Gå til innhold

Butikkansatt? Hva tjener dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er utrolig lite, men hvis du tenker over det så kan jeg jo jobbe når jeg vil, noe som gjør det veldig fritt. Og så er det mer en hobby en jobb, siden folk der forklare bare regler i 5 min og så er de med å spiller, Hvis ikke kundene har bestillt en 1 time for seg selv (noe som er veldig dyrt)

 

Men hvis jeg hadde jobbet på en butikk hva tror dere jeg hadde gjort da? Og hvor mye tjener man?

Lenke til kommentar
Er utrolig lite, men hvis du tenker over det så kan jeg jo jobbe når jeg vil, noe som gjør det veldig fritt. Og så er det mer en hobby en jobb, siden folk der forklare bare regler i 5 min og så er de med å spiller, Hvis ikke kundene har bestillt en 1 time for seg selv (noe som er veldig dyrt)

 

Men hvis jeg hadde jobbet på en butikk hva tror dere jeg hadde gjort da? Og hvor mye tjener man?

 

les hva jeg skrev ang lønn.

 

hva du må gjøre avhenger av hvor du jobber, men det blir vel mye vareutplassering og greier. kanskje noe kassejobb også.

Lenke til kommentar
igjen...hadde ikke fungert hadde dere hatt tariff. da skal du ha 21 kroner i timen ekstra fra 18-21 fra første time.

sikker?

tror kanskje de endret reglene litt for hvor mye man må jobbe for å få tillegg, men før var det i alle fall minimum ≈30 timer i måneden.

Endret av TWA
Lenke til kommentar
88.49, jobber på sparkjøp;) Tariff her.

Jobber dere mye i uka eller?

Jobber 2, av og til 3. Jobber annehver lørdag.

Feriepenger er digg: D

Varierer veldig i antall dager i uka. Men ligger vell på en ca. 100-110 timer i uka som deltidsansatt ved siden av skolen :)

 

jøss...100-110 timer i uken som deltidsansatt...respect ;)

Lenke til kommentar
88.49, jobber på sparkjøp;) Tariff her.

Jobber dere mye i uka eller?

Jobber 2, av og til 3. Jobber annehver lørdag.

Feriepenger er digg: D

Varierer veldig i antall dager i uka. Men ligger vell på en ca. 100-110 timer i uka som deltidsansatt ved siden av skolen :)

 

jøss...100-110 timer i uken som deltidsansatt...respect ;)

 

Flisespikkeri :p

 

Mente selvfølgelig i måneden.

Lenke til kommentar
Tjener 45 kr timen som butikkfaglærling. Får igjen for det når jeg er ferdig, og stiger til ca 150 kr per time :)

 

til dere som er lærlinger så kan det lønne seg rent økonomisk å finne en læreplass som også har resultatbasert lønn i tillegg til grunnlønnen. enkelte lærebedrifter har lønnsmodeller som slår ekstremt gunstig ut for lærlinger, og kan man fort doble timelønnen sin for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
noen som vet?

 

Hei.

 

Det som utløser forandring i lønnen hos meg er ansinitet, altså hvor lenge du har arbeidet her.

Man går opp etter 5 og 10 år i allefall.

 

Likevel er det flere hos oss som har betalt det samme som de som har vært her lengst fordi de har utdanning som veier like mye som ansinitet.

 

Det er ingen automatikk å gå opp etter ett år, men lønnen vil uansett gå opp grunnet inflasjonen.

 

Du kan gå opp i lønn etter forhandlinger med sjefen , men vanligst å forhandle en gang i året (rundt april)

 

Neste trinn for deg vil antageligvis ligge rundt 115 - 120 KR.

 

De som tjener best hos oss har en timeslønn på rett under 150 kr.

 

Butikksjefer har ofte fastlønn, vanlig i butikkfaget er 25-30.000, evt bonusordning, hvis de ikke er franchise og jobber etter resultat!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er snart 21 år og jobber på Kiwi. Har jobbet der i litt over to år nå og startet på 103,98 i timen. Går opp noen kroner 3-4 ganger i året og har akkurat gått opp til 119,38 i timen.

Vi har 50% overtid etter 9 timer sammenhengende jobb en ukedag og 100% overtid etter 9 timer sammenhengende jobb på lørdager og hele sødagen om vi jobber da.

Har også UB-tillegg på 21, 42 og 84 kroner pr. time ved bestemte klokkeslett. (Er det noen som husker hvilke tidspunkter dette er? Jeg får det nemlig ikke til å stemme med de jeg fikk opplyst av sjefen.)

Jeg har også fått høre at jeg skal ha noen kroner i tillegg til timelønnen de timene jeg jobber som låseansvarlig, men disse kan jeg verken se på lønnsslippene eller i kontrakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...