Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Yo, Opera oppfører seg snodig når jeg søker på google rett fra adresselinja.

 

La oss si jeg tar et søk fra en blank fane og trykker inn på et av resultatene. Hvis jeg da trykker "bakover" går det helt tilbake til den blanke siden, og ikke tilbake til resultatene.. Hva er det for no rart?

 

Bump, lissom. Dette er utrolig irriterende, og nå har problemet dukket opp også på den nye norske siden Mobile24.no. Når jeg trykker tilbake fra en annonse går ikke Opera tilbake til resultatlista, men istedet til forsiden. Er det ikke merkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestemt meg for å gi Opera et forsøk siden den ser ut til å ha blitt utrolig snasen etterhvert :)

 

Jeg har lastet det ned til stasjonæren, mobilen og bærbaren. Jeg har brukt litt tid på å fikse ting og tang, og det har funket helt fint med de to førstnevnte, men jeg har litt problemer med at nettleseren er ustabil til bærbaren. Den står ofte og loader i all evighet uten at noe skjer, fryser, slutter å virke og slike ting. Jeg har prøvd å reinstallere det og restarte dataen, men det skjer fortsatt med gjevne mellomrom. Noen som har tips til hva som kan funke?

 

 

Ellers liker jeg nettleseren veldig godt. Herlig med Opera Link når man har flere maskiner.

Lenke til kommentar

Heisann. Hiver meg med her.

 

Det er en ting jeg savner i Opera. Forhåpentligvis vet noen om alternative metoder elns.

 

I andre nettlesere (og tekst editorer) er jeg vant til å kunne kopiere deler av teksten ved å markere tekst, og deretter dra ten merkede teksten samtidig mens jeg holder Ctrl inne. Dette er standard på de fleste program som håndterer tekst på en eller annen måte.

 

Dette fungerer ikke i Opera. Dvs når jeg drar (og holder nede Ctrl) og slipper deler av teksten som jeg har markert, så bare flyttes teksten. Altså holde nede Ctrl har ingen virkning.

Har forøvrig siste versjon i skrivende stund.

 

Er det da noen andre her som kjenner til andre metoder å kopiere deler av tekst mer effektivt enn Ctrl+C og Ctrl+V?

 

 

Nb:

Jeg har ikke lest hele tråden, men søkte på "drag drop" noe som indikerer at dette ikke er tatt opp som problem før.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, har jeg aldri hørt om denne funksjonen engang, geir__hk. Personlig sitter jeg med minst en hånd på tastaturet til alle tider, så jeg har alltid Ctrl+C og Ctrl+V tilgjengelig på noen få millisekunder.

Når du blir vant til det så vil du nok lure på hvorfor du ikke lærte det før. Iallefall om man siterer mange delvise innlegg samtidig.
Lenke til kommentar

Når jeg åpnet en link i en ny fane inne fra en fane stack i en tidligere opera versjon så åpnet den nye fanen seg inne i fane gruppen den ble åpnet fra, men nå så blir den nye fanen åpnet på utsiden av fane stacken. Er det mulig å få den til å åpne den nye fanen inne i fane stacken som den tilhørerer.

 

Kjedelig og alltid måtte dra nye faner inn i stacken som de tilhører. Idiotisk at det ikke er slikt lenger. Når man åpner en lin i en ny fane fra en fane som er inne i en fane stack så tilhører den nye fanen nesten alltid den samme gruppen som den blir åpnet fra. Hvorfor må den da åpnes på utsiden.

Lenke til kommentar

Det var mye faner det.

 

 

Jeg synes gruppene virker tungvindt, så jeg bruker de aldri, men det er gjerne bare meg. Jeg har gjerne ikke brukt nettleseren lenge nok til å innse hvor genialt det egentlig er. Jeg skiftet i grunn bare nettleser på grunn av de fancy'e musebevegelse-snarveiene til Opera. Føler meg passe hardcore når jeg gjør alt ved å snu litt på musen :cool:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hvordan ser deres vindu ut? Post gjerne printscreen. Mitt favoriserer minimalisme. Navigeringsknapper er helt unødvendig, siden jeg kun bruker mouse gestures.

 

post-101642-0-73435400-1312335374_thumb.png

Lenke til kommentar

Prøvd å huke av "open new tab next to active"? Ctrl+F12 ->Advanced->Tabs

 

Den er på. Det eneste som skjer er att den nye fanen åpnes vedsiden av den aktive fanegruppen isteden for helt til høyre for alle fanene. Vill att den skal åpne seg inne i fane gruppen den blir åpnet i og ikke på utsiden.

