Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er en slags humor I det, at masse fulle metalheads synes det er DRITMORSOMT å spille musikk man ikke "skal" høre på.

 

For 15 år siden var jeg på Wacken, der spilte tyskerne barnesanger og sang og bråka på campen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skogslik tipset meg om dette bandet:

 

Heftige saker.

 

Synes ikke alt er like heftig, men på sitt beste er Moonblood jævlig bra. Mye unødvendig dritt i diskografien, og en del av utgivelsene er jævlig kjipe. Føles som om en del av det er gitt ut utelukkende for å skape blæst rundt bandet og gi bandet en kultstatus i undergrunnen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=AS4gDr-0OEI

 

For en jævlig bra låt, og demoen er fet au.

 

 

Lycanthropy's Spell kan være fint å sjekke ut om man liker Moonblood. Tok navnet sitt fra en Moonblood-låt, og det er mye Moonblood i soundet. Dessverre er ikke produksjonen like bra på alt, men om man greier å se forbi produksjonen er det mye fett å finne der.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Myrkgrav er ganske kult, enmans band og han synger både

Takker. Har hørt gjennom alt jeg kunne finne og noe av det er veldig kult! Litt "folk / viking" preg, men mye kult anyway. Det er bare noe spesielt med metal som synges på norsk, jeg liker det veldig godt.

 

Tar imot flere tips med glede :)

Lenke til kommentar

 

 

Myrkgrav er ganske kult, enmans band og han synger både

Takker. Har hørt gjennom alt jeg kunne finne og noe av det er veldig kult! Litt "folk / viking" preg, men mye kult anyway. Det er bare noe spesielt med metal som synges på norsk, jeg liker det veldig godt.

 

Tar imot flere tips med glede :)

Myrkgrav er fantastisk!

Du kan sjekke ut Khold, Vreid, Glittertind og Dunderbeist. Sistnevnte har ei skive med bare norske tekster på hedmarksdialekt.

Endret av Perfidus
Lenke til kommentar

Black Debbath ja...de balanserer hårfint på "bare tullball"-knivseggen. På den ene siden ser jeg dem som enda ett av "bare egil" sine utallige bandprosjekter. Men på den andre er de jævla dyktige musikere som spiller skikkelig bra groovy metal.

Det er bare synd tekstene er så tullete.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...