Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Netshop må selvsagt følge norsk lov som alle andre nettbutikker. Det er mange nettbutikker som prøver å snike seg unna det lovpålagte ansvaret sitt, men jeg har ikke hatt noen saker med Netshop så jeg aner ikke hvordan det er der.

 

Logg inn på din Netshop konto og fyll ut skjema for reklamasjon. Evt. send epost om de ikke har et sånt skjema. Du får beskjed om du skal sende inn kun laderen eller hele maskina, samt et returnummer (veldig viktig). Dersom de ikke kan fikse det på under to uker skal de sende deg en lader du kan bruke i mellomtiden. Les litt i forbrukerkjøpsloven så du vet hva du har krav på og ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som i det hele tatt har fått 720p, 1080p h.264 og eller vc-1 til å fungere på 1101HA med Win XP Home? (bios 322 og 323 samt siste intel driver og dx9 redist etc).

Det eneste som så langt har fungert er å spille h.264 i PowerDVD 9 Trial. Men dette er et program som koster 600-900,- og er lite aktuelt kun for en laptop til 3000,- som skal kunne gjøre dette selv.

 

Jeg har også vært igjennom flere guides med hvordan sette opp MPC-HC med eksterne kodeker som Cyberlink h.264 (fra powerdvd) eller oppsett uten eksterne kodeker og Hali mediasplitter. Ingen av disse metodene har fungert og fører enten til at kun lyd avspilles eller blåskjerm på intel igx... driveren. Fra PowerDVD 9 får jeg spilt h.264 men ikke vc-1.

 

Så, hvem kan si at de har fått dette til å virke med MPC-HC og XP? Jeg har lite lyst til å legge inn Win7 bare for å "teste". Har brukt utallige timer på dette nå og skulle ønske det var mulig å reklamere og få tilbake pengene.

 

Denne maskinen ble markedsført hardt som HD kapabel og er 60% av årsaken til at jeg kjøpte den i november hos komplett.

 

EDIT:

Ellers er jeg tålelig fornøyd med min 1101HA til surfing og SD film. Dog har jeg noen andre ankepunkter.

 

- Ikke opplevd særlig bedre enn 6-7 timer battertid på batteristatusen selv på svakeste strømprofil. Hvor ble det av 9.5 timer?

- Hadde de vanlige problemene med å oppgradere til 2GB hvor minnetimings ikke kan stilles fra bios og kødder til SHE funksjonen.

- Vanskelig å venne seg til tastaturet, går greit til ren skriving men andre taster er noe rart plassert. Andre har gjort dette bedre.

- Ikke mulighet til å velge andre 16:9 oppløsninger 1280x720 men faktisk kun andre 4:3 oppløsninger. Merkverdig. 1280x720 hadde vært det beste kompromisset på denne skjermstørrelsen. Blir fort sliten i øynene på 1368x768.

- GMA500 har vært en stor skuffelse så langt og jeg har brukt utallige timer på å forsøke å utnytte denne som var årsaken til kjøpet!

 

Jeg har vært fristet til å kontakte Komplett lenge, for mulig heving av kjøp, men jeg tviler på at det vil bli noen lett sak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har de den ikke på noen litt mer seriøse butikker?

Netshop må da være en av de bedre nettbutikkene. Har aldri hatt problemer med dem (og har hatt 3 produkter på service der, så har erfart den biten også).

 

---

 

Noen som vet om det kommer noen matte utgaver? Altså så man slipper på blanke overflatene overalt som veldig fort blir ripete og stygg (fingeravtrykk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Enig i at servicen til NetShop er laber.. har kjøpt et par dyre ting der men ber til Odin om at det ikke skal være noe problemer hver gang. De gangene det har vært det virker det som om kunderepresentanten i andre enden huffer seg noe ekstremt over disse kundene og deres problemer, og at de burde gå et sted og holde kjeft- NetShop har jo fått pengene deres alt, så da er det hipp som happ om kunden er fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Sorry for bump.

 

Noen som har testa Ubuntu 10.04 beta på Eee 901. Gode/dårlige erfaringer? Har testa alpha'n på min stasjonære med ganske dårlig resultat.

 

Batteriet mitt viser nå 46% kapasitet. Så det er på tide med utskifting. Har hatt et såkalt billig batteri, stort og klumpete(12000mAh) til låns. kan ikke si meg helt fornøyd. Det smarteste blir vel å gå for tilsvarende batteri som fulgte med orginalt?

Lenke til kommentar

Er det noen som i det hele tatt har fått 720p, 1080p h.264 og eller vc-1 til å fungere på 1101HA med Win XP Home?

 

 

Om nevnt tidligere har jeg av en eller annen grunn klart å kjøre 1080(i tror jeg?)

men da kun en spesifikk fil. Prøvde episode av en serie og det funket ikke.

begge deler på batteri.

 

Filmen var:

General

 

Format : BDAV

Format/Info : Blu-ray Video

File size : 4.00 GiB

Duration : 1h 54mn

Overall bit rate : 4 998 Kbps

Maximum Overall bit rate : 35.5 Mbps

 

Video

 

Format : AVC

Format/Info : Advanced Video Codec

Format profile : [email protected]

Format settings, CABAC : Yes

Format settings, ReFrames : 3 frames

Duration : 1h 54mn

Bit rate : 4 343 Kbps

Nominal bit rate : 4 279 Kbps

Width : 1 920 pixels

Height : 1 080 pixels

Display aspect ratio : 16:9

Frame rate : 23.976 fps

Resolution : 24 bits

Colorimetry : 4:2:0

Scan type : Progressive

Bits/(Pixel*Frame) : 0.087

Stream size : 3.47 GiB (87%)

Writing library : x264 core 68 r1195M 5d75a9b

Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=240 / keyint_min=24 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=4279 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=25000 / vbv_bufsize=25000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00

 

Audio

 

Format : AC-3

Format/Info : Audio Coding 3

Duration : 1h 54mn

Bit rate mode : Constant

Bit rate : 448 Kbps

Channel(s) : 6 channels

Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE

Sampling rate : 48.0 KHz

Stream size : 367 MiB (9%)

 

 

 

Etter det jeg har forstått må denne filmen være litt spesiell siden dette ikke skal være teknisk mulig. Jeg har forøvrig 2/250 GB versjonen med OC på 20% i aktuelt tilfelle.

Win7 og ellers stort sett samme config som ved levering.

 

Jeg bruker denne dingsen på jobb til privat mail og browsing og skal sies at man hører viftesus når jeg har den tilkoblet 24" skjerm, kjører nettradio og forsøker meg på browsing.

Endret av IdLeR_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...