 

Mulig de har fjernet muligheten (noe som er teit), eller så kanskje det er noe feil.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ofte Opera Mini både på Samsung Galaxy Tab (Android) og Nokia-telefonene 5800 og N8 (Symbian).

 

Samme feilen på alle:

Når jeg er inne på en side, f.eks. www.vg.no, og trykker på en interessant artikkel, så åpner den noen kjendisnyheter i stedet. Eller den bare reloader forsiden.

 

Det har blitt mer og mer vanlig at den gjør dette. I det siste har den åpnet feil artikkel eller reloadet forsiden oftere enn det faktisk gjorde som den skulle!

Dette gjelder nyeste utgave av Opera Mini, og også de to forrige. Eldre versjoner vet jeg ikke.

 

For flere måneder siden fikk jeg et tips på et forum om at hvis dette var et problem, kunne jeg velge å åpne artikkelen i ny fane i stedet for å bare trykke på den.

Det hjalp ofte før, men nå virker ikke det heller.

 

En annen ting er at ofte når jeg vil trykke på en liten link, merker Opera Mini hele nettsiden i stedet for der jeg trykket. Alt får et lyseblåskjær, og den starter med å reloade forsiden igjen.

Dette gjelder særlig når jeg leser en forumtråd, og vil velge hvilken side jeg vil lese, for linkene til sidetallene på dette forumet er så små og tett plasserte.

 

Eller den bare merker alle sidetallene og åpner dem som et telefonnummer som den vil ringe til.

 

Er det håp i sikte?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Bare det at......du må lære meg og bruke AniDB O'Matic :whistle: Håper jeg.

 

Her er min:

Ser du trenger og fikse på noen settings innstillinger slik at du får se hele siden i speed-dial og ikke bare ett hjørne. Men husker dessverre ikke sjøl hvordan man gjør det. Men noen her inne vet det nok.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Fått et rart problem med Opera Mail...

Plutselig her en dag var det en diger haug med tomme mail, ikke avsender og mottaker, bare en entry med ikke noe.

Nå kom det noen igjen, og når jeg åpner en kommer enda en til.

Får også dobbelt av alle mail...

Forslag?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Begynt å prøve Opera igjen jeg også. Brukt Firefox i årevis, men synes Firefox Sync ikke fungerer optimalt. Opera Link er mye bedre. Leseren er mye mer lettkjørt enn tidligere også, eneste som irriterer meg er at Flash ikke kjører "maks" om du ikke har gjort den aktiv. Eks en youtube-video kan hakke dersom man ikke har trykket på den.

Lenke til kommentar

Begynt å prøve Opera igjen jeg også. Brukt Firefox i årevis, men synes Firefox Sync ikke fungerer optimalt. Opera Link er mye bedre. Leseren er mye mer lettkjørt enn tidligere også, eneste som irriterer meg er at Flash ikke kjører "maks" om du ikke har gjort den aktiv. Eks en youtube-video kan hakke dersom man ikke har trykket på den.

"maks", aktiv ? er det noe du kan lære meg her som jeg ikke har visst for å unngå at f.eks yt videoer hakker ?

-----------------------------------

 

Til deg lenger opp\alle dere her i tråden. Skriv in opera:config i url linjen. Deretter finn userprefs. Og deretter forandre logoscorebanner & logoscorethreshold verdiene til 1000. For å få se hele siden i speed dial og kvitte seg med den dumme default zoomen.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Begynt å prøve Opera igjen jeg også. Brukt Firefox i årevis, men synes Firefox Sync ikke fungerer optimalt. Opera Link er mye bedre. Leseren er mye mer lettkjørt enn tidligere også, eneste som irriterer meg er at Flash ikke kjører "maks" om du ikke har gjort den aktiv. Eks en youtube-video kan hakke dersom man ikke har trykket på den.

"maks", aktiv ? er det noe du kan lære meg her som jeg ikke har visst for å unngå at f.eks yt videoer hakker ?

Håper noen kan lære meg noe som gjør slik at en YouTube-video ikke hakker når den er i gang, men jeg ikke har trykket på videoen igjen slik at den blir valgt som "aktiv" el. I alle fall hakker videoer om jeg har dem på en annen skjerm og browser på en annen f.eks.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...