del billigere. Har prøvd Feather blader, men for meg ble overraskelsen større når jeg prøvde Astra. Kjøpte selv startsettet når det var Merkur høvel og Proraso børste. Er helt enig i at det er like greit å spandere på seg en bedre børste med en gang. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes man burde gå for en høvel med vinkeljusteringsmuligheter når man først skaffer seg en. Hvor kjøper man Astra-blader billigst?

 

red: 100 blader for 11.50 på ebay var billig nok. :p

 

Er det noen som har tips til barbersåper på tuber under 100ml, så man kan ta dem med på reise i håndbagasjen? Må fungere uten børste, den gidder jeg ikke ta med på korte turer. Tar også imot tips til barbersåper til bruk med børste, lysten på å prøve noe nytt og bedre enn den jeg har nå (som jeg ikke husker navnet på.)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Er det noen som har tips til barbersåper på tuber under 100ml, så man kan ta dem med på reise i håndbagasjen? Må fungere uten børste, den gidder jeg ikke ta med på korte turer.

Jeg har kjøpt et sett med små krukker og dispensere på Clas Ohlson som jeg har litt aftershave og GFT Rose Shaving Cream i. Den fungerer flott uten kost.

Lenke til kommentar

Uff, sånne flasker har jo jeg og. Haha, da kan jeg jo kjøpe en hvilken som helst tube. D'oh. Men takk for tipset. Mangesom ikke e så fingervennlige.

 

CO har dessverre sluttet å føre den nyttigere pakken de hadde før, og fører nå en pakke med mye minde flasker og en haug med pudder/krem/sminkedåser i stedet. Som om jeg trenger DET. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...