Gå til innhold

Butikkansatt? Hva tjener dere?


Anbefalte innlegg

Ønsker å vite hva en butikk ansatt tjener idag. Det er store forskjeller, det er det ingen tvil om...

 

Jeg tenker først og fremst på dagligvare ansatte.

 

Er det noen som jobber i f.eks Kiwi eller Rema? hva har dere pr time?

 

noen som har fastlønn? hva tjener dere?

 

Hvilken kjede tjener man mest? Hva med Lidl?

 

har man en høyere timelønn om man har et ansvarsområde som f.eks brød, eller frukt og grønt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er lærling i butikkfaget, så jeg har en langt mindre lønn enn de andre. Tror lønn for en vanlig butikkansatt er omtrent den samme uansett hvor du havner, men så har det jo selvfølgelig noe å si hvor lenge du har jobbet der. Tror ikke man har høyere lønn fordi man er satt i en egen avdeling. Kanskje hvis man er avdelingsleder..

Lenke til kommentar
Ønsker å vite hva en butikk ansatt tjener idag. Det er store forskjeller, det er det ingen tvil om...

 

Jeg tenker først og fremst på dagligvare ansatte.

 

Er det noen som jobber i f.eks Kiwi eller Rema? hva har dere pr time?

 

noen som har fastlønn? hva tjener dere?

 

Hvilken kjede tjener man mest? Hva med Lidl?

 

har man en høyere timelønn om man har et ansvarsområde som f.eks brød, eller frukt og grønt?

Har en kamerat som har jobba i Lidl i noen måneder, han tjener vel "greit nok", 110-120 i timen sånn ca. Men fordelen med å jobbe i Lidl er at man kan stige i gradene svært fort. Man kan bli butikksjef i en Lidl-butikk som 20-åring. Og da tjener man fett.

 

En annen fyr jeg kjenner trur jeg hadde 115 i timen som 23-åring på Kiwi, hadde vel jobba der i et par år.

Lenke til kommentar
har aldri hørt om noen som er butikkfag lærlig før. Hva innebærer det og hva slags utdannelse er det?

 

Du går grunnkurs og VK1 salg & service, deretter kan du søke 2 år læretid som lærling i butikk. Det innebærer mye av det samme som en vanlig butikkansatt, men som lærling skal du føre en opplæringsplan for faget, og du skal etter endt læretid kunne mye mer.

Lenke til kommentar
Er det noen som jobber i f.eks Kiwi eller Rema? hva har dere pr time?

Jeg er 15 år og jobber på Rema 1000. Tjener 88,33 kroner timen som jeg synes er ganske bra siden jeg ikke har noen faste utgifter utenom linser (litt over 600 kroner i året).

 

noen som har fastlønn? hva tjener dere?

Vet ikke helt hva du mener med fastlønn. Er det sånn at man får lønn likavel om man er syk? Hvis jeg er borte får jeg ikke lønn.

 

Hvilken kjede tjener man mest? Hva med Lidl?

Det vet jeg ikke. Tror det er ganske liten forsjell.

 

har man en høyere timelønn om man har et ansvarsområde som f.eks brød, eller frukt og grønt?

I vår butikk er det noen arbeidsoppgaver som er fordelt og noen som er felles. Tror ikke det er noen forsjell på lønningene på de forsjellige arbeidsoppgavene. Sjefen tjener jo så klart mye mer og så har vi en nestleder som også tjener med. Nestlederen vår ble det med engang han begynte å jobbe i butikken vår.

Lenke til kommentar
Jeg er 15 år og jobber på Rema 1000. Tjener 88,33 kroner timen som jeg synes er ganske bra siden jeg ikke har noen faste utgifter utenom linser (litt over 600 kroner i året).

Vet ikke helt hva du mener med fastlønn. Er det sånn at man får lønn likavel om man er syk? Hvis jeg er borte får jeg ikke lønn.

Det vet jeg ikke. Tror det er ganske liten forsjell.

I vår butikk er det noen arbeidsoppgaver som er fordelt og noen som er felles. Tror ikke det er noen forsjell på lønningene på de forsjellige arbeidsoppgavene. Sjefen tjener jo så klart mye mer og så har vi en nestleder som også tjener med. Nestlederen vår ble det med engang han begynte å jobbe i butikken vår.

 

får du ikke lønn når du er syk?

 

med fastlønn menes fast månedslønn, uavhengig av hvor mange timer du jobber så lenge snittet blir 37,5 i uka i perioden snittet beregnes av (kan være inn til 52 uker), og du ikke jobber skift som utløser tvungen overtidsutbetaling.

 

de fleste følger vel tariffen, og der er det forskjell basert på hvor mye erfaring du har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da jeg jobba i matbutikk siden av skolen, var det 105 eller no standard tarfiff. Så var det de forskjellige ub tilleggene som nevnt over her.

 

Når har jeg et jobbår, så da er det vel ikke helt butikk jeg driver med. Men er byggevarforetning. Har 130 kr basis. Så er det 50% på overtia og 50 og 100% på lørdager. Takket være litt overtid og en og anna lørdag så har jeg over 20k i måneden. Gode penger da jeg ikke har utgifter, men det varer ikke lenge da jeg starter på skola att :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...