Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har bestillt en ASUS Eee PC Seashell 1005P.

Har også bestillt en 2Gb ram brikke, slik at jeg kan utvide minnet fra 1gb til 2gb, og en 80GB Intel SSD disk.

 

 

Jeg ser at den kommer med Windows 7 Starter, og har planer om å installere Windows 7 Professional istedet. Spørsmålet mitt er om det er noe poeng i å installere 64bit versjonen, siden maskinen kun har 2gb ram?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har bestillt en ASUS Eee PC Seashell 1005P.

Har også bestillt en 2Gb ram brikke, slik at jeg kan utvide minnet fra 1gb til 2gb, og en 80GB Intel SSD disk.

 

 

Jeg ser at den kommer med Windows 7 Starter, og har planer om å installere Windows 7 Professional istedet. Spørsmålet mitt er om det er noe poeng i å installere 64bit versjonen, siden maskinen kun har 2gb ram?

Alt avhenger vel av prosessoren.

Klarer den 64-bit, kan du installere 64-bit, hvis ikke så kan du ikke.

2GB er vel et minimum for 64-bit. 64-bits beste bruksområde er jo på pc-er med mer enn 4GB, så ville nok godt for 32-bit utgaven, da flere programmer også støttes av 32-bit :)

Lenke til kommentar

Min datter har ny en EEE 1008 med Windows starter 7, som har hengt seg opp. Det vises kun blå Windows-bakgrunn, og hvis man trykker på av-knappen går den i hvilemodus. Skrur man den på igjen, kommer kun bakgrunnen igjen. Musepila synes, og F-tastene ser ut til å fungere.

 

På andre PC-er kan man tvangsavslutte ved å holde av-knappen inne, men det fungerer ikke her.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få slått den fullstendig av og restartet den? Andre tips?

Endret av JDS1236
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen som har erfaring med å få reparert ASUS EEE's kjøpt i UK?

Jeg kontaktet ASUS Globalt som så jeg måtte ta kontakt med ASUS UK fordi maskinen kun hadde en "local warranty" (som går ut om en uke). Jeg tok kontakt med ASUS UK, men de ville ha et bud til å hente maskina (jeg kunne ikke sende den pr. post), og de kunne bare hente maskiner i UK eller Irland. De ba meg så ta kontakt med ASUS Norge/Nordic. Jeg ringte dem, men de hadde da desverre stengt for dagen. Jeg er usikker på hva de (nordic) vil si når maskina er kjøpt i UK :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min datter har ny en EEE 1008 med Windows starter 7, som har hengt seg opp. Det vises kun blå Windows-bakgrunn, og hvis man trykker på av-knappen går den i hvilemodus. Skrur man den på igjen, kommer kun bakgrunnen igjen. Musepila synes, og F-tastene ser ut til å fungere.

 

På andre PC-er kan man tvangsavslutte ved å holde av-knappen inne, men det fungerer ikke her.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få slått den fullstendig av og restartet den? Andre tips?

Unetbootin

DebianEEE

 

Edit: test noe i Live-modus først, for å sjekke at det ikke er HW feil

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

En liten røverhistorie......:)

 

Ungen kastet min eee 1000h i gulvet. endte med at en høyttaler begynte å skurre gaske mye. Så etter et par dager alltså idag tar jeg frem skrujernet. åpner maskinen, og fjerner høyttaleren. enkelt, kjapt og greit. Så starter jeg opp og når Win lyden kommer skurrer det akkurat like mye som før.

 

har klipt ut feil høyttaler :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...