Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

 

Da er det ikke interessant i såfall. NOE har du vel å dele som man finner på Spotify? :-) Jeg leter hovedsakelig etter ting som er så latterlig bra at man som generell musikknyter ikke kan la vær å nyte det.

Prøv Venenum 2011. Ligger i øvre skala av brutalitet.

 

 

Søkte på Venenum, fikk ikke noe bandnavn opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får du velge om du vil at Spotify skal begrense musikksmaken din eller ikke. Musikken finner du mange steder på internett, men ikke på Spotify. Jeg vet ikke hvilke band de har på Spotify eller ikke. Men det er tydeligvis sterkt begrenset.

 

Jeg lar ikke Spotify være mine ørers fengsel.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, jeg er spent om de er samme type fans i Norge. Vi er jo godt kjente for å være tilbakeholdne her.

 

Bortsett fra powermetal-publikummet, av en eller annen grunn. Har aldri hørt så mye og så høy allsang som når Sonata Arctica spilte på Sentrum Scene i 2007. De sang hele tiden under både vers og refreng, så vokalisten nesten ikke trengte å gjøre noe.

 

Har sett mange liveopptak med BG. Og jeg klarte selvsagt å dra til Wacken det ENE året de ikke spilte der, i 1999. Ellers har de jo vært fast inventar så og si.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noe nytt rundt "Trolsk sortmetall 1993-1997" samleutgivelsen til Ulver om dagen ?

 

Angående Opeth sin retning, var jeg selv veldig skuffet over Heritage i tiden før og etter den kom. Kjedelig var stikkordet da også. Men den har fått sin andel timer i spilleren den også, og vokste på meg etter hvert som jeg innsåg at jeg mest sansynlig ikke ville få mere av gamle Opeth igjen i de kommende produksjonene.

 

Så med den instillingen og de forventningene tror jeg Pale Communion vil være langt lettere å ta inn over seg for min egen del. Er på første gjennomlyttning nå og så langt liker jeg det altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Gammel Blind Guardian er så jævlig bra. Synd det gikk som det gikk etter Imaginations from the Other Side. Sikkert ti år eller noe siden sist jeg hørte Nightfall in Middle-Earth og A Night at the Opera, men jeg regner med at de fremdeles er dritkjipe. Men kanskje jeg sjekker de ut igjen snat.

Lenke til kommentar

De har mye bra livemateriale siden den tiden, der de spiller gamle låter. Jeg er heller ikke blodfan av de nyere greiene deres etter 2000. Men det var Nightfall som slo gjennom i flere markeder enn Europa og Japan for dem, da.

 

Dette er en god låt fra siste plata i 2010

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er ikke veldig keen på livemateriale. Mitt første møte med bandet var Tokyo Tales. Kul sak, men den er ikke veldig live. Albumet er godt fikset på i studio i etterkant. Heh. Sånn bortsett fra de to coverlåtene er det jo kremlåt etter kremlåt etter kremlåt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...