Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurdere å oppgradere den ande SSDen i konas Asus 901 pga treighet i den originale (11Mb/s write) og plassmangel. Men fins det andre kort å få tak i i Norge? Maskinen har ikke ZIF kontakt.

 

På forhånd takk

 

 

Vanskelig og svare på det der. men du kan nok lese deg opp og finne svar her. men mulig en slik løning kan bli dyr??

 

http://forum.eeeuser.com/

 

eller her??

 

http://www.mfactors.com/categories/Solid-State-Disk-%28SSD%29/--70mm-Mini-PCIe-SATA/

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ?

Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p

( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA )

 

Hvis du får til dette på en eller annen måte, så husk at oppløsning blir ganske kjip. Jeg har testa med VGA, og oppløsningen der er i bestefall ok.

Lenke til kommentar

Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ?

Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p

( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA )

 

hvorfor trenger du HDMI til den oppløsningen som asus eee har? er ikke en wdtv e.l. mer egnet?

Lenke til kommentar

 

Vanskelig og svare på det der. men du kan nok lese deg opp og finne svar her. men mulig en slik løning kan bli dyr??

 

http://forum.eeeuser.com/

 

eller her??

 

http://www.mfactors.com/categories/Solid-State-Disk-%28SSD%29/--70mm-Mini-PCIe-SATA/

 

Hadde lest der. var på jakt etter noen som solgte det jeg trenger i Norge. tror jeg nok heller bare kjøper et 32Gb SD kort så jeg får bukt med plassmangelen.

 

SSD er noe skit... Kanskje gangbart i fremtiden, men for dyrt og smått nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ?

Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p

( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA )

 

hvorfor trenger du HDMI til den oppløsningen som asus eee har? er ikke en wdtv e.l. mer egnet?

 

Når du kobler Asuss EEE til HD skjerm via VGA eller HDMI så er det ikke noe problem å få Full HD 1080p.

Lenke til kommentar

Vurdere å oppgradere den ande SSDen i konas Asus 901 pga treighet i den originale (11Mb/s write) og plassmangel. Men fins det andre kort å få tak i i Norge? Maskinen har ikke ZIF kontakt.

It24.no har SSDer til 901. De er langt fra like kjapp som skikkelige 2.5" SATA-SSDer (Crucial C300, OCZ Vertex 2), men de er i hvert fall kjappere enn søppelet som står i 901 originalt.

Her er ytelsen av Mini 2 64 GB ganske fersk, og her er ytelsen etter en del bruk og tukling. Jeg er ikke sikker på om det er bruken eller tuklingen som har gjort at skriveytelsen har gått såpass ned.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med 1215N?

 

Skal kjøpe meg en laptop i størrelse 11-12", men at tastaturet er bra er veldig viktig for meg. På 11" EEE PC ser ikke tastaturet veldig bra ut, men denne i 12" ser det bedre ut.

Hvordan er det med HD-avspilling på denne? Bør vel ikke være noe problem? Batterikapasitet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min Ubuntu 10.04 på 901 er nå full på systemdisken.

 

Noen tips til "lette" linux-distroer jeg kan legge inn med hovedvekt på ressursbruk?

Det finnes mye rart du kan prøve deg på men problemet er gjerne at noe mangler på hardware-støtte..kanskje du bare skal reinstallere?

 

Mener å ha lest et sted at 9.04 skal være den beste ubuntu-distroen til 'ur-eee'.

 

Har ubuntu 9.10 netbook remix på en 701 selv og jeg har ikke fått inn en oppdatering på månedsvis. Aner ikke hvorfor men det kan jo godt være disken som er full...(orker ikke sjekke)

Lenke til kommentar

Min Ubuntu 10.04 på 901 er nå full på systemdisken.

 

Noen tips til "lette" linux-distroer jeg kan legge inn med hovedvekt på ressursbruk?

Det finnes mye rart du kan prøve deg på men problemet er gjerne at noe mangler på hardware-støtte..kanskje du bare skal reinstallere?

 

Mener å ha lest et sted at 9.04 skal være den beste ubuntu-distroen til 'ur-eee'.

 

Har ubuntu 9.10 netbook remix på en 701 selv og jeg har ikke fått inn en oppdatering på månedsvis. Aner ikke hvorfor men det kan jo godt være disken som er full...(orker ikke sjekke)

 

Ur-Eee, ja. hehe.

 

La inn nettopp Linux Mint. Jeg merker en nevneverdig forskjell fra Ubuntu. Mye raskere. Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...