Gå til innhold

Kuleste bossen / mest skremmende bossen i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke glem Shodan fra System Shock 2. Skikkelige psyche-outs mens man vandra rundt i gangene :-)

 

post-80127-1190789183_thumb.jpg

 

"The Polito form is dead, insect. Are you afraid? What is it you fear? The end of your trivial existence? When the history of my glory is written, your species shall only be a footnote to my magnificence. I am SHODAN."

Lenke til kommentar
Den flyvende kolossen i shadow of colossus, nr 13 tror jeg det er, den er utrolig heftig, skikkelig kick når man rir ved siden av og må hoppe på ryggen hans. (spillet i seg selv er igrunn en eneste stor bossfight men).

 

9577043[/snapback]

I second that. Denne var det som gjorde SotC verd hver eneste krone.

 

Hydraen i starten av God of War er også fantastisk, husker jeg hadde slakta min første horde med undeads og tenkte litt misfornøyd, "enda et generisk hack'n'slash spill"?

Så løper man gjennom et stranda skip, OG SÅ eksploder skipet idet hydraen stikker et av sine mange hoder ned i skipet for å angripe, musikken blir dramatisk og drit kul, deretter må man slåss flere ganger med hydraen over hele brettet, tok sikkert en time før man endelig fikk spiddet hovedhodet på ei mast og det føltes HERLIG!

 

Andre klassebosser: the end(MGS3), the sorrow(mgs3),colossus of rhodes(GoW2), Kraken(GoW2), koloss nr 3, 4, 5, 7, 13 i SotC(det er de jeg husker best fra shadow of the colossus og vel, derfor de beste IMO)

Lenke til kommentar
Den flyvende kolossen i shadow of colossus, nr 13 tror jeg det er, den er utrolig heftig, skikkelig kick når man rir ved siden av og må hoppe på ryggen hans. (spillet i seg selv er igrunn en eneste stor bossfight men).

 

Er vanskelig å bestemme seg nesten, For de fleste spill de siste åra har hatt heftige bosser.

9577043[/snapback]

 

Third that! Det var vel den trettende han var. Loop, roll, allt for å få den lille loppa av ryggen...før han finner ut at han faktisk kan gå under sanden...

 

Ellers så var jo Mutant Protopet fra R&C2 ganske artig, men feteste ever i mine øyne er vel Ultima Buster fra FFX. Riktignok verken vaskelig (Anima's Oblivion tar vekk 1.599.984/5.000.000) eller nødvendig å ta, men design og palett vinner hos meg :D

 

Pestprisen går til Seymour Flux (FFX). Brukte over en måned på den satans dritten første gangen...en av de bossene som lærte meg om å overlevle...Yunalesca var også en real pain in the @$$...Men jeg tror ikke jeg har kommet over en story-boss som er like vanskelig som Seymour Flux...

Lenke til kommentar

En av de skumleste bossene jeg har vært borte i må være fra The Legend of Zelda: Ocaina of Time. Bossen det er snakk om er første bossen inne i det store treet ved navn Gohma:

 

ftbigbos.jpg

20.jpg

gohma.jpg

 

Måten det ekle edderkopplignende monsteret kryper rundt i taket i mørket er rett og slett nervepirrende og skremmende. Man kan stå og høre etter hvor den er og se tomt ut i mørket i rommet langt på bunnen av treet hvor det er helt mørkt. Så plutselig lyser øyet dens foran deg. *Gulp*

 

Ikke nok med det. Den presser også ut en haug edderkoppmonsterbabyer med jevne mellomrom som løper rundt etter deg i mørket og gårløs på deg. I det hele tatt den skumleste bossen jeg har vært borte i.

Lenke til kommentar

Kuleste boss. Det må jo være enten the mighty poo eller steambossen fra conker's bad fur day (jeg spilte igjen på xbox)

 

107920.jpeg

 

En stor bæsj som du må drepe med å kaste doruller på, samtidig som han synger opera. sjekk vedlegg.

 

107921.jpeg

 

Eller dette vesenet som du tar ut med å ...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
... klaske mursteiner på ballene hans.

 

Sjukt spill, lo meg minst halvt ihjel av denne spillopplevelsen som absolut kan anbefales.

109_sloprano_cut.mp3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...