Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første barbering med DE-høvel unnagjort. Bloody mary som jeg ser ut :p

 

La til den prorasio-gelèen på ordren, og har tatt den på og fytti så stiv i maska man blir.

 

Regner med jeg skal roe litt ned på trykket jeg har på høvelen( som jeg har lest man bør gjøre, men ikke tatt til meg helt enda) .

 

Brukte forøvrig Gilette fusion skum som anbefalt, og synes det gikk ganske smoooth å barbere selv om den "bare" har 1 blad.

 

Se allerede frem til neste gang ;)

Lenke til kommentar

Jeg også, og det er nok mer enn én uke. Nærmere 3-4 kanskje.

 

This.

 

Jeg bruker dem også til jeg merker de er litt sløv, men langt i fra like gale som for Gillette-tiden min.

 

Slik brukte jeg Gillette:

1. dag *Ah, nye blad er superdigg*

1. uke *Må vel snart bytte blad. Får bruke raske korte bevegelser*

2-3. uke *Nytt blad. Best å ta vare på dette gamle i tilfelle jeg går tom og glemmer å kjøpe inn nye*

 

På siste bladet kjørte jeg en ny runde med dårlige blader til jeg husket å kjøpe nye blader.

Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til barbersåpe og aftershave til en som sliter med sensitiv hud? Kan nesten ikke barbere meg uten at jeg får røde prikker, det er rett og slett vondt å barbere seg. Bruker nå Proraso såpe, men skal gå til innkjøp av en ny en. Vurderer Crabtree & Evelyn West Indian Lime ettersom jeg elsker sitruslukt, men vet ikke hvordan denne er mot huden?

Lenke til kommentar

Jeg har litt sart hud selv. Jeg bruker Truefitt & Hill Ultimate Comfort-barberkrem og after shave lotion.

De funker veldig godt for meg. Vet du spør om såpe og ikke krem, men når det gjelder såpe kan jeg ikke hjelpe deg.

 

Takk for svar! :) Vil ha såpe, men ble så jeg kjøper Mama Bear, var så billig at jeg bare måtte prøve det :) så får jeg prøve after-shave, ble Lucky Tiger sin.

Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til barbersåpe og aftershave til en som sliter med sensitiv hud? Kan nesten ikke barbere meg uten at jeg får røde prikker, det er rett og slett vondt å barbere seg. Bruker nå Proraso såpe, men skal gå til innkjøp av en ny en. Vurderer Crabtree & Evelyn West Indian Lime ettersom jeg elsker sitruslukt, men vet ikke hvordan denne er mot huden?

Tror ikke Proraso er det beste valget for sensisitv hud. Har tested en del kremer/såper selv, og vil si at Truefitt & Hill West Indian Limes og Musgo Real Classic er blant de "mildeste".

 

Selv har jeg normal hud, og det går veldig mye i Proraso, Mama Bear Awakening og Lime Ice.

Lenke til kommentar

Jeg har litt sart hud selv. Jeg bruker Truefitt & Hill Ultimate Comfort-barberkrem og after shave lotion.

De funker veldig godt for meg. Vet du spør om såpe og ikke krem, men når det gjelder såpe kan jeg ikke hjelpe deg.

 

Jeg har brukt Truefitt & Hill sin Ultimate Comfort i flere år nå, og er helt fornøyd. Har en såpe fra Proraso, men den er for sterk og tørker ut huden. Føler meg stiv i fjeset etter å ha brukt den.

Det kan være det finnes noe enda bedre kremen til T&H, men jeg har i grunnen aldri hatt behov for å finne det ut.

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om en veldig frisk after-shave med lite eller ikke noe alkohol, eller eventuelt en alkoholbasert after-shave med fuktighetsgivende egenskaper? Jeg liker godt den friske følelsen alkoholbasert after-shave gir rett etter barbering, men er litt redd for å få tørr ansiktshud, som jeg kan ha et problem med nå på vinteren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som tør å bruke DE-høvel eller kniv på jr? DER går grensen min, altså...

 

Gjør dere noe for å vedlikeholde barberkosten? Jeg har glemt min i såpekoppen i et par dager, så den har blitt ganske sprø. Satte den inn med hårbalsam nå nettopp.

Jeg satt min i 20/80 eddik og vann et par minutter, før jeg skylte den endeløse ganger. Lot vann renne gjennom, presset ut, lot vann renne gjennom, presset ut. You get it.

Deretter brukte jeg balsam som jeg gnidde inn og skylte på samme måte etter å ha latt den virket litt. For å få en god bust til hver barbering (altså mellom de gangene jeg rengjør den grundig) skyller jeg den godt, rister den ut og børster den lett på et håndkle etter hver barbering, før jeg lar den tørke opp ned. Da spriker bustene godt og busten holder seg omtrent som ny mellom hver barbering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...