Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Pale Communion ute på Wimp nå. Noen som har hørt i gjennom? Satt det på for første gang nå, lover bra! :)

 

Edit: Synes de har ryki på samma smellen som Ulver. All metalen er jo borte. Skjønner ikke utviklinga. Siste skiva til Alcest er akkurat samme greia. Det er så rolig! Hva skjedde med sounden i fra Watershed? Still Life? Blackwater Park?

Pale Communion er teknisk fin, for all del, men det er vel ikke eneste kriteriet i en progressiv metal plate? Det kan i alle fall ikke beskrives som progressiv death metal lenger, mener nå jeg.

Ganske som forventet det. Skuffende, men forventet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk og musikksmak forandrer seg. Hovedperson Mikael Åkerfeldt er sitert på at han er lei ekstrem musikk, og at bandet har holdt på så lenge at de nå vil skrive musikk de selv vil høre på.

 

Heritage syns jeg var dritkjedelig, med noen lyspunkter innimellom, men Pale Communion er nå forhåndsbestilt likevel da...

 

http://www.metalinjection.net/latest-news/opeth-frontman-talks-new-album-says-heavy-music-is-dull-to-him

Lenke til kommentar

Samme smell som Ulver? Musikalsk retning er vel opp til bandet sjølv, om det er bra eller dårlig for den enkelte er jo smak og behag.

Enset min subjektivitet, og avsluttet innlegget med et sylfrekt "mener nå jeg". Innser at det ser ut som det gjelder kun siste setning, men det er altså ment for hele innlegget. Jeg mener Ulver og Opeth har tatt en litt kjedelig retning. Det er kult at de fortsatt holder på, og musikken er fin og behagelig å lytte til, men jeg synes de var bedre da de var, som :utakt skriver, mer ekstreme. Det blir noe for konvensjonelt, synes jeg.

Lenke til kommentar

Laudata Nex Magicka blir garantert helt topp. Ser spesielt mye frem til Urfaust og Vemod. Hngh!

 

Faktisk en del som skjer i Trondheim på metalfronten den kommende tiden til en forandring:

 

Ulver om et par uker. Det tror jeg kan bli kult.

Diskord, Infant Death, TVA et par uker etter det igjen. Blir garantert bra!

Shining (Nor), Deathcrush en måned etter Ulver. Kan jo bli kult. Spesielt Deathcrush.(metal og metal, HE HE HE!)

Laudata Nex Magicka et par uker etter det igjen. Gaantert bra!

 

 

Jaggu meg på tide.

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Noen her som har planer om å dra Laudata Nex Magicka da?

 

Ellers er det jo Prurient og Vatican Shadow på fredag og lørdag i Oslo. For de som liker litt støy .--D

 

Fikk ordnet fri i dag, må bare ordne hotell og fly så er jeg klar!

 

Mest spent på Urfaust egentlig, konserten dems sist i Trondheim ble jo avsluttet mye før dem skulle.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

 

Faen jeg digger stemmen til Hansi Kursch

 

Fullstendich enig. Har veldig lyst til å oppleve Guardian live en gang. Spiller de ennå?

 

 

Mener å huske at Blind Guardian spiller på Rockefeller/Sentrum scene til våren, får ikke tid til å sjekke nå, men sjekk rockefeller.no så står det nok der.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Har bare hørt to låter fra nyeste Opeth-skiva, men sammenlignet med det gamle er det jo ingenting... soft

Musikalsk er det jo strålende, men..

Stemmen til Åkerfeldt er jo heller ikke det den engang var, bare å se på live-klipp fra 2014.

Helt enig. Men de har valgt helt selv å gå den veien musikalsk så da er det tilsynelatende ikke lov å kritisere det.

Lenke til kommentar

 

Noen her som har planer om å dra på Laudata Nex Magicka da?

Eh, ja.

 

 

Nicenice :)

 

Noen her som har planer om å dra på Laudata Nex Magicka da?

 

Ellers er det jo Prurient og Vatican Shadow på fredag og lørdag i Oslo. For de som liker litt støy .--D

 

Fikk ordnet fri i dag, må bare ordne hotel og fly så er jeg klar!

 

Mest spent på Urfaust egentlig, konserten dems sist i Trondheim ble jo avsluttet mye før dem skulle.

 

Har enda ikke fikset hotell, kan si ifra når jeg vet hvor vi kommer til å bo.

 

Siden det ikke finnes en egen noisetråd:

www.youtube.com/watch?v=aYkZUrz7CTE

Lenke til kommentar

Vulture Industries er like bra live som på skive. Helt topp. Men hadde jeg kunne dratt på den gigen der hadde det først og fremst vært pga. Dordeduh. Dordeduh er bandet Sol Faur og Hupogrammos startet etter at de forlot Negura Bunget. Bandet har dessverre ikke fått den oppmerksomheten de hadde fortjent, men EPen er helt perfekt og debutalbumet er knallbra.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Faen jeg digger stemmen til Hansi Kursch

 

Fullstendich enig. Har veldig lyst til å oppleve Guardian live en gang. Spiller de ennå?

Mener å huske at Blind Guardian spiller på Rockefeller/Sentrum scene til våren, får ikke tid til å sjekke nå, men sjekk rockefeller.no så står det nok der.

31. mai ja på Rockefeller,. De har ikke noe ny plate men ga nylig ut et digert boks sett med alle platene + endel andre goodies. Så det blir vel type best of-turne. Ser de skal over hele Europa i 2015 på nettsida. Man finner litt liveopptak fra 2014 på YouTube men det er ræva mobil tlf kvalitet, ikke hørbart. Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...