Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny Exodus-låt: http://www.blabbermouth.net/news/audio-premiere-exodus-new-song-salt-the-wound-featuring-metallicas-kirk-hammett/

 

Steve "Zetro" Souza er tilbake og låta er som tatt ut fra Tempo of the Damned. Ganske kul låt. Det er lite igjen av den groove metal-dritten de drev på med da klovnen Rob Dukes var i bandet, og det er bra. Denne låta hadde passet perfekt inn på Tempo of the Damned, og burde erstattet den pissdårlige nu-metal-låta Throwing Down.

Lenke til kommentar

Om denne låta er en indikasjon på hvordan skiva blir, så gjør de det ja. Men det er jaggu meg på tide au, for det er ti år siden sist de leverte noe av verdi, og i mellomtiden har de gitt ut tre helt jævlige skive og en som burde fått døden til føge. Med Let There Be Blood tok de en av de beste thrash metal-skivene noensinne og forvandlet den til en av de verste, noe som er greit imponerende med tanke på hva de hadde og jobbe med.

Lenke til kommentar

Against Our Burial, et østerriksk metalcore-band, slapp ut sitt nye album i dag, Time-lapse.

 

Vet ikke om folk her inn er så begeistret over denne sjangeren, men jeg vil gjerne høre hva folk tenker om musikken. :)

 

https://play.spotify.com/album/51OK7VyCRGqgcFzuUbWN

 

Hmm. Helt kurant band det der. Foretrekker dog Architects, Heaven Shall Burn, Converge og lignende.

 

 

"metalcore" *nekte å trykke på link*

 

Wow. Så tøff.

 

 

 

 

 

 

Endret av hugRmunR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, helt greit å mislike metalcore. Den typen metalcore som kom rundt tusenårsskiftet med med band som Killswitch Engage, As I Lay Dying, Unearth osv. er helt forjævlig dårlig. Er glad i old school metalcore ala Earth Crisis, Integrity, Rorschach, Hatebreed osv. Altså metalcore der hvor hardcore har en stor rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Against Our Burial, et østerriksk metalcore-band, slapp ut sitt nye album i dag, Time-lapse.

 

Vet ikke om folk her inn er så begeistret over denne sjangeren, men jeg vil gjerne høre hva folk tenker om musikken. :)

 

https://play.spotify.com/album/51OK7VyCRGqgcFzuUbWN

 

Hmm. Helt kurant band det der. Foretrekker dog Architects, Heaven Shall Burn, Converge og lignende.

 

Jeg digger Architects!

Jeg har også funnet meg et nytt band over helga, The Amity Affliction. De spiller på John Dee i Oslo 17. november. Tenker jeg tar turen :)

Lenke til kommentar

Ny Exodus-låt: http://www.blabbermouth.net/news/audio-premiere-exodus-new-song-salt-the-wound-featuring-metallicas-kirk-hammett/

 

Steve "Zetro" Souza er tilbake og låta er som tatt ut fra Tempo of the Damned. Ganske kul låt. Det er lite igjen av den groove metal-dritten de drev på med da klovnen Rob Dukes var i bandet, og det er bra. Denne låta hadde passet perfekt inn på Tempo of the Damned, og burde erstattet den pissdårlige nu-metal-låta Throwing Down.

Det der var spot on!

Lenke til kommentar

Bastant/ignorant. Uansett, hva var vitsen med å kommentere i det hele tatt?

Stereotypisk "elitist".

 

 

 

Jeg digger Architects!

Jeg har også funnet meg et nytt band over helga, The Amity Affliction. De spiller på John Dee i Oslo 17. november. Tenker jeg tar turen :)

 

 

 

 

Amity er kos. Skal kaaanskje ta turen med en kompis. Kanskej få med oss The Contortionist i samme slengen.

 

 

 

Endret av hugRmunR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, der er jeg elitistisk som du sier. Jeg har så mye bra musikk jeg liker, at jeg trenger ikke å besudle mine øreganger med *core-fjas.

 

Er akkurat like lov å si det her som å lovprise et eller annet band med 3-4 meningsløse "triste" ord som gjør seg bra på emo-skjorter, der vokalisten skriker om å få tilbake eks-kjæresten sin.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvalm snever holdning. Ditt tap.

 

 

Er akkurat like lov å si det her som å lovprise et eller annet band med 3-4 meningsløse "triste" ord som gjør seg bra på emo-skjorter, der vokalisten skriker om å få tilbake eks-kjæresten sin.

 

Der viser du hvor jævla lite du vet om sjangeren.

 

Elitisk og trangsynt. Akkurat som youtube trolla.

 

 

Endret av hugRmunR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...