Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får jeg lov til å spørre hva i all verden du skal med så mange netbooks?

Hehe :) Ble litt nysjerrig nå ...

Er for bedriftsbruk, stadig flere vil bytte ut sine "standard" laptopper med mindre maskiner :)

 

Synest det er småironisk at vi betaler mer for en eeepc samt oppgradere til 4/8gig ram enn vi normalt betaler for en i5 15" med 4gig ram og lenger garanti.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Weee! Blir spennande detta! Jeg har som formål å installere arch når maskin er i hus. Har blant annet lest litt på e900 linux wiki, og det ser ut som der finnes et par kinks. (Jeg kan for livet mitt ikke finne link nå, men leste litt i går og det så ut som det var noe kernel patching elns, stemmer det?) Prøver å gjøre meg så klar som egget inntil jeg får kloa i enheten min.

 

Hvordan gikk linx installeringen, del, og var det lettvint?

Lenke til kommentar

Får jeg lov til å spørre hva i all verden du skal med så mange netbooks?

Hehe :) Ble litt nysjerrig nå ...

Er for bedriftsbruk, stadig flere vil bytte ut sine "standard" laptopper med mindre maskiner :)

 

Synest det er småironisk at vi betaler mer for en eeepc samt oppgradere til 4/8gig ram enn vi normalt betaler for en i5 15" med 4gig ram og lenger garanti.

 

Fornuftig valg, synes jeg. Laptops er ikke bare arbeidsmaskiner, det kan jo også fungere som et ansikt utad, og i så måte vil en eee maskin gi et ganske "bleeding edge" inntrykk. Sikkert en del hevede øyebryn å syne blant kollegaene i møte og lunsjpause :)

Lenke til kommentar

Har driftet på en 901 eeepc, og det var tut-og-kjør. Standard Ubuntu fra minnepenn rett inn på få minutter. For Ion bør du legge inn proprietær nvidia driver, da får du også akselerert HD avspilling.

 

aldeles nydelig. arch live install er klappet og klart. nå gjenstår kun maskina :)

 

får jeg spørre deg om hjelp dersom den tid kommer?

Lenke til kommentar

Det stod nå visserlig i brukermanualen, anno 2010. Anyway, Li-On batteriet har ladet gjennom natten (dagen? :S), og jeg har nettop ladet det ut for første gang. Batteriet er satt på lading igjen. Denne gangen tenker jeg ikke vente like lenge før jeg begynner å jobbe mens det charger.

 

Jeg er veldig stolt over den nye bærbare. Skjermen er ikke så stor men den skal jo være mest for portabel bruk. HDMI kontakten er hvor gulroten sitter :)

 

Maskinen er god og kompakt, føles ikke billig i det hele tatt selv om den er det. Slet litt med å installere arch alt, men jeg tenker å jobbe med saken under natten. Første problem er vel å få tty under install, hehe :)

Lenke til kommentar

ikke fra ramfs, vel? Stod bare at: Boot device didn't show ... You could configure this yourself etc.

 

Jeg vet alt hva jeg skal gjøre. Jeg må endre disklapel til initrd= på linux.sfc filen i roten av usb sticken. Jeg klarer nesten ikke vente! Tilsynelatende en prekæritet av archlinux og minnepinne install komboen. :)

Lenke til kommentar

Jah! HEhe :) Jeg er kommet så langt som til partisjoneringen... Men det viser seg at noe er feil med primærpartisjonen på hdd, loket en del rundt med fsck, men det viser seg at det ikke går å rette ntfs filsystem med live installen :/

 

Siden det ikke er cd rom, og jeg kun har ett sd kort må jeg vipe arch liven, fikse partisjonene, så fortsette med arch igjen. Akk og ve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...